ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНІЧНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ВІЗУАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА В СЦЕНІЧНОМУ ПРОСТОРІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141743Ключові слова:
технологія, відео-арт, інтерактивність, сценічне мистецтвоАнотація
Мета роботи. Стаття присвячена дослідженню питань методики використання технічних можливостей візуального мистецтва у процесі створення сценічних розважальних заходів. Відповідно до мети з’ясовуються поняття «візуальне мистецтво», «техніка» та «технологія», «інтерактивність» тощо, досліджується специфіка тривимірного відеомеппінгу, відеоінсталяцій як напрямків сучасного мистецтва. Методи дослідження: в роботі застосовано загальнонаукові та конкретнонаукові методи: аналітичний – при аналізі філософської, мистецтвознавчої, культурологічної літератури з теми дослідження; історичний – для з’ясування етапів становлення напрямків відео-арту як мистецького явища; теоретичний – для з’ясування загальної природи візуального мистецтва та його специфіки в сфері сценічних мистецтв; порівняльно-типологічний – для виявлення рис подібності і відмінності сценічного та візуального мистецтв як видів мистецтва; концептуальний – при аналізі та характеристиці понятійно-термінологічної системи дослідження. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше аналізуються питання використання інтерактивної медійної техніки в процесі виробництва розважально-видовищних заходів та відповідні проблеми з її практичним впровадженням у сценічний простір. Висновки. Доведено, що використання технічної складової відео-арту в сценічному просторі надає йому особливої видовищності та інтерактивності. Завдання використання подібної візуалізації полягає в тому, щоб надати нерухомій дійсності рух та динаміці особливу образність. Нині існують вже приклади сценічних шоу-програм, які вповні організовані за рахунок зображально-виражальних засобів візуального мистецтва та в своїй організації не використовують основний засіб виразності сценічних видів мистецтва – акторську майстерність (сценічну дію актора). У сценічному просторі візуальні інсталяції можуть слугувати в ролі об’єкта, скульптури, декорацій.Посилання
Isaev, A. (Ed.) (2002). The anthology of Russian video art. Moscow: Media Art Lab.
Bezklubenko, S. (1986). The facets of the creative method. Kyiv: Art.
Bezklubenko, S. (1972). The solid nature of art. Kyiv: Art.
Vysheslavskyi, H. (2009). ‘Video-art’. Suchasne mystetstvo [Modern Art], vol. 4, pp.53–70.
Lishchynska, O. (2013). ‘Media art in Ukrainian visual art: philosophical and aesthetic ideas and expressions’. Hileia : naukovyi visnyk [Gilea: Scientific Bulletin], no. 78, pp. 256–259.
Prudenko, Ya. (2018). ‘The Rabelais of Ukrainian video art. Oleksandr Roitburd’, [online] Available at: [Accessed 11 February 2018].
Sydorenko, V. (2008). Visual art from avant-garde shifts to new directions: the development of visual art of Ukraine in the 20th and 21st centuries. Kyiv: VH studio.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Тетяна Ігорівна Совгира
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.