КРИТИКА ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Аліна Миколаївна Підлипська Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158249

Ключові слова:

критика хореографії, танцювальний журнал, танець хореографія, балет, хореологія

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати сучасну ситуацію у царині критичного осмислення явищ хореографічного мистецтва в Україні. Методи дослідження поєднують систематизацію інформації щодо становлення та розвитку критичної думки у сфері хореографії, порівняння наявних часописів танцювальної тематики України та світу, аналіз критично-оцінного дискурсу хореографічної культури в Україні. Наукова новизна статті полягає у виявленні проблем сучасної критики хореографічного мистецтва в Україні. Висновки. У статті наголошено, що нині в Україні відчутний брак професійних критиків хореографічного мистецтва, що знають історію вітчизняного та світового балету, розуміють його поступ. Зазначено, що відсутність офіційного періодичного видання хореографічної тематики за підтримки державних структур, ситуація низької вербальної активності професійної спільноти, відсутність у більшості фахівців хореографічного мистецтва сформованого ставлення до критики як необхідної умови розвитку танцювальної культури несприятливо позначаються на професійній хореографічній критиці. Вважаємо, що пожвавлення практичної хореографічної сфери (збільшення кількості оригінальних балетмейстерських творів, розширення фестивально-конкурсного руху, прихід нової генерації обдарованих виконавців тощо) сприятиме відродженню традицій професійної хореографічної критики.

Біографія автора

Аліна Миколаївна Підлипська, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства

Посилання

Barabanov, E. (2003). To criticism of criticism. Khudozhestvennyi zhurnal [Art magazine], [online] Аvailable at: [Аccessed 20 November 2003].

Bezklubenko, S. (2008). Art: terms and concepts: Encyclopedic edition. In 2 vol. vol. 1. Kyiv: Institute of Cultural Studies of Academy of Arts in Ukraine.

Dostoyevsky, F. (2013). Notes on Russian Literature, [online] Аvailable at: http://www.croquis.ru/2345.html [Аccessed 20 November 2013].

Poliakov, O. (2004). Joseph Addison’s aesthetic theory. XVIII vek: iskusstvo zhit i zhizn iskusstva: sbornik nauchnykh trudov [The 18th century: the art of living and the life of art: a collection of scientific papers], pp. 253–275.

Polishchuk, T. (2016). A bit of cold in the heat. The «Snow Queen» ballet – the last premiere of the 148th season of the National Opera of Ukraine. Day, [online] Аvailable at: https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/trohy-holodu-v-speku [Аccessed 20 November 2016].

Surits, E., Chernova, N., and Petrov, О. (1981). Ballet Studies. Balet: enciklopedija [Ballet: encyclopedia], pp. 50–54.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-01

Як цитувати

Підлипська, А. М. (2016). КРИТИКА ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (35), 99–107. https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158249

Номер

Розділ

ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО