ЕВОЛЮЦІЯ КОМПОЗИТОРСЬКО-ВИКОНАВСЬКОГО СТИЛЮ В ГІТАРНОМУ МИСТЕЦТВІ

Автор(и)

  • Oleksandr Ivanov Відокремлений підрозділ «Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв», Миколаїв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141817

Ключові слова:

музична культура, композиторська творчість, виконавська діяльність, гітарне мистецтво, композиторсько-виконавський стиль

Анотація

Мета дослідження. У статті досліджено процес еволюції композиторсько-виконавського стилю як явища музичної культури, що історично сформувався в гітарному мистецтві. Теоретичні аспекти цієї проблеми виявлені на основі вивчення наукових праць, які присвячені пошуку комунікативної взаємодії між композитором і виконавцем. Методи дослідження базуються на методі аналізу й систематизації наукової інформації та досвіду композиторської й виконавської діяльності в жанрі гітарної музики. Також використовувався історичний метод у контексті виявлення закономірностей поєднання композиторської творчості та виконавської діяльності. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні поняття «композиторсько-виконавський стиль» як окремого унікального явища в музичній культурі. Висновки. Вивчення історичних етапів еволюції гітарної музики і узагальнення сучасного досвіду гітарного виконавства свідчить, що композиторсько-виконавський стиль, який історично утвердився в музичній культурі, залишається домінуючим у період розквіту гітарного мистецтва, що розпочався в середині ХХ ст. і продовжується в наш час. Подана тема є перспективною для подальшого наукового дослідження в напрямку вивчення процесу формування композиторсько-виконавського стилю в різні історичні періоди на прикладі творчості знакових особистостей гітарного мистецтва. Результати таких досліджень дозволять правильно визначити стратегію розвитку гітарного виконавства в сучасному музичному мистецтві.

Біографія автора

Oleksandr Ivanov, Відокремлений підрозділ «Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв», Миколаїв

професор

Посилання

Asafyev B. (1977). The Book about Stravinskiy. Leningrad : Muzyka.

Belskaya I. (1990). ‘Guitar, vivat!’. Sovetskaya muzyka [Soviet music], no. 7, p. 102–108.

Berehova O. (2006). Communication in the socio-cultural space of Ukraine: technology or creativity. Kyiv : P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine.

Berlioz G. (1972). A great treatise on modern instrumentation and orchestration with additions by Richard Strauss. Moscow: Muzyka.

Voievodіna L. (2011). ‘The concept of musical communication in V. Medushevsky’s work’. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka [Visnyk of Taras Shevchenko National University of Luhansk], no. 8, pp. 41–50.

Zhaivoronok N. (2006). Musical performance as a phenomenon of music culture. D. Ed. Kyiv National University of Culture and Arts.

Medushevsky V. (1976). On the regularities and means of artistic influence of music. Moscow: Muzyka.

Nazaykinsky E. (2003). Style and Genre in Music. Moscow: Vlados.

Tkachenko V. (2012). ‘Composer’s and performer’s style as a profound tendency in guitar creative activity’. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv [Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts], no. 3, p. 137–140.

Traverse T. (2017).‘Music as a Psychological Factor of Influence on the Person’ Instytut psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy, Kyiv [H. Kostiuk Institute of Psychology, Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine], [online] Available at: [Accessed 23 November 2017].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Ivanov, O. (2018). ЕВОЛЮЦІЯ КОМПОЗИТОРСЬКО-ВИКОНАВСЬКОГО СТИЛЮ В ГІТАРНОМУ МИСТЕЦТВІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 168–177. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141817

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО