ТЕМА ТА ОБРАЗ В ДИЗАЙНЕРСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТЕО ВОЗІАНОВА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141826Ключові слова:
дизайн, мистецтво, індустрія моди, тематика, образ, стиль, супрематизм, образно-тематичні засади, концептуальне бачення, творчий доробокАнотація
Мета роботи – розглянути та проаналізувати творчу діяльність Тео (Федора) Возіанова як одного із провідних українських дизайнерів одягу; на прикладі подіумних колекцій, представлених ним на «Українських тижнях моди» (Ukrainian Fashion Week), виявити тематику, стилістику та образність його дизайнерської діяльності, простежити особливості її формування та еволюційно-трансформаційний рух. Методологія дослідження полягає у застосуванні комплексного аналізу матеріальних (одягу) та нематеріальних (ідейно-образних) засад творчого доробку Тео Возіанова. Наукова новизна роботи полягає у перегляді, впорядкуванні та систематизації фактів творчої біографії дизайнера щодо визначення значимості його діяльності у розвитку української фешн-індустрії, сучасних процесів в українському дизайні одягу в цілому. Висновки. Підсумовано, що у колекціях Т. Возіанова присутня відпрацьована ним, індивідуальна, впізнавана стилістика та образність, що існує як бренд vozianov. Дизайнерську лінію Т. Возіанова відрізняє образність, створена поза канонами традиційної моди і поза її унормувань, яка постає у відповідних формах системи образ-імідж. Дизайн-ідеї Т. Возіанова мають філософське підгрунтя, яке впливає як на інтерпретації образів його колекцій, так і на обраний ним напрямок фешн-творчості. Звернення до теорії та живопису Казимира Малевича, піднесло проектну діяльність Т. Возіанова до надактуальної концептуальності, підтвердивши ідею мінімалізму, геометризму, лаконічності форм, які притаманні всім його колекціям і є запитаними в сучасній українській та європейській моді; Т. Возіанов переосмислив доробок К. Малевича не тільки через систему образів, а й як власний авторський творчий прийом, завдавши тим самим ідеї супрематизму сучасного імпульсу. Мистецькі пріоритети у дизайні Т. Возіанова визначають оригінальність його тем, новітньої стилістики та образності. Образно-тематичний підтекст творчості Т. Возіанова грунтується на інтелектуально-аналітичній основі та підсилюється креативністю творчої думки, що є невід’ємною складовою магістрального напряму сучасного дизайну.Посилання
Vozianov, F. (2017). Collection «Malevich», [online] Available at: [Accessed 17.04.2018].
Elegant New York, (2016). Vozianov Fedor. “DNA of style”, [online] Available at: [Accessed 17.04.2018].
Styleinsider (2016). Vozianov Fedor [online] Available at: [Accessed 17.04.2018].
Ukraine Couture, Vozianov Fedor, [online] Available at: [Accessed 17.04.2018].
Ukrainian Fashion Week, Designer Fedir Vozianov. Collections, [online] Aailable at: [Accessed 17.04.2018].
Lady.tsn.ua (2015). Collection «Suprematism 2.0» “F. Vozianov: what to wear” [online] Available at: [Accessed 17.04.2018].
Vogue.ua (2016). Vozianov, “Conspiracy of silence”, collection f/w16/17, [online] Available at: <[https://vogue.ua/article/fashion/bre nd/krugovaya-poruka-kollekciya-vozianov-osen-zima-16-17> [Accessed 17.04.2018].
Jetsetter.ua (2016). Vozianov, F., Collection «Wantit». s/s 17 [online] Available at: [Accessed 17.04.2018].
YouTube (2016). NAVAA. Conference “Kazymyr Malevych. Kyiv aspect” (Session 3), [online] Available at: [Accessed 17.04.2018].
Koropenko, M. (2016). Fashion designer Fedor Vozianov: features of creative ways. Tradyciji Ta Novaciji u Vyshhyj Arkhitekturno-Khudozhnij Osviti [Traditions and Innovations in Higher Architectural-Artistic Education], no.4, pp. 40–45.
Paintings by Kazymyr Malevych. Gallery, 1929–1931, [online] Available at: [Accessed 17.04.2018].
Malevich K. (2013). Black square. Publishing group: «Lenizdat», «Komanda A».
Markade, Zh.-K. (2013). Malevych. Kyiv : Rodovid.
Channel 24. (2015). 24 ‘Ukrainian designers whose clothes are worn abroad’, [online] Available at: [Accessed 17.04.2018].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Рада Дмитрівна Михайлова, Маріанна Володимирівна Коропенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.