КАТЕГОРІАЛЬНИЙ АПАРАТ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНУ СЦЕНІЧНОГО ПЕРЕВТІЛЕННЯ АКТОРА

Автор(и)

  • Olena Khlystun Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141746

Ключові слова:

культура, театральна культура, актор, художній образ, акторське перевтілення, категорія, категоріальна система, театральна справа, професійна діяльність

Анотація

Метою роботи є упорядкування наукової термінології, пов’язаної з феноменом сценічного перевтілення актора. Методологія дослідження базується на принципах системності й єдності теоретичного та емпіричного при феноменологічному підході до процесу самореалізації особистості. Використовувався метод фільтрації при відборі категорій для дослідження процесу образного перевтілення актора. Наукову новизну становить виявлення та систематизація категорій і понять щодо дослідження майстерності перевтілення актора в художній образ. Висновки. Основними категоріями та концептуальними поняттями, які застосовуються в дослідженні проблеми акторського перевтілення, є: театральне мистецтво, драма, актор, творчість, драматургія як фундаментальні категорії, що стосуються процесу історичного розвитку театральної справи загалом. У контексті характеристик професійної діяльності до спеціальних та вузькопрофесійних відносяться такі поняття як роль, образ, психотехніка переживання, біомеханіка, під(над)свідомість та інтуїція, пам’ять, талант, образне мислення та сприйняття, емоції, почуття тощо. Зазначені поняття утворюють певну категоріальну систему, в межах якої висвітлюється проблема перевтілення актора в театрі.

Біографія автора

Olena Khlystun, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства

Посилання

Bezklubenko, S. (2010). Art: terms and concepts. Vol. 2. Kyiv: Institute of Cultural Studies of the National Academy of Arts of Ukraine.

Demeshchenko, V. (2011). Creative synthesis of directorial searches by Vsevolod Meyerhold. Mystetstvoznavchi zapysky [Notes on Art Criticism], issue 20, рр. 144–153.

Dubchak, L. (2008). Artistry of theatrical forms: aesthetic and art critical aspect. Ph.D., Taras Shevchenko National University of Kyiv.

Levit, S. eds. (1998). Culturology of the 20th century: encyclopedia in 2 vol.Vol. 1. Saint-Petersburg : Universitetskaya kniga.

Simonov, P. eds. (1984). Temperament. Character. Personality Moscow: Nauka.

Golovin, S. ed. (1997). Dictionary of practical psychologist. Minsk: Harvest.

Bilodid, I. ed. (1971). Dictionary of the Ukrainian language. In vol. 11. vol. 2. Kyiv: Naukova dumka.

Tereshina, M. ed. (2013). The Method. Actor’s self-improvement. The process of emotion. Moscow: Eksmo.

Stepanova, H. (2016). Theatrical and dramatic entrapment in the context of cultural life of Odessa (second half of the 19th – early 20th centuries). D.Еd. National Music Academy of Ukraine named after P. Tchaikovsky.

Frolova, I. eds., (1991). Philosophical dictionary. Moscow: Politizdat.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Khlystun, O. (2018). КАТЕГОРІАЛЬНИЙ АПАРАТ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНУ СЦЕНІЧНОГО ПЕРЕВТІЛЕННЯ АКТОРА. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 81–89. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141746

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ