ДРАМАТУРГІЯ С. БЕККЕТА В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕАТРАЛЬНИХ ПРАКТИК ХХІ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153650

Ключові слова:

С. Беккет, п’єси, постановки, інсталяції, театральні режисери

Анотація

Мета статті визначити специфіку режисерських інтерпретацій в постановках п’єс С. Беккета в контексті формування інноваційних театральних практик ХХІ ст. Методологія дослідження базується на принципах об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, розвитку та плюралізму, а для досягнення мети – використані методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна. Вперше досліджено та проаналізовано специфіку інсталяційного мистецтва в сучасних постановках п’єс С. Беккета в контексті осмислення інноваційного режисерського бачення; використання засобів мовної виразності та ритмо-пластики акторів розглянуто з позиції неупередженого трактування драматургії. Висновки. Проведений мистецтвознавчий аналіз сучасних постановок за п’єсами С. Бекета засвідчує зміщення практичних і культурних інтерпретації в історичній ретроспективі, а відтак, творчий доробок драматурга залишається важливим і актуальним не лише для режисерів та глядачів сучасного театру, а й для науковців, з метою його дослідження та осмислення в контексті сучасних соціокультурних та соціомистецьких процесів. Постановки п’єс С. Беккета значно розширюють кондони театру і взаємодіють з інсталяційним мистецтвом, відкриваючи перед театром ХХІ ст. нові перспективи.

Біографії авторів

Iryna Ivashchenko, Київський національний університет культури і мистецтв

заслужений діяч мистецтв України, доцент

Viktoriia Strelchuk, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат педагогічних наук, професор

Посилання

Аll that fall. Pan pan Theatre. <http://xa.yimg.com/kq/groups/30740375/1642436946/name/Short+plays.pdf> Available at: [Accessed 28 August 2018].

Bishop, C. (2005). Installation Art: A Critical History. London: Tate.

Dotsenko, Ye. (2012). ‘Interpretiruya S. Bekketa: problemy perevoda klassiki «absurda»‘ [Interpreting S. Beckett: the problems of translating the classics of the absurd] Politicheskaya lingvistika, issue 1 (39). pp. 185–189.

Esslin, M. (2016). The Theatre of the Absurd. N. Y.: Vintage Books.

Genis, A. (2003). Bekett: poetika nevynosimogo [Beckett: The Poetics of the Unbearable] Znamya, [online] no. 3. Available at: http://magazines.russ.ru/znamia/2003/3/gen.html [Accessed 3 September 2018].

Genis, A. (2006). ‘Teatr absurda v epohu terrora: Bekket v Amerike’ [The Theater of The Absurd in the Age of Terror: Beckett in America]. Radio Svoboda [online] Available at: http://www.svoboda.nom.al/a/137735.html [Accessed 30 August 2018].

Gavin Quinn in conversation with Derval Tubridy. Honouring Intentions: The Director and Beckett. Barbican, London, 13 June 2015.

Jones, D.H. (2016) Installation Art and the Practices of Archivalism. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Scaife, S.J. (2018). Situating the Audience – Performance Encounter Beckett in the City: The Women Speak. Contemporary Theatre Review. Vol. 28, pp. 114–126. DOI:10.1080/10486801.2017.1405392.

Suderburg, E. (2000). Space, Site, Intervention: Situating Installation Art. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Sheykhatovich, I. (2016). Teatr absurda po Semyuelu Bekketu [The Theater of the Absurd sensu Samuel Beckett]. Pravda, [online] Available at: <https://www.pravda.ru/culture/25-02-2016/1293381-bekket-0/> [Accessed 2 September 2018].

Tubridy, D. (2018). Theatre and Installation: Perspectives on Beckett. Contemporary Theatre Review. Vol. 28, pp. 68–81. DOI: 10.1080/10486801.2017.1405394.

Velissariou, A. (1982). Language in “Waiting for Godot”. Journal of Beckett Studies, no. 8, рр. 17–27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Ivashchenko, I., & Strelchuk, V. (2018). ДРАМАТУРГІЯ С. БЕККЕТА В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕАТРАЛЬНИХ ПРАКТИК ХХІ СТОЛІТТЯ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (39), 36–42. https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153650

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ