ШАБЛОННИЙ ВІДЕОМОНТАЖ ЯК ОЗНАКА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ТЕЛЕПРОГРАМИ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141736Ключові слова:
шаблон, відеомонтаж, інформаційна телепрограма, перебивка, макропланАнотація
Мета роботи. Дослідити процес формування шаблонності відеомонтажу, а також його системний розгляд за допомогою вивчення інформаційних програм як джерел цього процесу. У статті аналізуються прийоми відео-монтажу, які властиві телевізійним новинам, спростовується думка, що шаблонний відеомонтаж в інформаційних випусках перешкоджає адекватному сприйняттю інформації та спотворює її зміст. Завдання монтажу будь-якого інформаційного випуску полягає в тому, щоб зробити його доступним і зрозумілим для пересічного глядача. Методи дослідження. Використано системний підхід щодо визначення шаблонності відео-монтажу як ознаки інформаційної телепрограми. Якщо змонтований відеоряд не заважає глядачеві сприймати телевізійну інформацію в усіх притаманних їй аудіовізуальних аспектах (текст, аудіо, відео) і, навпаки, сприяє кращому донесенню до аудиторії сенсу інформації, закладеної в картинці – це свідчення системності, а отже, шаблонності монтажу. Процес моделювання запропонованих шаблонних правил монтажу інформаційної телепрограми є оосновоположним критерієм щодо монтажу телевізійного інформаційного матеріалу. Наукова новизна результатів полягає в розробленні пам’ятки основних шаблонних правил монтажу сучасної інформаційної телепрограми. Вперше систематизовано фактори впливу на формування шаблонності відео-монтажу з огляду наукових понять «шаблон» і «монтаж». Практичне значення одержаних результатів полягає в підвищенні результативності формування монтажу сучасної інформаційної телепрограми. Висновки. Проаналізовано характерні риси моделювання монтажу інформаційної телепрограми і нових ефективних прийомів шаблонності відео-монтажу на базі запропонованої методики. Доведено ефективність використання шаблонності в монтажі інформаційних матеріалів і, як результат, формуванні позитивного впливу на глядача.Посилання
Amatuni, O.A. ed. (1998). New Explanatory Dictionary of the Ukrainian Language Novyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy. In 4 vol. Vol. 4. Kyiv: Akonit.
Vylchek, V.M. (1972). Golems of the non-fan. Telestadion. рр.59–74.
Holovetskyi, V.M. (2007). Shtampy v telezhurnalistytsi Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho unyversytetu im. I. Franka. Seriia : Filolohichni nauky [Bulletin of the Zhytomyr State University named after. I. Franko Series: Philological Sciences], issue 31, рр.210–212.
Horpenko, V. H. (1999). Exceptional installation possibilities. Kyiv : Kyiv State Institute of Theatrical Art named after I. K. Karpenko-Karya.
Horpenko, V.H. (1999). The plot creation possibilities. – Kyiv: Kyiv State Institute of Theatrical Art named after I. K. Karpenko-Karya.
Eizenshtein, S.M. (2006). Montazh. Moscow: Muzei kyno; Эizenshtein-tsentr.
Kulias, I.V. and Makarenko, O.R. (2006). Effective television production: standards of information broadcasting, professional ethics of journalist-informer. Kyiv : MHO Interniuz Ukraina.
Rabiger, M. and Rabyher, M. (1999). Directing documentaries. Moscow: Institute for Advanced Studies of Television and Radio Broadcasters.
Sokolov, A.H. (2001). Installation: television, film, video. In part 3. Part 3. Moscow: 625.
Utylova, N.Y. (2004). Montazh : ucheb. posobye dlia studentov. Moscow: Aspekt Press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Сергій Іванович Петренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.