ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЯ КАСКАДЕРСЬКОГО МИСТЕЦТВА В США (1900–1960 рр.): ІСТОРИЧНА РЕТРОСПЕКТИВА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153651Ключові слова:
каскадерське мистецтво, кіноіндустрія, трюкиАнотація
Мета дослідження. Дослідити та проаналізувати етапи становлення професійного каскадерського мистецтва в кіноіндустрії США в 1900–1960-ті рр. Методами дослідження є органічна сукупність базових принципів наукового аналізу: об’єктивність, історизм, багатофакторність, системність, комплексність, розвиток та плюралізм, а для досягнення мети дослідження використані методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна. Розглянуто процес становлення та розвитку каскадерського мистецтва в американському кіновиробництві в контексті професіоналізації протягом 1900–1960-х рр.; проаналізовано принципи залучення до кінознімального процесу майстрів різних жанрів, їх творчі набутки та досягнення в створенні новітніх прийомів та методів виконання трюків, а також виявлено вплив професійних каскадерів на розвиток американського кінематографу означеного періоду; уточнено та доповнено поняття «каскадер», а також розглянуто процес формування каскадерства як професії. Висновки. Проведене дослідження процесу професіоналізації каскадерського мистецтва в американській кіноіндустрії 1900–1960-х рр. засвідчило, що протягом означеного періоду трюки в ігрових фільмах найчастіше виконувалися професіоналами, які мали підготовку та досвід отриманий поза межами кіноіндустрії. Систему розвитку новітніх технологій професійної підготовки, яка посприяла формуванню професійного каскадерського мистецтва та його еволюціонування було сформовано наприкінці 1950-х – початку 1960-х рр. за сприянням каскадерів-виконавців.Посилання
Baxter, J.O. (1974). Stunt; the story of the great movie stunt men. New York: Garden City, Doubleday.
Bourne, M. (2002). Buster Keaton Double Feature: General & Steamboat. Available at: <http://www.dvdjournal.com/reviews/b/busterkeatondf.shtml> [Accessed 20 July 2018].
Brownlow, К. (1976). The Parade’s Gone Ву… A Vivid, Nostalgic, Immediate Portrait of an Art in the Making. California : University of California Press.
Canutt, Ya., Drake, O. (1979). Stunt man: the autobiography of Yakima Canutt. New York : Walker.
Gallop, A. (1955). Buffalo Bill’s British Wild West. New York : Sell & Weybright.
Freese, G.S. (2014). Hollywood Stunt Performers, 1910s-1970s: A Biographical Dictionary. McFarland & Co Inc.
Lansdale, J.R., Knowles, W. (1994). Wild West Show! New York : Random House Value Publishing.
Levy, E. (1987). And The Winner Is… New York : Ungar Publishing.
Lloyd, H.C. Film Quarterly. Positif. 1965, № 77-78. р. 8.
Mack Truitt, E. (1983). Who Was Who on the Screen. New Jersey: R.R. Bowker LLC.
Meade, M. (1997). Buster Keaton: Cut to the Chase. New York : Da Capo Press.
Moses, L.G. (1999). Wild West Shows and the Images of American Indians, 1883–1933. New Mexico : UNM Press.
Pendergast, T. (2000). Westward Expansion Reference Library: Almanac. Detroit, MI : U X L.
Sysoev, N. P. (1998). Handbook of the stuntman. St. Petersburg : Mifril.
Wise, A., Ware, D. (1973). Stunting in the cinema. New York St. Martin’s Press.
Wolf, T. (2009). A Terrific Combat!!! Theatrical Duels, Brawls and Battles, 1800–1920. New Mexico : UNM Press
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Назар Володимирович Майборода
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.