АНТРЕПРИЗА В СЦЕНІЧНОМУ МИСТЕЦТВІ КИЄВА НАПРИКІНЦІ XX – ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153644

Ключові слова:

сучасний театр, незалежний театральний проект, незалежний театр, антреприза, театр-студія, продюсер, антрепренер, режисер, театральний бренд, театральна концепція.

Анотація

Мета дослідження – розкрити стан культурно-мистецької діяльності антрепризних театрів Києва. Методологія дослідження ґрунтується на принципі культурно-історичного підходу, який дає змогу висвітлити основні напрями культурно-мистецької діяльності антрепризних театрів Києва на сучасному етапі та з’ясувати форми та способи позиціонування різних театральних брендів, а також присутній метод класифікації, який допомагає розподілити незалежні театральні організації за формою підпорядкування. Наукова новизна розвідки полягає в тому, що вперше детально опрацьовано антрепризну форму театрального мистецтва, узагальнено досвід попередників із означеної проблеми, та надано комплексну картину антрепризним театрам, їх становленню, розподілу та видозмінам. Висновки. З’ясовано, що антреприза посідає важливе місце в культурному середовищі вітчизняних незалежних театрів. Досліджено форми існування різних незалежних театральних одиниць. Висвітлено особливості формування репертуару і труп, способи позиціонування театральних брендів. На підставі здійсненого дослідження уточнено класифікацію незалежних театральних організацій за формою підпорядкування на підставі їх розподілення на незалежні театри-студії; незалежні арт-проекти; власне незалежні театри; антрепризні театри.

Біографія автора

Yuliia Hapchuk, Київський національний університет культури і мистецтв

аспірантка

Посилання

Bezhin, I. (1993). Orhanizatsiini problemy teatru [Organizational problems of theater]. Kyiv: Kompas.

Bezhin, I. (1994). Teatr i rynok [Theater and market]. Aktualni problemy orhanizatsii teatralnoi spravy, no.3, pp. 42–48.

Brademas, D. (1994). Upravlinnia i mystetstvo [Management and art]. Kultura i vlada: Materialy rosiisko-amerykanskoho seminaru. St. Petersburg, pp. 23–28.

Veselovska, H. (2010). Ukrainskyi teatralnyi avanhard [Ukrainian Theatrical Avant-Garde]. Kyiv: Feniks.

Holovnenko, A. (2017). Konturna karta aktualnoho teatru [The contour map of contemporary theater]. Ukrainskyi tyzhden, no. 24 (500), pp. 44–47.

Druker, P. (2004). Entsyklopediia menedzhmentu [Encyclopedia of management]. Moscow: Viliams.

Lenhli, S. (2000). Teatralnyi menedzhment i prodiuserstvo: amerykanskyi dosvid [Theater management and production: American experience]. Kyiv: VVP «Kompas».

Nikitiuk, M. (2018). Mytets bez derzhavy [The artist without a state], [online] Available at:http://teatre.com.ua/modern/andrij_zholdak_mytets_bez_derzhavy/> [Accessed 14.06.2018].

Shokalo, M. (2018). Andrii Zholdak shokuvav Berlin [Andrii Zholdak shocked Berlin], [online] Available at:<http://www.bbc.com/ukrainian/entertainment/story/2005/11/051117_shokalo_zholdak.shtml> [Accessed 14.06.2018].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Hapchuk, Y. (2018). АНТРЕПРИЗА В СЦЕНІЧНОМУ МИСТЕЦТВІ КИЄВА НАПРИКІНЦІ XX – ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТЬ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (39), 16–23. https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153644

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ