РОЛЬ ВНУТРІШНЬОКАДРОВОЇ МУЗИКИ В КІНОФІЛЬМІ

Автор(и)

  • Lev Riazantsev Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141739

Ключові слова:

внутрішньокадрова музика, інструментальна музика, пісня, танець, кінофільм

Анотація

Мета роботи. Проаналізувати роль внутрішньокадрової музики в кінофільмі в процесі організації звукового рішення фільму, виявити особливості застосування її в фільмах різних жанрів. Методологія дослідження передбачає застосування аудіовізуального аналізу зарубіжних та українських фільмів, що дозволить прийти до розуміння ролі внутрішньокадрової музики в кінофільмі. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що чітко сформовано основні принципи застосування внутрішньокадрової музики в кінофільмі та показано її вплив на звукове вирішення кінофільму. Висновки. Внутрішньокадрова музика є фактором, що тісно пов’язаний з фабулою фільму, і є двигуном дії вперед. Найчастіше в ролі внутрішньокадрової музики виступала і виступає пісня, яка може дозволяти співакові освідчуватись у своїх почуттях, підкреслювати героїзм і мужність, будувати дію фільму. Танець – також дуже часто використовується внутрішньокадрово в різних фільмах, насмперед пов’язаних з народним побутом і національними особливостями. Танцювальна музика поєднує дуже різні епізоди, відображає і характеризує зміни часу в кадрі, є прикладом співіснування та взаємовпливу різних музичних культур. Внутрішньокадрова інструментальна музика може бути і у вигляді великого концертного номера, і вести за собою зображальний монтаж сцени. А також музика ще й підкреслює і трагічні моменти фільму, і є драматично важливою музикою заднього плану, надає іронічний підтекст сцені, відіграє роль шпигунського шифру або паролю, може бути фоном, протилежним змісту кадру, і створювати наявний контраст з цим змістом.

Біографія автора

Lev Riazantsev, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений працівник культури України, доцент

Посилання

Bezklubenko, S. (2008). Art: terms and concepts. Vol. 2. Kyiv: Maister-Print.

Horpenko, V. (2000). Architectonics of the film: directorial means and methods of forming the structure of the on-screen work. Vol. 1. Kyiv: Kyiv State Institute of Theatrical Art.

Rozlogov, K. (ed). (2005). Introduction to Screen Culture: New Audiovisual Technologies. Moscow: Iskusstvo.

Lissa, Z. (1970). Aesthetics of Chinese music. Moscow: Muzika.

Mankovsky, V. (1984). Fundamentals of Sound Operator’s Work. Moscow: Iskusstvo.

Riazantsev, L. (2015). Technique of leitmotifs in cinematic music. Visnyk KNUKiM. Seriia : Mystetstvoznavstvo [Kyiv National University of Culture and Arts], issue 33, hh. 124–130

Eyzenshteyn, C. (1964). Selected Works. Vol. 2. Moscow: Iskusstvo.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Riazantsev, L. (2018). РОЛЬ ВНУТРІШНЬОКАДРОВОЇ МУЗИКИ В КІНОФІЛЬМІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 41–50. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141739

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ