АСПЕКТИ ФОЛЬКЛОРНОЇ СИМФОНІЗАЦІЇ В ОРКЕСТРОВІЙ ТВОРЧОСТІ ЛЕВА КОЛОДУБА НА ОСНОВІ АНАЛІЗУ КАМЕРНОГО ЦИКЛУ «СІМ УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ ПІСЕНЬ»

Автор(и)

  • Lidiia Makarenko Київський університет імені Бориса Грінченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141821

Ключові слова:

Лев Колодуб, неофольклоризм, фольклор, стиль, симфонізація, трансформація, «Сім українських народних пісень», українська музика, оркестр, мелос, пісня, камерний оркестр, народна музика

Анотація

Мета роботи – здійснити дослідження особливостей фольклорної симфонізації в оркестровій творчості Л. Колодуба на основі музикознавчого аналізу камерного струнного циклу «Сім українських народних пісень». Методи дослідження полягають у застосуванні компаративного, історико-логічного та теоретичного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє здійснити аналіз камерного циклу через призму індивідуальної манери творчого мислення Лева Колодуба та стильових особливостей використання фольклорного мелосу в українській музичні культурі. Наукова новизна полягає у виявленні характерних стильових ознак та авторських методів переосмислення фольклору в оркестровій творчості Л. Колодуба на основі музикознавчого аналізу камерного струнного циклу «Сім українських народних пісень» та в розробці фундаментальної проблеми українського музикознавства «композитор і фольклор». Висновки. Л. Колодуб, використавши у циклі як цитати із народної пісенної творчості, так і власні мелодії, що наближені до автентичного першоджерела, створив твір, де фольклор набуває глибокого філософського змісту та відтворює ментальний рівень буття української нації. Симфонізація народної музики в даному опусі відбувається завдяки стильовій трансформації формоутворюючих елементів національного музичного фольклору, таких як: мелодія, гармонія, ритм, фактура та ін.

Біографія автора

Lidiia Makarenko, Київський університет імені Бориса Грінченка

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу

Посилання

Bila, K. (2011). Genre-stylistic model of instrumental concert and conceptual foundations of a composer’s interpretation (case study of L. Kolodub’s works). D.Ed. Kyiv National Music Academy of Ukraine.

Denysenko, M. (2006). Levko Kolodub: pages of creative life (articles, studies, memoirs). Naukovyi visnyk Natsionalnoi Muzychnoi Akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho [Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], issue 50, pp. 154–157.

Zahaikevych, M. (1973). Levko Kolodub. Creative portraits of Ukrainian composers. Kyiv: Muzychna Ukraina.

Makarenko, L. (2015). Folk principles of Lev Kolodub’s orchestral creativity. Vinnytsia: Nova Knyha.

Mukha, A. (1963). Ukrainian Carpathian rhapsody by L. Kolodub. Kyiv: Mystetstvo.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Makarenko, L. (2018). АСПЕКТИ ФОЛЬКЛОРНОЇ СИМФОНІЗАЦІЇ В ОРКЕСТРОВІЙ ТВОРЧОСТІ ЛЕВА КОЛОДУБА НА ОСНОВІ АНАЛІЗУ КАМЕРНОГО ЦИКЛУ «СІМ УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ ПІСЕНЬ». Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 196–206. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141821

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО