ІМПРОВІЗАЦІЯ ЯК ОДИН ІЗ НАЙВАЖЛИВІШИХ АСПЕКТІВ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ АРТИСТА ЕСТРАДИ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153653Ключові слова:
артист естради, імпровізація, конферанс, гумористична імпровізація, перформансАнотація
Мета – з’ясувати специфічні особливості імпровізації в майстерності артистів естради на відміну від акторів театру. Методологія дослідження. У дослідженні застосовано методи теоретичного, емпіричного та компаративного аналізу. Завдяки детальному аналізу, визначена роль імпровізації як майстерного прийому в роботі артиста; висвітлено принципи формування практичних сценічних навичок імпровізації в артистів естради. Наукова новизна полягає у виявленні характерних особливостей застосування імпровізації в сценічній діяльності артиста естради та принципах оволодіння майстерністю імпровізувати в умовах сценічної гри. Висновки. Майстерність артиста імпровізувати в умовах сценічної гри визначає його професійний рівень. У такому випадку випливають два аспекти: або артист талановитий від природи, або це практичний досвід, набутий роками. Формування сценічних навичок імпровізації відбувається завдяки основним складовим: пам’ять, творча асоціативна уява, дієве слово та пластична виразність. На відміну від актора театру, артист естради напряму спілкується з глядачем засобами сценічної виразності. Визначення ефективних прийомів застосування імпровізації, висвітлених у даних матеріалах, дадуть можливість сучасним артистам естради вдосконалювати свій професійний досвід та акторську майстерність у сучасному сценічному просторі.Посилання
Chekhov, M. (1995). Literaturnoe nasledie [Literary heritage.] Moskva: Iskusstvo.
Fisher, V.M. (2016). Kulturotvorchi aspekty stendapu yak novitnoho zhanru estrady [Kulturotvorchesky aspects of stand-up as new genre of stage]. Ukraina i svit u tretomu tysiacholitti: politychnyi, ekonomichnyi, pravovyi ta kulturnyi vymiry: Materialy II Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Ukraine, Odesa, December 9 2016. Odessa: State institution “South-Ukrainian National Pedagogical University named after KD Ushinsky”, pp. 184–186.
Grotovskii, E. (2003) Ot Bednogo teatra k Iskusstvu-provodniku [From Poor Theater to Art Guide]. Translated from Polska by N. Z. Bashindzhagyan. Moskva: Artist. Rezhisser. Teatr.
Kisin, V.B. (1999). Rezhysura yak mystetstvo ta profesiia Zhyttia. Aktor. Obraz: Iz tvorchoi spadshchyny [Direction as art and profession of Life. Actor. Character: Froma creative inheritance]. Kyiv: Vydavnychyi dim «KM Academia».
Klitin, S.S. (1987). Estrada: Problemy teorii, istorii i metodiki: Uchebnoe posobie [Stage: Problems of theory, history andmethodology]. Leningrad: Iskusstvo.
Krypchuk, M.V., Koltak, K.I. (2018). Problemy rozvytku ta udoskonalennia psykhotekhniky artysta estrady [Problems of development and improvement of psycho-technique of the stage artist], Kultorolohichnyi almanakh, issue 10, pp. 43 – 45.
Stanislavska, K.I. (2016). Mystetsko-vydovyshchni formy suchasnoi kultury [The artistic and spectacular forms of modern culture]. Kyiv: National Academy of Cultural and Arts Management.
Tolshin, A.V. (2014). Improvizatsiya v obuchenii aktera [Improvisation in training of the actor]. Sankt-Peterburg: Gosudarstvennaya akademiya teatral’nogo iskusstva.
Uvarova, E.D. (2011). Arkadii Raikin [Arkady Raikin]. Moskva: Molodaya gvardiya.
Zvereva, N.A., Livnev, D.G. eds. (2008). Sozdanie akterskogo obraza: teoreticheskie osnovy [Creating an actor’s image: theoretical foundations]. Moskva: Izd-vo «GITIS».
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Мирослава Миколаївна Мельник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.