КИЇВСЬКА ШКОЛА СОЛЬНОГО СПІВУ СЕРЕДИНИ ХХ СТОЛІТТЯ ЯК ФЕНОМЕН ЄВРОПЕЙСЬКОГО ВОКАЛЬНОГО ВИКОНАВСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141822Ключові слова:
вокал, школа, методика, консерваторія, феноменАнотація
Мета дослідження. Сформувати системне розуміння явища київської вокальної школи через аналіз різних її напрямків, які сформувалися в середині та другій пол. ХХ ст. і реалізувалися у виконавській та педагогічній практиці викладачів Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського (Київська консерваторія). Зокрема йдеться про школи О. Муравйової, М. Донець-Тесейр, К. Брун, І. Паторжинського та одеських педагогів, що працювали в консерваторії – Є. Чавдар, Б. Руденко та З. Христич. Метою дослідження є формування системного розуміння явища київської вокальної школи та довести її виключно важливу роль серед ін. європейських шкіл. Методи дослідження полягають у використанні феноменологічного методу (як пошук рис, що допомогли б назвати явище феноменом) та історичного методу. Ключовим моментом проблематики даної статті є розуміння Київської школи сольного співу як феномену. Наукова новизна полягає в тому, що київська вокальна школа системно досліджується як феномен у контексті ін. шкіл. Окрім цього, вперше аналізується низка маловідомих напрямків, які, свого часу були оригінальними явищами в процесі її розвитку. Висновки: Київська школа сольного співу дійсно є школою, за своєю сутністю, а її національне коріння та синтез характерних рис західноєвропейської (зокрема італійської) та російської шкіл визначають її як справжній феномен європейського та світового вокального виконавства. При цьому – з великою часткою самобутності, різнобарв’ям педагогічних та наукових підходів, що робить її знаковим явищем на теренах світового вокального виконавства.Посилання
Akrytova, E. (1990). Professor O. Muravyova. Vykonavski shkoly vyshchykh uchbovykh zakhodiv Ukrainy [Schools of musical performance at Ukrainian universities], рр. 79 – 85.
Antoniuk, V. (1998)/ Ethnic and musicological features of Ukrainian vocal school (from the artistic and pedagogical experiences of M. Kondratiuk). Visnyk Derzhavnoi Akademii Kerivnykh Kadriv Kultury ta mystetstv [Bulletin of National Academy of Government Managerial Staff of Culture and Arts], no.2, pp.119–122.
Aselund, D. (2016). Development of the singer and his voice. Saint Petersburg: Lan, Planeta muzyki, 180 p.
Berehova, O. (2008). Ukrainian schools musical performance: stages of formation in the 20th century. Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii imeni P. Chaikovskoho [Bulletin of Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], vol. 63, pp. 131 – 150.
Hnyd, B. (1997). The history of vocal art. Kyiv: Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine.
Grigor’eva, A. and E. Akrytova (1975). Sovetskaya muzyka [The Soviet music], 3, p. 37
Liudkevych, S. (1999). Oleksandr Mishuha as a performer and singing teacher. Researches, articles, reviews. Vol. 1. Lviv: Dyvosvit, pp. 430 – 438.
Mykhailova, T. (1975). Vocal schools founded in Kyiv Conservatory. Kyiv: Petro Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine. pp. 1–18.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Олеся Григорівна Небога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.