ЕВОЛЮЦІЯ КОМПОЗИТОРСЬКО-ВИКОНАВСЬКОГО СТИЛЮ В ГІТАРНОМУ МИСТЕЦТВІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141817Ключові слова:
музична культура, композиторська творчість, виконавська діяльність, гітарне мистецтво, композиторсько-виконавський стильАнотація
Мета дослідження. У статті досліджено процес еволюції композиторсько-виконавського стилю як явища музичної культури, що історично сформувався в гітарному мистецтві. Теоретичні аспекти цієї проблеми виявлені на основі вивчення наукових праць, які присвячені пошуку комунікативної взаємодії між композитором і виконавцем. Методи дослідження базуються на методі аналізу й систематизації наукової інформації та досвіду композиторської й виконавської діяльності в жанрі гітарної музики. Також використовувався історичний метод у контексті виявлення закономірностей поєднання композиторської творчості та виконавської діяльності. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні поняття «композиторсько-виконавський стиль» як окремого унікального явища в музичній культурі. Висновки. Вивчення історичних етапів еволюції гітарної музики і узагальнення сучасного досвіду гітарного виконавства свідчить, що композиторсько-виконавський стиль, який історично утвердився в музичній культурі, залишається домінуючим у період розквіту гітарного мистецтва, що розпочався в середині ХХ ст. і продовжується в наш час. Подана тема є перспективною для подальшого наукового дослідження в напрямку вивчення процесу формування композиторсько-виконавського стилю в різні історичні періоди на прикладі творчості знакових особистостей гітарного мистецтва. Результати таких досліджень дозволять правильно визначити стратегію розвитку гітарного виконавства в сучасному музичному мистецтві.Посилання
Asafyev B. (1977). The Book about Stravinskiy. Leningrad : Muzyka.
Belskaya I. (1990). ‘Guitar, vivat!’. Sovetskaya muzyka [Soviet music], no. 7, p. 102–108.
Berehova O. (2006). Communication in the socio-cultural space of Ukraine: technology or creativity. Kyiv : P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine.
Berlioz G. (1972). A great treatise on modern instrumentation and orchestration with additions by Richard Strauss. Moscow: Muzyka.
Voievodіna L. (2011). ‘The concept of musical communication in V. Medushevsky’s work’. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka [Visnyk of Taras Shevchenko National University of Luhansk], no. 8, pp. 41–50.
Zhaivoronok N. (2006). Musical performance as a phenomenon of music culture. D. Ed. Kyiv National University of Culture and Arts.
Medushevsky V. (1976). On the regularities and means of artistic influence of music. Moscow: Muzyka.
Nazaykinsky E. (2003). Style and Genre in Music. Moscow: Vlados.
Tkachenko V. (2012). ‘Composer’s and performer’s style as a profound tendency in guitar creative activity’. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv [Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts], no. 3, p. 137–140.
Traverse T. (2017).‘Music as a Psychological Factor of Influence on the Person’ Instytut psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy, Kyiv [H. Kostiuk Institute of Psychology, Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine], [online] Available at: [Accessed 23 November 2017].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Олександр Кузьмич Іванов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.