ДРАМАТУРГІЯ С. БЕККЕТА В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕАТРАЛЬНИХ ПРАКТИК ХХІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153650Ключові слова:
С. Беккет, п’єси, постановки, інсталяції, театральні режисериАнотація
Мета статті – визначити специфіку режисерських інтерпретацій в постановках п’єс С. Беккета в контексті формування інноваційних театральних практик ХХІ ст. Методологія дослідження базується на принципах об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, розвитку та плюралізму, а для досягнення мети – використані методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна. Вперше досліджено та проаналізовано специфіку інсталяційного мистецтва в сучасних постановках п’єс С. Беккета в контексті осмислення інноваційного режисерського бачення; використання засобів мовної виразності та ритмо-пластики акторів розглянуто з позиції неупередженого трактування драматургії. Висновки. Проведений мистецтвознавчий аналіз сучасних постановок за п’єсами С. Бекета засвідчує зміщення практичних і культурних інтерпретації в історичній ретроспективі, а відтак, творчий доробок драматурга залишається важливим і актуальним не лише для режисерів та глядачів сучасного театру, а й для науковців, з метою його дослідження та осмислення в контексті сучасних соціокультурних та соціомистецьких процесів. Постановки п’єс С. Беккета значно розширюють кондони театру і взаємодіють з інсталяційним мистецтвом, відкриваючи перед театром ХХІ ст. нові перспективи.Посилання
Аll that fall. Pan pan Theatre. <http://xa.yimg.com/kq/groups/30740375/1642436946/name/Short+plays.pdf> Available at: [Accessed 28 August 2018].
Bishop, C. (2005). Installation Art: A Critical History. London: Tate.
Dotsenko, Ye. (2012). ‘Interpretiruya S. Bekketa: problemy perevoda klassiki «absurda»‘ [Interpreting S. Beckett: the problems of translating the classics of the absurd] Politicheskaya lingvistika, issue 1 (39). pp. 185–189.
Esslin, M. (2016). The Theatre of the Absurd. N. Y.: Vintage Books.
Genis, A. (2003). Bekett: poetika nevynosimogo [Beckett: The Poetics of the Unbearable] Znamya, [online] no. 3. Available at: http://magazines.russ.ru/znamia/2003/3/gen.html [Accessed 3 September 2018].
Genis, A. (2006). ‘Teatr absurda v epohu terrora: Bekket v Amerike’ [The Theater of The Absurd in the Age of Terror: Beckett in America]. Radio Svoboda [online] Available at: http://www.svoboda.nom.al/a/137735.html [Accessed 30 August 2018].
Gavin Quinn in conversation with Derval Tubridy. Honouring Intentions: The Director and Beckett. Barbican, London, 13 June 2015.
Jones, D.H. (2016) Installation Art and the Practices of Archivalism. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Scaife, S.J. (2018). Situating the Audience – Performance Encounter Beckett in the City: The Women Speak. Contemporary Theatre Review. Vol. 28, pp. 114–126. DOI:10.1080/10486801.2017.1405392.
Suderburg, E. (2000). Space, Site, Intervention: Situating Installation Art. Minneapolis: University of Minnesota Press.
Sheykhatovich, I. (2016). Teatr absurda po Semyuelu Bekketu [The Theater of the Absurd sensu Samuel Beckett]. Pravda, [online] Available at: <https://www.pravda.ru/culture/25-02-2016/1293381-bekket-0/> [Accessed 2 September 2018].
Tubridy, D. (2018). Theatre and Installation: Perspectives on Beckett. Contemporary Theatre Review. Vol. 28, pp. 68–81. DOI: 10.1080/10486801.2017.1405394.
Velissariou, A. (1982). Language in “Waiting for Godot”. Journal of Beckett Studies, no. 8, рр. 17–27.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Иващенко Ирина Витальевна, Стрельчук Виктория Александровна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.