ФІЛЬМ-ПОРТРЕТ В УКРАЇНСЬКІЙ КІНОДОКУМЕНТАЛІСТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141734Ключові слова:
фільм-портрет, жанр, колективний портрет, синхрон, кіноспостереження, портрет епохи, драматургічний хідАнотація
Мета дослідження. Метою розвідки є спроба окреслити основні ідейно – тематичні тенденції, що превалюють у фільмах, створених в жанрі документального кіно-портрету. Дослідницьке поле статті базується на контенті Української студії хронікально-документальних фільмів, реалізованого в період 2003–2005 рр. У роботі прослідковуються особливості жанру фільму-портрета, виявляються прояви його різновиду та модифікацій. Методологія дослідження. У праці методами аналітичного розгляду висвітлюється прояв інтерпретацій жанру документального фільму-портрета. Предметом дослідження стали кінострічки режисерів-документалістів Володимира Артеменка, Євгена Гончарова, Вадима Єрмоленка, Георгія Давиденка, Інни Дернової. На основі їх фільмів автор розглядає ступінь маніпулятивного у відносинах автора і героя, розцінюючи процес створення фільму-портрету як взаємний досвід, важливий для обох сторін. Висновки. Зосередившись на модусах творення й сприйняття режисерами героя свого фільму, автор робить висновки, що зйомка документального фільму-портрета – це відповідальний вибір не тільки для автора, але й для його героя. Аналіз документальних стрічок студії «Укркінохроніка» виявив очевидну тенденцію до розширення меж жанру кіно-портрету, який кожен з режисерів вирішує у свій спосіб, а також продемонстрував обов’язкову необхідність його вирішення в додатковому жанровому діапазоні в залежності від мети режисерського задуму.Посилання
Zubavina, I. (2007). Cinematography of Independent Ukraine: Trends, Films, Figures. Kyiv: Feniks.
Lavrynovych, L. (2008). ‘Discourse of memory in contemporary Ukrainian prose: the main ideological and thematic tendencies’. Filolohichni Studii [Philological Studios], no.1/2, рp. 100–106.
Razbezhkina, M. (2017). The Effect of a Fellow Traveler. Available at: [Accessed 15 January 2018].
Rodnjans’kij, A. (2017). Exchange. Available at: [Accessed 5 January 2018].
Sviato, R. (2010). Oleksandr Koval: «I’ve Always Been a Don Quixote...», Kino-Teatr [Movie-Theater], no. 6, рp. 35–39.
Bіlodіd, І., ed. (1980). Dictionary of the Ukrainian language. In 11. vol, vol. 5. Kyiv: Naukova Dumka.
Freud, S. (2006). The Rigorism of Truth. Moscow: Vagrius.
Shyrman, R. (2008). The Alchemy of Directing. Master-Class. Kyiv: Teleradiokurier.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Олена Миколаївна Москаленко-Висоцька
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.