ПРИЙОМИ СЦЕНОГРАФІЧНОГО РІШЕННЯ В ПОСТАНОВКАХ ОПЕРИ-ФЕЄРІЇ ВІТАЛІЯ КИРЕЙКА «ЛІСОВА ПІСНЯ»
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141748Ключові слова:
опера-драма В. Кирейка «Лісова пісня», сценографія, режисер, сучасний музичний театрАнотація
Мета дослідження – проаналізувати роль художнього рішення вистави в сучасному українському музичному театрі. Методи дослідження полягають у застосуванні історично-порівняльного методу – для виявлення ролі сценографії з огляду на історичні передумови та перспективу розвитку, компаративний – для порівняння сценічних інтерпретацій опери «Лісова пісня» Віталія Кирейка в контексті сценографічних пошуків, джерелознавчий – для опрацювання попередніх надбань на дану тематику та усіх архівних документів, комунікативний – для зібрання спогадів співтворців та очевидців, причетних до постановок (особисті бесіди з композитором В. Кирейком 2013–2016 рр., художником-постановником О. Гавришем, виконавицею партії Мавки Н. Ніколаїшин), логічний (узагальнення, аналогія) – для розгляду проблем, пов’язаних із втіленням оперної драматургії на сцені, аналітичний – для проведення аналізу сценографічних та режисерських рішень в інтерпретаційних пошуках. Даний комплексний методологічний підхід здійснено з метою розгляду художнього втілення музичної вистави в історичній перспективі розвитку. Наукова новизна роботи. Вперше комплексно охарактеризовано специфічні прийоми та ходи, використані при постановках музичних вистав, зокрема опери-феєрії Віталія Кирейка «Лісова пісня» за однойменною драмою Лесі Українки. Висновки. У час поступового занепаду оперних театрів необхідно вирішувати питання оновлення сценічних втілень класичного оперного репертуару, художньої інтерпретації твору та його режисерського бачення. Важливим фактором у встановленні контакту з публікою є сценографічне рішення вистави, адже художня стилістика, в якій вирішено твір – це обличчя й оболонка вистави. Питання сценографії в українському оперному театрі є актуальним та значним для національної музичної культури. Воно потребує подальшого вивчення та дослідження як мистецтвознавцями, театрознавцями, так і музичними режисерами-постановниками.Посилання
Veselovska, H. (2003). ‘A big walk’, [online] Available at: [Accessed 10 December 2017].
Zahaikevych, M. (1999). ‘After 40 years of oblivion. Opera by V. Kyreiko „The Forest Song” on the stage of Petro Tchaikovsky National Music Academy’. Kultura i zhyttia [Culture and Life], no. 20/21.
‘Scenography – creating the illusion of an imaginary space’, [online] Available at: : [Accessed 21 January 2018].
Kurbanov, V. (2009). Traditionalism and problems of interpretation of the opera performance. Chasopys Natsionalnoi Muzychnoi Akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho [Chronicle Of Petro Tchaikovsky National Music Academy Of Ukraine], no. 3, pp. 30–35.
Kurbas, L. (2001). Philosophy of theatre. Kyiv: Osnovy.
Stavychenko, A. (2017). ‘Drama with an open end’. Internet Journal Tyzhden [The Week], [online] Available at: [Accessed 17 February 2018].
Tereshchenko, A. (1999). ‘Does the theatre need the director?’, The Mirror of the Week, [online] Available at: [Accessed at 1 September 2017].
Frenkel, M. (1980). Contemporary scenography. Kyiv: Mystetstvo.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Лада Анатоліївна Шиленко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.