ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ТВОРІВ А. ЧЕХОВА ЗАСОБАМИ СУЧАСНОЇ ХОРЕОГРАФІЇ

Автор(и)

  • Світлана Андріївна Легка Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158247

Ключові слова:

балети за А. Чеховим, «чеховіана», балет, хореографія, танець, інтерпретація, сучасна хореографія

Анотація

Мета дослідження – відтворити панораму та виявити специфіку «чеховіани», створеної засобами сучасної хореографії. Методологія дослідження. Застосування комплексу методів, зокрема: аналізу літератури та джерел, стилістичних і лексичних особливостей постановок; порівняння постановок різних балетмейстерів; систематизації хореографічної «чеховіани». Наукова новизна. Доведено, що наприкінці ХХ – поч. ХХІ ст. відбулося розширення діапазону творів, які потрапили до кола балетмейстерських інтерпретацій, а також систематизація хореографічних інтерпретацій творів А. Чехова засобами сучасної хореографії переважно в естетиці постмодерну. Висновки. Вистави за творами Чехова засобами сучасної хореографії відрізняє яскравий авторський стиль, що дозволяє активно інтерпретувати чеховські образи й характери. Окрім інтерпретацій, що чітко відсилають до першоджерела («Зимові мрії» К. Макміллана за «Трьома сестрами», 1991; «Чайка» Д. Ноймайєра, 2002 та Б. Ейфмана, 2007; «Палата № 6» Р. Поклітару, 2005; «Чорний монах» І. Рейнхолде, 2005), створено постановки, навіяні загальною образністю чеховських творів («Нескінченний сад» Н. Дуато, 2010; «Шепіт квітів» Лін Хваймин, 2010). В Украні окрім балету «Палата № 6» Раду Поклітару, що понад десять років входить до репертуару «Київ модерн-балету», наприкінці 2015 р. з’явилася музично-хореографічна вистава «Три сестри» М. Бойченка, де артисти, на відображення сучасних театральних тенденцій не лише виконують хореографічні па, а й декламують окремі репліки п’єси, використовують побутову пластику для розкриття художніх образів. Твори А. Чехова відкривають безмежні можливості для інтерпретацій психологічних нюансів героїв засобами хореографії, що актуально для сучасного танцю.

Біографія автора

Світлана Андріївна Легка, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат історичних наук

Посилання

Chernomurova, Y. (2003). Chekhov’s «Seagull» by Neumeier. Peterburgskii teatral’nyi zhurnal [Petersburg Theatrical Journal], no. 3(33). Аvailable at: [Аccessed 3 November 2016].

Kabatsii, M. (2006). When dancers are given the opportunity to speak. The Mizanthrop Theater has shown dance performance «Three sisters» in Kyiv. Novoe vremya, [online] Аvailable at: [Аccessed 15 November May 24. 2006].

Kuznetsova, T. (2010). Ballet between the lines. Kommersant, [online] Аvailable at: [Аccessed June 11 2010].

Kuznetsova, T. (2014). What the snow hides. Kommersant, [online] Аvailable at: [Аccessed 17 December. 2014].

Shatilova, Yu. (2010). The National Ballet of Spain was inspired by Chekhov’s plays. First Channel [online] Аvailable at: [Аccessed February 26 2010].

Shiriaeva, E. (2006). Ballet in Chekhov’s space. Peterburgskii teatral'nyi zhurnal, [online] 1(43). Аvailable at: [Аccessed 28 September 2006].

Smetanina, B. (2007). The flight of gulls from the 20th into the 21st century. Izvestiia Rossiiskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta im. A. I. Gertcena [Bulletin of the Russian State Pedagogical University named after A. I. Herzen], 53, no. 22, pp. 216–219.

Uzun, E. (2015). Ward No.6 by Radu Poklitaru. Аvailable at: [Аccessed 24 October 2012].

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-01

Як цитувати

Легка, С. А. (2016). ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ТВОРІВ А. ЧЕХОВА ЗАСОБАМИ СУЧАСНОЇ ХОРЕОГРАФІЇ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (35), 78–88. https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158247

Номер

Розділ

ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО