КУРС «КРЕАТИВНЕ МИСЛЕННЯ В РЕЖИСЕРСЬКІЙ АРТ-ПРАКТИЦІ»: ІННОВАЦІЯ ЗМІСТОВО-ДИСЦИПЛІНАРНОГО ОНОВЛЕННЯ ФАХОВОГО ЗНАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153642

Ключові слова:

професійно-орієнтована парадигма навчання, режисура, креативне мислення, латеральне мислення, генерація нових ідей

Анотація

Мета роботи – детально окреслити змістову проекцію курсу «Креативне мислення в режисерській арт-практиці», котрий в якості увиразнення образу обраної професії, професійної компетентності та кар’єрних орієнтацій майбутніх режисерів, можна вважати стрижньовим, головним чином у фокусі професійного становлення фахівців нової генерації. Методологія ґрунтується на проблемному підході та методах аналітики, що сприяють розчленуванню на складові та розкриттю зв’язків між смисловими вузлами представленого навчального курсу. Наукова новизна полягає в означенні дидактичної специфіки професійно-орієнтованого курсу «Креативне мислення в режисерській арт-практиці», який виявляє алгоритми здійснення і включення «механізмів творчості» як поєднання однозначного й багатозначного видів знання, часто несумісних сутностей, багатозначно-континуальних і однозначно-дискретних логік, що дозволяє реалізувати творче мислення – мислення креативне. Висновки. У світлі прогресивних методик викладання спецпредметів за нещодавно оновленими спеціальностями представлений курс «Креативне мислення в режисерській арт-практиці» постулює перетворення дії в одиницю творчої активності як особливо орієнтованої діяльності за рахунок збагачення її змісту, акцентуючи опанування кордонів і логік генерування інноваційних ідей в контексті креативної творчості як принципової канви режисури.

Біографія автора

Viktoriiа Buhaiova, кафедра режисури, Харківська державна академія культури

кандидат мистецтвознавства

Посилання

Antonova, O. (2012). Sutnist poniattia kreatyvnosti: problemy ta poshuky. Teoretychni i prykladni aspekty rozvytku kreatyvnoi osvity u vyshchii shkoli [The essence of the concept of creativity: problems and searches. Theoretical and applied aspects of the development of creative education in higher education]. Zhytomyr: Publishing House of Zhytomyr State University named after I. Franko.

Bibler, V. (1975). Myshlenie kak tvorchestvo [Thinking as creativity]. Moscow: Politizdat.

Bordovsky, G. (2001). Upravleniye kachestvom obrazovatel’nogo protsessa [Quality management of the educational process]. St. Petersburg: Publishing house of Herzen State Pedagogical University of Russia.

Ponomarev, Ya. (1983). Fazy tvorcheskogo protsessa. Issledovanie problem psikhologii tvorchestva [Phases of the creative process. Study of the problems of psychology of creativity]. Moscow: Nauka.

Edward de Bono. (2015). Genial’no! Instrumenty resheniya kreativnykh zadach [Genius! Tools for solving creative tasks]. Moscow: Alpina Publisher.

Edward de Bono. (2015). Iskusstvo dumat’: lateral’noe myshlenie kak sposob resheniya slozhnykh zadach [The art of thinking: Lateral thinking as a way of solving complex problems]. Moscow: Alpina Publisher.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Buhaiova, V. (2018). КУРС «КРЕАТИВНЕ МИСЛЕННЯ В РЕЖИСЕРСЬКІЙ АРТ-ПРАКТИЦІ»: ІННОВАЦІЯ ЗМІСТОВО-ДИСЦИПЛІНАРНОГО ОНОВЛЕННЯ ФАХОВОГО ЗНАННЯ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (39), 9–16. https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153642

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ