НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ГРИМУ В МИСТЕЦЬКИХ ПРАКТИКАХ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.38.2018.141828Ключові слова:
грим, мода, макіяж, татуаж, художньо-образні трансформаціїАнотація
Мета роботи - прослідкувати трансформацію змістовного наповнення слова «грим» у різних літературних джерелах та мистецьких практиках. Розглянути наукову літературу з дослідження гриму в різних галузях знань й виявити не розкриті питання, що впливають на формування культури гриму в ХХІ ст. Методи дослідження. Основою даного дослідження є джерела, в яких було проаналізовано процес формування поняття «грим». Відповідно до цього проведено аналіз змін поняттям «грим» у контексті соціально-культурних процесів, виявлено та висвітлено джерельну базу та науково-методологічні підходи до розв’язання проблеми. Наукова новизна. У дослідженні було виявлено, що різні періоди розвитку поняття «грим» мали свої характеристики та сфери використання. У статті вперше поняття «грим» розглядається в контексті вимог модних інновацій ХХІ ст. Подано аналіз наукової літератури, в якій подається мистецтвознавчий аналіз зазначеної проблеми в контексті принципів та технік оздоблення тіла людини в різних видах мистецтв. Висновки. Проаналізувавши численні праці науковців у сфері мистецтва, філософії, Fashion-індустрії, ми виявили, що значна кількість робіт демонструє велику зацікавленість авторів у принципах, техніках оздоблення тіла людини, проявляється інтерес до роботи художника-гримера в різних видах мистецтв та креативних індустрій. Проте, дані напрацювання не стосуюються питань гриму як образотворення, яке існує в межах модних інновацій ХХІ ст. Відсутній мистецтвознавчий, системний, комплексний аналіз художньо-образних трансформацій гриму в моді.Посилання
Bіlodіd, І. ed. (1970–1980). Dictionary of the Ukrainian language: in 11 vols. Vol. 9. Kyiv: Naukova Dumka.
Eldridzh, L. (2015). Paints. The history of makeup. Moscow: ODRI.
Lensky, A. (2002). Articles. Letters. Notes. Moscow: Yazyki slavyanskoy kultury.
Hernandez, G. (2011). Classic Beauty: The History of Makeup, Atglen, PA Schiffer Publ. Ltd.
Livshits, P. (1939). Stage makeup. Leningrad; Moscow: Iskusstvo.
Meyson, L. (2014). Makeup for Ageless Beauty: More than 40 Colorful, Creative Looks for Women at 40 and Over. Moscow: Eksmo.
Melnik, M. ‘Style: concept and specificity of manifestation in fashion’, [online] Available at: http://vuzlib.com/content/view/1560/62/. [Accessed 19 April 2018].
Pelageychenko, M., Fіlenko, O. From the history of makeup. Makeup as a method of correction of face shape and features, [online] Available at: https://mozok.click/1876-z-storyi-makyazhu-makyazh-yak-korekcya-formi-ta-ris-oblichchya.html [Accessed 19 April 2018].
Raugul, R. (1947). Мakeup. Moscow: Iskusstvo
Stanislavsky, K. (1954). My life in art. Vol. 11. Moscow: Vagrius.
Velflin, G. (1994). Basic concepts of the history of art: The problem of the evolution of style in the new art. St. Petersburg: MIFRIL.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Аеліна Гюнерівна Момчилова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.