РОЗВИТОК ЦИРКОВИХ ЖАНРІВ В ЕСТРАДНОМУ МИСТЕЦТВІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Автор(и)

  • Олександра Анатоліївна Ільницька Київський національний університеткультури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0733-8165

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172674

Ключові слова:

естрадно-циркове мистецтво, циркові жанри, видовище, трюки, синтез мистецтв

Анотація

Мета дослідження – визначити специфіку розвитку циркових жанрів в естрадному мистецтві ХХІ ст. та виявити тенденційні особливості інтегрування видовищних форм мистецтва на сучасному етапі. Методологія дослідження. Наукові положення дослідження аргументовані на рівні сукупності загальнонаукових методів пізнання (аналітичного, джерелознавчого, історичного) та мистецтвознавчих підходів: типологічний та еволюційний метод, а також метод системного аналізу. Наукова новизна. Виявлено специфіку естрадно-циркового мистецтва як складного багатоаспектного феномена; визначено, що тенденціями розвитку циркових жанрів естрадного мистецтва є пошук різноманітних форм та засобів виразності для посилення сенсового й змістового навантаження, а також візуального ефекту та видовищності номерів. Висновки. Характерні для світового соціомистецького простору ХХІ ст. тенденції художньої експериментальності вимагають створення нових форм інтегрування мистецтв. Творчі експерименти міжвидового та міжжанрового інтегрування, посприяли активізації процесу синтезу циркового та естрадного мистецтва як найбільш видовищних форм. Генеза нової естетики естрадного мистецтва з фокусуванням на трюковій основі та атракційності сприяє розвитку циркових жанрів у сценічному просторі.

Біографія автора

Олександра Анатоліївна Ільницька, Київський національний університеткультури і мистецтв

Асистент

Посилання

Barinov, V.A. (2009). Esteticheskiye emotsii v khudozhestvenno-obraznoy strukture tsirkovogo iskusstva [Aesthetic emotions in the artistic-shaped structure of circus art]. Abstract of Ph.D. dissertation. Moscow State University.

Bogdanov, I.A. (2005). Khudozhestvennaya struktura estradnogo nomera i osnovnyye metodologicheskiye printsipy yego sozdaniya [The artistic structure of the variety turn and the main methodological principles of its creation].

Abstract of D. Sc. dissertation. St. Petersburg State Academy of Theater Arts. Hrinie, T.B. (2018). Nova bufonada yak skladova suchasnykh tendentsiy rozvytku tsyrkovoho mystetstva [New buffoonery as a component of modern trends in the development of circus art]. Kultura Ukrainy, issue 61, pp. 282–289. DOI: https://doi.org/10.31516/2410-5325.061.028.

Makarov, S.M. (2004). Tsirkovyye zhanry [Circus genres]. Estrada Rossii XX vek : entsiklopediya. Mosсow : OLMA Media Grupp, pp. 722–723.

Muratov, M. (2005). Estrada kak fenomen massovoi kul’tury [Estrada as a phenomenon of mass culture]. Abstract of D. Sc. dissertation. Kazan State University of Culture and Arts.

Nikolaeva, Yu.G. (2014). Estradno-tsirkovoye iskusstvo kak sotsiokul’turnyy fenomen [Variety and circus art as a sociocultural phenomenon.] Natcionalnaia kultura glazami molodykh, Proceedings of the 39th Final Scientific Conference of students, undergraduates, graduate students. Minsk, March 26–27 2014. Belarusian State University of Culture and Arts, pp. 484–492.

Nikolaeva, Yu.G. (2016). Puti formirovaniya i razvitiya tsirkovoy i estradnoy klounady [Ways of formation and development of circus and variety clownery] . Kultura. Nauka. Tvorchestvo, Proceedings of the 10th Internetional Scientific and Practical Conference. Minsk, May 12, 2016. Belarusian State University of Culture and Arts, pp. 340–345.

Yashkin, V.K. (1986). Teatral’nost’ i teatralizatsiya v iskusstve sovetskoy estrady (k probleme obogashcheniya muzykal’noy estrady sredstvami teatra) [Theatricality and theatricalization in the art of Soviet variety art (on the problem of enriching musical variety art with the means of the theater)]. Abstract of Ph.D. dissertation. All-Union Research Institute.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-05

Як цитувати

Ільницька, О. А. (2019). РОЗВИТОК ЦИРКОВИХ ЖАНРІВ В ЕСТРАДНОМУ МИСТЕЦТВІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (40), 39–44. https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172674

Номер

Розділ

СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО