АНТИЧНА ЗАЧІСКА В ІСТОРИКО-ХУДОЖНЬОМУ КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ МОДИ

Автор(и)

  • Oksana Minenko Комунальний вищий навчальний заклад «Хортицька нацiональна навчально- реабiлiтацiйна академія», Запоріжжя, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141827

Ключові слова:

культура, Античність, зачіска, антична зачіска, мода, еволюція, краса, технологія

Анотація

Метою статті є визначення особливостей розвитку античної зачіски в історико-художньому контексті розвитку світової моди як важливого елементу вбрання та складової іміджу людини. У статті висвітлюються особливості змін традиційних рис античної зачіски в різних історичних періодах відповідно до вимог часу. Методи дослідження. Для досягнення мети було проаналізовано науково-теоретичну, мистецтвознавчу і методичну літературу. А також були використані методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналі-тичний. Наукова новизна. Досліджується винайдення нових технологічних прийомів у формуванні зачісок та функціонуванні різних стилів, напрямків та смаків у сучасному перукарському мистецтві. Висновки. У процесі історичного розвитку традиційні риси античної зачіски як важливого елементу вбрання, складової іміджу людини, зазнали трансформації у відповідності зі зміною естетичних ідеалів конкретних історичних періодів – від античності до сучасності. Завдяки цьому класичні канони краси волосся, способи його укладання змінюються відповідно до вимог часу, збагачуючись та урізноманітнюючись.

Біографія автора

Oksana Minenko, Комунальний вищий навчальний заклад «Хортицька нацiональна навчально- реабiлiтацiйна академія», Запоріжжя

кандидат мистецтвознавства

Посилання

Bilodida, I. ed. (1970–1980). Ukrainian language dictionary. In 11 vols. Vol. 4. Kyiv: Naukova dumka.

Borshch, I. (2012). Formation of computer modeling skills in future hair stylists and makeup artists. D.Ed. Borys Grinchenko Kyiv University.

Vinkelman, I. (1933). The history of ancient art. Short essays. Leningrad: Gosudarstvennoe izdatelstvo izobrazitelnykh iskusstv.

Kostiuk, O. (2014). Mask in initiation ceremonies and its actualization in modern society. Uchenye zapiski Tavricheskogo natsional'nogo universiteta im. V. I. Vernadskogo. Seriya: Filosofiya. Kul'turologiya. Politologiya. Sotsiologiya [Scientific notes of Tavrida National Vernadsky University. Series: Philosophy. Culturology. Political science. Sociology], vol. 27(66), no. 1/2, pp. 263–270.

Lehenkyi, Yu. (1998). Fashion system: culturology, aesthetics, design. Kyiv: State Academy of Light Industry of Ukraine.

Losev, A. (1988). The history of ancient aesthetics. The past centuries. Book 1. Moscow: Iskusstvo.

Lubianska, S. (2016). The color type of appearance and individual hairstyle design. Kyiv: KAMP.

Publius Ovidius Naso. (1992). The science of love. Moscow: Vernisazh.

Freud, S. (1989). Essays on the psychology of sexuality. Moscow: Nauka-PRESS.

Odynets, H. (2013). The role of historical styles to create artistic and functional image professionals in hairdressing and makeup. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 1(7), issue 14. рр. 169–173.

The Art and Craft of Hairdressing / ed. N.E.B. Wolters // The New Era Publishing Company, Ltd. London, 1963. – 661 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-11

Як цитувати

Minenko, O. (2018). АНТИЧНА ЗАЧІСКА В ІСТОРИКО-ХУДОЖНЬОМУ КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ МОДИ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (38), 249–259. https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141827

Номер

Розділ

ДИЗАЙН