ТВОРЧИЙ ВСЕСВІТ КІНЕМАТОГРАФУ Т. В. ЛЕВЧУКА ПЕРІОДУ ХРУЩОВСЬКОЇ «ВІДЛИГИ»

Автор(и)

  • Olena Sokol Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141745

Ключові слова:

Т. В. Левчук, кінорежисер, фільми, сценарій, рецензії, тематика, педагогічна та громадська діяльність

Анотація

Мета дослідження. Стаття присвячена творчій та громадській діяльності провідного українського радянського кінорежисера Т. В. Левчука в 1953–
1964-х рр.: аналізується творчий доробок митця в контексті специфіки українського кіновиробництва, його діяльність в Спілці кінематографістів УРСР. Методологію статті становлять принципи об’єктивності та історизму, які базуються на проблемно-хронологічному, конкретно-історичному, описовому статистичному та логіко-аналітичному методах наукового пізнання. Наукова новизна статті полягає у висвітленні діяльності українського кінорежисера Т. В. Левчука в період хрущовської «відлиги», з використанням архівних матеріалів Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого, фондів музею Національної кіностудії художніх фільмів ім. О. Довженка, критичних статей та рецензій, опублікованих у періодичній пресі, а також мемуарної літератури. Висновки. Особистий внесок Т. В. Левчука в розвиток українського кіновиробництва та професійної мистецької освіти важко переоцінити: за його поданням у 1961 р. Ради Міністрів УРСР ухвалила рішення про відкриття в Київському інституті театрального мистецтва кінофакультету, який повинен здійснити підготовку кадрів за спеціальностями: кінорежисура, кінооператорство та кінознавство; наслідком його педагогічної діяльності є виховання славетної когорти кінорежисерів; а творчої діяльності – художньо-ігрові фільми: «Полум’я гніву» (1955 р.), «Іван Франко» (1956 р.), «Киянка» (1959 р.), «Закон Антарктиди» (1962 р.), «Космічний сплав» (1964 р.), які потребують сьогодні незаанга-жованого осмислення.

Біографія автора

Olena Sokol, Київський національний університет культури і мистецтв

здобувач

Посилання

Baumann, A. (1958). ‘On Soviet cinema’. Sovetskaya kul’tura [Soviet culture], November 27, p.8.

Goryachev, Yu. (1984). A source of power. The party leadership on the development of Soviet cinematography. Moscow: Iskusstvo.

Zorkaya, N. (2002). The History of Soviet cinema. St. Petersburg: Aletheia.

Levchuk, T. (1974). With love to the audience. Moscow: Biuro propagandy sovetskogo iskusstva.

Levchuk, T. National Union of Cinematographers of Ukraine, [online] Available at: [Accessed 10 November 2017].

Kirdan, V. (1957). ‘Review of the film «Ivan Franko» by T. Levchuk’. Moskovskii Komsomolets [Moscow Komsomolets], January 24, p. 6.

Kuznetsov, V. (1958). Art or artifice? Iskusstvo kino [Art of cinema], no. 12, pp. 101–109.

Mashchenko, M. (2003). ‘Years and films of the Dovzhenko Film Studios’. Svit ekranu [The World of Screen], [online] Available at: [Accessed 22 October 2017].

Mashchenko, M. (2012). Tymofii Levchuk. With love in your heart. Pravda Ukrainy [The Truth of Ukraine], January 20, p. 6.

Mikhalevich, A.(1965). Soviet biographical films. Iskusstvo kino [Art of cinema], no. 2, p. 13.

Pogozheva, L. (1960). Features of the new in modern Soviet cinema. Voprosy kinoiskusstva: ezhegodnyi istoriko-teoreticheskii sbornik [Problems of cinematography: the annual theoretical and historical collection], issue, 4, pp. 5–48. Moscow: Akademiya nauk SSSR.

Trymbach, S. (2012). ‘In the labyrinth of history’. Den [Day], [online] Available at : . [Accessed 20 October 2017].

Yanovska, L. (2012). Interview with L. Levchuk. Uriadovyi kurier [Government courier], January 19, p. 6.

Higerovich, E. (1956). ‘Review of the film by T. Levchuk “The flame of wrath”. Tikhookeanskaya zvezda [Pacific star], July 27, p. 6.

Tsentralnyi derzhavnyi arkhiv hromadskykh ob’iednan Ukrainy [The Central State Archive of Civil Groups], f. 1, op. 31, SPR. 3460, ark. 3

State Photo Archive of Ukraine named after G. S. Pshenichnyi, od. 2756.

Samoilenko, H. ed. (2004). Literature and culture of Polissya. Of the literary heritage of Yu. Zbanatskyi (to the 90th anniversary of birthday) Nizhyn: Vydavnytstvo Nizhynskoho derzhavnoho universytetu imeni M. Hoholia.

Chabanenko, I. (1958). The ways of Ukrainian cinema art. Iskusstvo kino [Art of cinema], no. 10, pp. 111–114.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Sokol, O. (2018). ТВОРЧИЙ ВСЕСВІТ КІНЕМАТОГРАФУ Т. В. ЛЕВЧУКА ПЕРІОДУ ХРУЩОВСЬКОЇ «ВІДЛИГИ». Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 70–81. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141745

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ