ФІЛЬМ-ПОРТРЕТ В УКРАЇНСЬКІЙ КІНОДОКУМЕНТАЛІСТИЦІ

Автор(и)

  • Оlena Moskalenko-Vysotska Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141734

Ключові слова:

фільм-портрет, жанр, колективний портрет, синхрон, кіноспостереження, портрет епохи, драматургічний хід

Анотація

Мета дослідження. Метою розвідки є спроба окреслити основні ідейно – тематичні тенденції, що превалюють у фільмах, створених в жанрі документального кіно-портрету. Дослідницьке поле статті базується на контенті Української студії хронікально-документальних фільмів, реалізованого в період 2003–2005 рр. У роботі прослідковуються особливості жанру фільму-портрета, виявляються прояви його різновиду та модифікацій. Методологія дослідження. У праці методами аналітичного розгляду висвітлюється прояв інтерпретацій жанру документального фільму-портрета. Предметом дослідження стали кінострічки режисерів-документалістів Володимира Артеменка, Євгена Гончарова, Вадима Єрмоленка, Георгія Давиденка, Інни Дернової. На основі їх фільмів автор розглядає ступінь маніпулятивного у відносинах автора і героя, розцінюючи процес створення фільму-портрету як взаємний досвід, важливий для обох сторін. Висновки. Зосередившись на модусах творення й сприйняття режисерами героя свого фільму, автор робить висновки, що зйомка документального фільму-портрета – це відповідальний вибір не тільки для автора, але й для його героя. Аналіз документальних стрічок студії «Укркінохроніка» виявив очевидну тенденцію до розширення меж жанру кіно-портрету, який кожен з режисерів вирішує у свій спосіб, а також продемонстрував обов’язкову необхідність його вирішення в додатковому жанровому діапазоні в залежності від мети режисерського задуму.

Біографія автора

Оlena Moskalenko-Vysotska, Київський національний університет культури і мистецтв

заслужений працівник культури України,
доцент кафедри режисури телебачення

Посилання

Zubavina, I. (2007). Cinematography of Independent Ukraine: Trends, Films, Figures. Kyiv: Feniks.

Lavrynovych, L. (2008). ‘Discourse of memory in contemporary Ukrainian prose: the main ideological and thematic tendencies’. Filolohichni Studii [Philological Studios], no.1/2, рp. 100–106.

Razbezhkina, M. (2017). The Effect of a Fellow Traveler. Available at: [Accessed 15 January 2018].

Rodnjans’kij, A. (2017). Exchange. Available at: [Accessed 5 January 2018].

Sviato, R. (2010). Oleksandr Koval: «I’ve Always Been a Don Quixote...», Kino-Teatr [Movie-Theater], no. 6, рp. 35–39.

Bіlodіd, І., ed. (1980). Dictionary of the Ukrainian language. In 11. vol, vol. 5. Kyiv: Naukova Dumka.

Freud, S. (2006). The Rigorism of Truth. Moscow: Vagrius.

Shyrman, R. (2008). The Alchemy of Directing. Master-Class. Kyiv: Teleradiokurier.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Moskalenko-Vysotska О. (2018). ФІЛЬМ-ПОРТРЕТ В УКРАЇНСЬКІЙ КІНОДОКУМЕНТАЛІСТИЦІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 12–21. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141734

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ