ПРО ЗМІСТ І СПІВВІДНОШЕННЯ ПОНЯТЬ «ОБРАЗ» ТА «ІМІДЖ»

Автор(и)

  • Рада Дмитрівна Михайлова Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine
  • Євгенія Володимирівна Федорова Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158260

Ключові слова:

образ, імідж, іміджелогія, стиль, індустрія моди, мистецтво, художня культура

Анотація

Мета роботи. У статті досліджується зміст понять «образ» та «імідж», які поширені у сферах дизайну, індустрії моди, стилетворення, і зазвичай застосовуються як тотожні у двоїстому виразі «імідж-образ». Методологія дослідження полягає у застосуванні комплексного аналізу формулювань та визначень кожного із понять у контексті різних дисциплін, безпосередньо чи опосередковано пов’язано із зазначеним явищем. Наукова новизна роботи полягає в уточненні наукових уявлень про зміст термінів «імідж» та «образ», їх специфіки, параметрів взаємодії та співвідношень, запропоновано їхнє тлумачення в контексті дизайну та іміджелогії. Висновки. Підсумовано, що співвідношення імідж – образ існує у взаємодії внутрішнього та зовнішнього, де смислове навантаження поняття «образ» відповідає «внутрішньому стану» індивідуума, а «імідж» – його зовнішнім проявам, де імідж є різновидом образу, сформованого внаслідок сприйняття тих чи тих характеристик об’єкта; образ більше пов’язаний з психотипом та природним характером, вдачею індивідуума, що послідовно, гармонійно поєднує особисті риси у їх найвиразніших проявах. Імідж трансформує уявлення під певний «штучний» еталон. Зведені шляхом поєднання матеріальних та нематеріальних елементів, імідж та образ відображають індивідуально-особистісні та загальні закономірності розвитку культури та людини.

Біографії авторів

Рада Дмитрівна Михайлова, Київський національний університет культури і мистецтв

доктор мистецтвознавства, професор

Євгенія Володимирівна Федорова, Київський національний університет культури і мистецтв

аспірантка

Посилання

Andreeva, G. M. (2007). Social Psychology. Moscow: Aspekt-Press.

Bezklubenko, S.D. (2010), Art: terms and concepts: An Encyclopedic edition, vol. 2. Kiev: Instytut kulturolohii NAM Ukrainy.

Bilodida, I.K. (ed.) (1980). Dictionary of Ukrainian language. In 11 vol., vol. 9. Kiev: Naukova dumka.

Borev, Ju.B. (2002). Aesthetics: a textbook. Moscow: Vysshaya shkola.

Debra L. Gimlin. (2002). Body Work: Beauty and Self Image in American, Culture University of California Press, California.

Demin, G.S. (2011). Artistic image in painting. Аvailable at: http://cyberleninka.ru/article/n/hudozhestvennyy-obraz-v-zhivopisi#ixzz4cQtVIjZd.

Derkach, A.A. (ed.) (2006). Political image, Aspekt-Press, Moscow, 398 р.

Elvis Prestly. Аvailable at: http://www.uznayvse.ru/znamenitosti/biografiya-elvis-presli.html.

Gardabkhadze, І.A. (2004). Basics of style and image: Lecture notes for foreign students. Kiev: Kiev National University of Technology and Design.

Kalashnyk, V.S. (ed.) (2005), Dictionary of modern Ukrainian language, Kharkov: Belkar-kenyha.

Kogalovskii, M.R. (2002). Encyclopedia of Database Technologies. Moscow: Finansy i statistika.

Kosheleva, Ju.P. (2012). The image of psychologists: theory and practice, Vestnik Moskovskogo lingvisticheskogo universiteta [Bulletin of the Moscow Linguistic University], no. 7, рр. 115–119.

Metaeva V. Habitimage of the leader. Аvailable at: http://www.bkworld.ru/archive/y2007/n04-2007/n04-2007_300.html.

Miloslavskaia, S.K. (2012). Russian as a foreign language in the history of the emergence of the European image of Russia. Moscow: Flinta-Nauka.

Panasjuk, A.Ju. (2008). Formation of image. Strategy, psychology, psychotechnics. Moscow: Omega-Leningrad.

Papilova, E.V. (2011). Imagology as a humanitarian discipline. Vestnik MGU im. M. A. Sholokhova. Seriia. Filologicheskie nauki [Bulletin of the Moscow State University. M. A. Sholokhov. Series. Philological Sciences], no. 4, рр. 31–40.

Parkchomenko, S.А. (2011).Subcultural youth in advertising, Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku: naukovi zapysky Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu [Ukrainian culture: past, present, ways of development: scientific notes of Rivne State Humanitarian University], vol. 2, issue 17, рр. 138–142.

Shherbakova, A.I. (2014). “Evolution of the aesthetic thought of Russia in the first half of the nineteenth century”, Kultura. Dukhovnost. Obshchestvo [Culture. Spirituality. Society], no.13, рр. 93–98.

Yakovleva, M.I. (ed.) (2010). Design. Glossary Directory, Feniks, Kiev.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-01

Як цитувати

Михайлова, Р. Д., & Федорова, Є. В. (2016). ПРО ЗМІСТ І СПІВВІДНОШЕННЯ ПОНЯТЬ «ОБРАЗ» ТА «ІМІДЖ». Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (35), 206–217. https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158260

Номер

Розділ

ДИЗАЙН