ОПЕРНО-СИМФОНІЧНИЙ ДИРИГЕНТ КОСТЯНТИН СИМЕОНОВ. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141824Ключові слова:
К. Симеонов, оперно-симфонічне диригування, український симфонізм, Національна опера України ім. Т. Г. ШевченкаАнотація
Мета роботи. Завдання цього дослідження полягає в тому, щоб реконструювати біографію К. Симеонова, проаналізувати духовні та професійні коріння його творчості, систематизувати факти його життєвого і творчого шляху, методи художнього протистояння негативним явищем суспільного життя. Методи дослідження. Використані: а) історико-біографічний метод, що дозволив відтворити цілісну біографію диригента і виділити її основні етапи; б) метод аналізу музично-історичного процесу, необхідний для осмислення вкладу К. Симеонова в музичну культуру України; в) метод дослідження диригентського мистецтва як виду музичного виконавства. Наукова новизна полягає в тому, що вперше реконструйовано біографія Костянтина Симеонова в її цілісності, введені в науковий обіг нові й систематизовані раніше знайдені факти, запропоновано періодизацію його творчого шляху, де важливу роль відведено творчим здобуткам саме на українській землі. Висновки. Наведене теоретичне узагальнення і нове вирішення наукового завдання – визначення функції диригента, виявлення специфіки феномена оперно-симфонічного диригування шляхом аналізу біографії та творчого методу Костянтина Симеонова в Україні.Посилання
Avtandilov, G. (2002). ‘On the experience in the fascist captivity. Tema sudby. Dirizher Konstantin Simeonov. Vospominaniya sovremennikov. Pisma. Materialy [The Theme of Fate. Conductor Konstantin Simeonov. Memories of Contemporaries. Letters. Materials], pp. 77–83.
Berlioz, G. (1894). Conductor of Orchestra. Moscow: Jurgenson Publ.
Bogdanov-Berezovskiy, V. (1956). Soviet conductor: essay on the activity of E. A. Mravinsky. Leningrad: MUZGIZ.
Bogdanov-Berezovskiy, V. (1951). Ivan Ershov. Moscow; Leningrad MUZGIZ.
Borishchenko, V.(2002). ‘Years in the Kiev opera. Tema sudby. Dirizher Konstantin Simeonov. Vospominaniya sovremennikov. Pisʼma. Materialy [The Theme of Fate. Conductor Konstantin Simeonov. Memories of Contemporaries. Letters. Materials], pp. 111–116.
Wagner, R. (1975). ‘Conducting’. Dirizherskoe ispolnitelstvo: praktika, istoriya, estetika [Conducting Performance: Practice, History, Aesthetics], pp. 87–132.
Walter, B. (1962). ‘Of music and music making.Ispolnitelskoe iskusstvo zarubezhnykh stran [Performing Art of Foreign Countries], pp. 107–117.
Velikanova, O. (2002). ‘The Force of Fortune. Tema sudby. Dirizher Konstantin Simeonov. Vospominaniya sovremennikov. Pisma. Materialy [The Theme of Fate. Conductor Konstantin Simeonov. Memories of Contemporaries. Letters. Material], pp. 9–23.
Furtvenhler, Y. (1966). ‘About the conductors craft. Ispolnitelskoe iskusstvo zarubezhnykh stran [Performing art of foreign countries], vol. 2, pp. 149–159.
Gauk, A. (1975). Selected articles. Memoirs of contemporaries. Moscow: Sovetskii kompozitor.
Gergiev, V. (2002). ‘The phenomenal master. Tema sudby. Dirizher Konstantin Simeonov. Vospominaniya sovremennikov. Pisma. Materialy [The Theme of Fate. Conductor Konstantin Simeonov. Memories of Contemporaries. Letters. Materials], pp. 35–37.
Hamkalo, I., Protsenko, L. ed. (1990). Protsenko, A: Biography, memoirs.Kyiv:MuzychnaUkraina.
Klemperer, O. (1989). ‘Conversations about art. Sovetskaya Muzyka [Soviet Music], no. 2, pp. 92–108.
Kruchinina, A., Chernushenko, V. eds. (2004). Saint Petersburg Court Chapel – the musical face of Russia. St. Petersburg: Liki Rossii.
Kudryavtseva, E. (1993). ‘Mikhail Georgievich Klimov. Deyateli khorovogo iskusstva Sankt-Peterburgskoi konservatorii [Performers of the choral art of the St. Petersburg Conservatory], pp. 15–32.
Lukyanchenko, P. ed. (1987). Svetlanov Evgeny: Conductor, composer, pianist.Moscow: Muzyka.
Maler, G. (1968). Letters, memoirs.Moscow: Muzyka.
Molostova, I. (2002). ‘The Artist of Storm and Onslaught. Tema sudby. Dirizher Konstantin Simeonov. Vospominaniya sovremennikov. Pisʼma. Materialy [The Theme of Fate. Conductor Konstantin Simeonov. Memories of Contemporaries. Letters. Materials], pp. 163–188.
Musin, I. (1987). On the education of the conductor: essays. Leningrad: Muzyka.
Rakhlin, N. (1990). Articles. Interviews. Memories.Moscow: Sovetskii kompozitor.
Rozhdestvensky, G. (1975). Thoughts on music. Moscow: Sovetskii kompozitor.
Rozhok, V. (2011). ‘KostiantynSymeonov and Ukrainian musical culture of the second half of the twentieth century. Chasopys Natsionalnoi muzychno iakademii Ukrainy im. P. I. Chaikovskoho [The journal of P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine], no, 3 (12), pp. 3–7.
Rozhok, V. (2006). Sunny Maestro.Kyiv:Avtohraf.
Lukyanchenko, P. ed. (1987). Svetlanov Evgeny: Conductor, composer, pianist.Moscow: Muzyka.
Simeonov, K. (2002). ‘Selected pages of correspondence. Tema sudby. Dirizher Konstantin Simeonov. Vospominaniya sovremennikov. Pisma. Materialy [The Theme of Fate. Conductor Konstantin Simeonov. Memories of Contemporaries. Letters. Materials], pp. 275–292.
Simeonova, N. (2002). “Memories of Father”. Tema sudby. Dirizher Konstantin Simeonov. Vospominaniya sovremennikov. Pisma. Materialy [The Theme of Fate. Conductor Konstantin Simeonov. Memories of Contemporaries. Letters. Materials], pp. 117–130.
Simeonova, N. (2002). Diaries. Memories. Letters: 1960–2000s. manuscript. Archive of the Simeon family.In 6 sheets.
Symeonova, Y. D.Ed. (2012). Conductors work of K. Symeonov in the musical culture of Ukraine (1946–1975). P. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine.
Symeonova, Y. (2017). Two productions of opera “KaterynaIzmailova” by D. Shostakovych conducted by K. Symeonov on stage of the National Opera of Ukraine. Molodyi vchenyi [Young Scientist], issue 2(42), pp. 97–102.
Symeonova, Y. (2017). Unknown autograph by D. Shostakovych for the score of opera “KaterynaIzmailova”. On innovation in the opera. Molodyi vchenyi [Young Scientist], issue 11(51), pp. 656–660.
Symeonova, Y., Shevchenko, V., Nozdrina, O. (2017). Ethic issues of staging the opera “KaterynaIzmailova” by D. Shostakovych. Molodyi vchenyi [Young Scientist], issue1(53), pp. 163–167.
Stefanovych, M. (1986). Kyiv State Academic Opera and Ballet Theater named after T. Shevchenko.Kyiv. Art
Tarasov, L. ed. (1974). Art of Arturo Toscanini. Memories. Biographical materials. Leningrad: Muzyka
Turchak, S. (1979). Conductor in the opera house. Muzyka[Music], vol. 4, pp. 8–9.
Shostakovich, D. (2002). ʼLetters to K. Simeonov. [The Theme of Fate. Conductor Konstantin Simeonov. Memories of Contemporaries. Letters. Materials], pp. 278–281.
Srauss, R. (1975). Ten golden rules for young conductors. Dirizherskoe iskusstvo [Conducting art], p. 397.
Munch,Ch. (1954). I am a conductor, Paris.
Stokowski, L. (1943). Music for All of Us. New York: Simon and Schuster.
Wagner, R. (1904). On conducting.Leipzig.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Юлія Віталіївна Симеонова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.