ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТУРИСТИЧНОГО ПЛАКАТА У ФОРМУВАННІ ПРИВАБЛИВОГО ІМІДЖУ РЕГІОНУ (ПОЧАТОК ХХ СТ.)

Автор(и)

  • Юлія Миколаївна Кравчук Київський національний університеткультури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2062-3147

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172706

Ключові слова:

туристичний плакат, графічний дизайн, плакатне мистецтво

Анотація

Мета статті – з’ясувати й систематизувати основні чинники, які впливають на формування та розвиток туристичного плаката; охарактеризувати особливості дизайну плаката та його роль у створенні туристичної привабливості країни чи регіону; розглянути основні засоби графічного дизайну плакатного мистецтва Європи початку ХХ ст. на прикладі реклами британської залізниці. Методологію дослідження складають принципи обʼєктивності, системності, історизму, а також статистичний, описовий, конкретно-історичний методи, які використано для осмислення специфіки дизайну рекламного туристичного плаката у формуванні привабливого іміджу Франції, Бельгії, Німеччини, Польщі, Великобританії та інших країн Європи на початку ХХ ст. Наукова новизна. Уперше з’ясовано й систематизовано основні чинники, які впливають на формування й розвиток туристичного плаката, розглянуто особливості його дизайну з погляду формування привабливого іміджу країни чи регіону, зокрема висвітлено ефективність використання туристичних плакатів на прикладі реклами британської залізниці; проведено аналіз засобів графічного дизайну в плакатному мистецтві Європи початку ХХ ст. Висновки. Встановлено, що формування та розвиток плаката визначається такими групами факторів: соціально-економічними, політичними, ергономічними, типологічними (функціональними), технічними, естетичними (культурними). Зʼясування специфіки дизайну рекламного туристичного плаката початку ХХ ст. і його ролі у формуванні позитивного іміджу регіону, зокрема у Франції, Бельгії, Німеччині, Польщі, Великобританії та інших країнах Європи, засвідчило, що туристичні плакати виразно відображають ознаки часу, у який їх створено. Основними особливостями європейського плакатного мистецтва початку ХХ ст. визнано його високу візуальну виразність, вільне тлумачення та метафоричне осмислення змісту.

Біографія автора

Юлія Миколаївна Кравчук, Київський національний університеткультури і мистецтв

Аспірантка

Посилання

Andreikanich, A.I. (2013). Plakat: yoho vydy ta zhanry [Poster: its types and genres]. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, issue 19 (1), pp. 121–26.

Gladun, O.D. (2010). Yazyk sovremennogo plakata: tendentsyi razvitiya [Modern poster language: trends of development]. In the world of science and art: questions of philology, art history and cultural studies, Proceedings of the 25th International Scientific and Practical Conference. Novosibirsk, Russia, 8 July 2013. Novosibirsk: SibAK, pp. 154–158.

Heller, S. and Chast, S. (2015). Evolutsia graficheskih stilei. Ot viktorianskoi epokhi do novogo veka [Evolution of graphic styles. From the Victorian epoch to the new century]. Translated from english by I. Foronov. Moscow: Publishing Studio Artemy Lebedev.

Igoshina, T.S. (2009). Metafora kak sredstvo khudozhestvennoi vyrazitelnosti plakatnogo isskustva [Metaphor as a mean of artistic expressiveness of poster art]. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta. Filologiya. Iskusstvovedenie, no. 17, issue 32, pp. 134–140.

Kudin, B. Lomov, F. and Mitkin, A. (1987). Psihologia vospriyatia i isskustvo plakata [Psychology of perception and the art of the poster]. Moscow: Plakat.

Lobanova, Yu.V. (1998). Khudozhestvennyi obraz goroda kak yavlenie kultury [The artistic image of the city as a cultural phenomenon]. Kulturologicheskie issledovaniia: napravleniia, shkoly, problem, pp. 97–101.

Tugendhold, J.A. (1987). Plakat na Zapade [Poster in the West]. From the History of Western European, Russian and Soviet Art: Collection of Articles, рр. 137–159.

Vashchuk, O.A. (2013). Shveitsarskaya shkola graficheskogo dizaina. Stanovlenie i razvitie internatsionalnogo stilya tipografiki [Swiss School of Graphic Design. Formation and development of the international style of typography]. St. Petersburg: Saint-Petersburg State University of Industrial Technologies and Desig, pp. 221–249.

Velichko, I.S. (2010). Visualnyi yazyk polskogo plakata 50-70-h godov XX veka [Visual language of the Polish poster of the 50s and 70s of the XX century]. D.Ed. Moscow State Art-Industrial Academy named after S.G. Stroganov.

Wan Meni. (2010). Khudozhestvenno-komunukativnye osobennosti sovremennogo plakata: poslednie kontseptsyi i tendentsyi razvitiya v zarubezhnyh praktikah [Artistic-communicative features of a modern poster: the latest concepts and tendencies of development in foreign practice]. Ph.D. Thesis. St. Petersburg State University of Technology and Design.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-05

Як цитувати

Кравчук, Ю. М. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТУРИСТИЧНОГО ПЛАКАТА У ФОРМУВАННІ ПРИВАБЛИВОГО ІМІДЖУ РЕГІОНУ (ПОЧАТОК ХХ СТ.). Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (40), 212–218. https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172706

Номер

Розділ

ДИЗАЙН