ШАБЛОННИЙ ВІДЕОМОНТАЖ ЯК ОЗНАКА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ТЕЛЕПРОГРАМИ

Автор(и)

  • Sergei Petrenko Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141736

Ключові слова:

шаблон, відеомонтаж, інформаційна телепрограма, перебивка, макроплан

Анотація

Мета роботи. Дослідити процес формування шаблонності відеомонтажу, а також його системний розгляд за допомогою вивчення інформаційних програм як джерел цього процесу. У статті аналізуються прийоми відео-монтажу, які властиві телевізійним новинам, спростовується думка, що шаблонний відеомонтаж в інформаційних випусках перешкоджає адекватному сприйняттю інформації та спотворює її зміст. Завдання монтажу будь-якого інформаційного випуску полягає в тому, щоб зробити його доступним і зрозумілим для пересічного глядача. Методи дослідження. Використано системний підхід щодо визначення шаблонності відео-монтажу як ознаки інформаційної телепрограми. Якщо змонтований відеоряд не заважає глядачеві сприймати телевізійну інформацію в усіх притаманних їй аудіовізуальних аспектах (текст, аудіо, відео) і, навпаки, сприяє кращому донесенню до аудиторії сенсу інформації, закладеної в картинці – це свідчення системності, а отже, шаблонності монтажу. Процес моделювання запропонованих шаблонних правил монтажу інформаційної телепрограми є оосновоположним критерієм щодо монтажу телевізійного інформаційного матеріалу. Наукова новизна результатів полягає в розробленні пам’ятки основних шаблонних правил монтажу сучасної інформаційної телепрограми. Вперше систематизовано фактори впливу на формування шаблонності відео-монтажу з огляду наукових понять «шаблон» і «монтаж». Практичне значення одержаних результатів полягає в підвищенні результативності формування монтажу сучасної інформаційної телепрограми. Висновки. Проаналізовано характерні риси моделювання монтажу інформаційної телепрограми і нових ефективних прийомів шаблонності відео-монтажу на базі запропонованої методики. Доведено ефективність використання шаблонності в монтажі інформаційних матеріалів і, як результат, формуванні позитивного впливу на глядача.

Біографія автора

Sergei Petrenko, Київський національний університет культури і мистецтв

старший викладач кафедри тележурналістики та майстерності актора

Посилання

Amatuni, O.A. ed. (1998). New Explanatory Dictionary of the Ukrainian Language Novyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy. In 4 vol. Vol. 4. Kyiv: Akonit.

Vylchek, V.M. (1972). Golems of the non-fan. Telestadion. рр.59–74.

Holovetskyi, V.M. (2007). Shtampy v telezhurnalistytsi Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho unyversytetu im. I. Franka. Seriia : Filolohichni nauky [Bulletin of the Zhytomyr State University named after. I. Franko Series: Philological Sciences], issue 31, рр.210–212.

Horpenko, V. H. (1999). Exceptional installation possibilities. Kyiv : Kyiv State Institute of Theatrical Art named after I. K. Karpenko-Karya.

Horpenko, V.H. (1999). The plot creation possibilities. – Kyiv: Kyiv State Institute of Theatrical Art named after I. K. Karpenko-Karya.

Eizenshtein, S.M. (2006). Montazh. Moscow: Muzei kyno; Эizenshtein-tsentr.

Kulias, I.V. and Makarenko, O.R. (2006). Effective television production: standards of information broadcasting, professional ethics of journalist-informer. Kyiv : MHO Interniuz Ukraina.

Rabiger, M. and Rabyher, M. (1999). Directing documentaries. Moscow: Institute for Advanced Studies of Television and Radio Broadcasters.

Sokolov, A.H. (2001). Installation: television, film, video. In part 3. Part 3. Moscow: 625.

Utylova, N.Y. (2004). Montazh : ucheb. posobye dlia studentov. Moscow: Aspekt Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Petrenko, S. (2018). ШАБЛОННИЙ ВІДЕОМОНТАЖ ЯК ОЗНАКА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ТЕЛЕПРОГРАМИ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 21–31. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141736

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ