ПРИЙОМИ СЦЕНОГРАФІЧНОГО РІШЕННЯ В ПОСТАНОВКАХ ОПЕРИ-ФЕЄРІЇ ВІТАЛІЯ КИРЕЙКА «ЛІСОВА ПІСНЯ»

Автор(и)

  • Lada Shylenko Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141748

Ключові слова:

опера-драма В. Кирейка «Лісова пісня», сценографія, режисер, сучасний музичний театр

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати роль художнього рішення вистави в сучасному українському музичному театрі. Методи дослідження полягають у застосуванні історично-порівняльного методу – для виявлення ролі сценографії з огляду на історичні передумови та перспективу розвитку, компаративний – для порівняння сценічних інтерпретацій опери «Лісова пісня» Віталія Кирейка в контексті сценографічних пошуків, джерелознавчий – для опрацювання попередніх надбань на дану тематику та усіх архівних документів, комунікативний – для зібрання спогадів співтворців та очевидців, причетних до постановок (особисті бесіди з композитором В. Кирейком 2013–2016 рр., художником-постановником О. Гавришем, виконавицею партії Мавки Н. Ніколаїшин), логічний (узагальнення, аналогія) – для розгляду проблем, пов’язаних із втіленням оперної драматургії на сцені, аналітичний – для проведення аналізу сценографічних та режисерських рішень в інтерпретаційних пошуках. Даний комплексний методологічний підхід здійснено з метою розгляду художнього втілення музичної вистави в історичній перспективі розвитку. Наукова новизна роботи. Вперше комплексно охарактеризовано специфічні прийоми та ходи, використані при постановках музичних вистав, зокрема опери-феєрії Віталія Кирейка «Лісова пісня» за однойменною драмою Лесі Українки. Висновки. У час поступового занепаду оперних театрів необхідно вирішувати питання оновлення сценічних втілень класичного оперного репертуару, художньої інтерпретації твору та його режисерського бачення. Важливим фактором у встановленні контакту з публікою є сценографічне рішення вистави, адже художня стилістика, в якій вирішено твір – це обличчя й оболонка вистави. Питання сценографії в українському оперному театрі є актуальним та значним для національної музичної культури. Воно потребує подальшого вивчення та дослідження як мистецтвознавцями, театрознавцями, так і музичними режисерами-постановниками.

Біографія автора

Lada Shylenko, Київський національний університет культури і мистецтв

здобувач

Посилання

Veselovska, H. (2003). ‘A big walk’, [online] Available at: [Accessed 10 December 2017].

Zahaikevych, M. (1999). ‘After 40 years of oblivion. Opera by V. Kyreiko „The Forest Song” on the stage of Petro Tchaikovsky National Music Academy’. Kultura i zhyttia [Culture and Life], no. 20/21.

‘Scenography – creating the illusion of an imaginary space’, [online] Available at: : [Accessed 21 January 2018].

Kurbanov, V. (2009). Traditionalism and problems of interpretation of the opera performance. Chasopys Natsionalnoi Muzychnoi Akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho [Chronicle Of Petro Tchaikovsky National Music Academy Of Ukraine], no. 3, pp. 30–35.

Kurbas, L. (2001). Philosophy of theatre. Kyiv: Osnovy.

Stavychenko, A. (2017). ‘Drama with an open end’. Internet Journal Tyzhden [The Week], [online] Available at: [Accessed 17 February 2018].

Tereshchenko, A. (1999). ‘Does the theatre need the director?’, The Mirror of the Week, [online] Available at: [Accessed at 1 September 2017].

Frenkel, M. (1980). Contemporary scenography. Kyiv: Mystetstvo.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Shylenko, L. (2018). ПРИЙОМИ СЦЕНОГРАФІЧНОГО РІШЕННЯ В ПОСТАНОВКАХ ОПЕРИ-ФЕЄРІЇ ВІТАЛІЯ КИРЕЙКА «ЛІСОВА ПІСНЯ». Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 89–99. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141748

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ