НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ГРИМУ В МИСТЕЦЬКИХ ПРАКТИКАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141828

Ключові слова:

грим, мода, макіяж, татуаж, художньо-образні трансформації

Анотація

Мета роботи - прослідкувати трансформацію змістовного наповнення слова «грим» у різних літературних джерелах та мистецьких практиках. Розглянути наукову літературу з дослідження гриму в різних галузях знань й виявити не розкриті питання, що впливають на формування культури гриму в ХХІ ст. Методи дослідження. Основою даного дослідження є джерела, в яких було проаналізовано процес формування поняття «грим». Відповідно до цього проведено аналіз змін поняттям «грим» у контексті соціально-культурних процесів, виявлено та висвітлено джерельну базу та науково-методологічні підходи до розв’язання проблеми. Наукова новизна. У дослідженні було виявлено, що різні періоди розвитку поняття «грим» мали свої характеристики та сфери використання. У статті вперше поняття «грим» розглядається в контексті вимог модних інновацій ХХІ ст. Подано аналіз наукової літератури, в якій подається мистецтвознавчий аналіз зазначеної проблеми в контексті принципів та технік оздоблення тіла людини в різних видах мистецтв. Висновки. Проаналізувавши численні праці науковців у сфері мистецтва, філософії, Fashion-індустрії, ми виявили, що значна кількість робіт демонструє велику зацікавленість авторів у принципах, техніках оздоблення тіла людини, проявляється інтерес до роботи художника-гримера в різних видах мистецтв та креативних індустрій. Проте, дані напрацювання не стосуюються питань гриму як образотворення, яке існує в межах модних інновацій ХХІ ст. Відсутній мистецтвознавчий, системний, комплексний аналіз художньо-образних трансформацій гриму в моді.

Біографія автора

Aelina Momchylova, Київський національний університет культури і мистецтв

аспірантка

Посилання

Bіlodіd, І. ed. (1970–1980). Dictionary of the Ukrainian language: in 11 vols. Vol. 9. Kyiv: Naukova Dumka.

Eldridzh, L. (2015). Paints. The history of makeup. Moscow: ODRI.

Lensky, A. (2002). Articles. Letters. Notes. Moscow: Yazyki slavyanskoy kultury.

Hernandez, G. (2011). Classic Beauty: The History of Makeup, Atglen, PA Schiffer Publ. Ltd.

Livshits, P. (1939). Stage makeup. Leningrad; Moscow: Iskusstvo.

Meyson, L. (2014). Makeup for Ageless Beauty: More than 40 Colorful, Creative Looks for Women at 40 and Over. Moscow: Eksmo.

Melnik, M. ‘Style: concept and specificity of manifestation in fashion’, [online] Available at: http://vuzlib.com/content/view/1560/62/. [Accessed 19 April 2018].

Pelageychenko, M., Fіlenko, O. From the history of makeup. Makeup as a method of correction of face shape and features, [online] Available at: https://mozok.click/1876-z-storyi-makyazhu-makyazh-yak-korekcya-formi-ta-ris-oblichchya.html [Accessed 19 April 2018].

Raugul, R. (1947). Мakeup. Moscow: Iskusstvo

Stanislavsky, K. (1954). My life in art. Vol. 11. Moscow: Vagrius.

Velflin, G. (1994). Basic concepts of the history of art: The problem of the evolution of style in the new art. St. Petersburg: MIFRIL.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Momchylova, A. (2018). НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ГРИМУ В МИСТЕЦЬКИХ ПРАКТИКАХ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 259–268. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141828

Номер

Розділ

ДИЗАЙН