ІМПРОВІЗАЦІЯ ЯК ОДИН ІЗ НАЙВАЖЛИВІШИХ АСПЕКТІВ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ АРТИСТА ЕСТРАДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153653

Ключові слова:

артист естради, імпровізація, конферанс, гумористична імпровізація, перформанс

Анотація

Мета – з’ясувати специфічні особливості імпровізації в майстерності артистів естради на відміну від акторів театру. Методологія дослідження. У дослідженні застосовано методи теоретичного, емпіричного та компаративного аналізу. Завдяки детальному аналізу, визначена роль імпровізації як майстерного прийому в роботі артиста; висвітлено принципи формування практичних сценічних навичок імпровізації в артистів естради. Наукова новизна полягає у виявленні характерних особливостей застосування імпровізації в сценічній діяльності артиста естради та принципах оволодіння майстерністю імпровізувати в умовах сценічної гри. Висновки. Майстерність артиста імпровізувати в умовах сценічної гри визначає його професійний рівень. У такому випадку випливають два аспекти: або артист талановитий від природи, або це практичний досвід, набутий роками. Формування сценічних навичок імпровізації відбувається завдяки основним складовим: пам’ять, творча асоціативна уява, дієве слово та пластична виразність. На відміну від актора театру, артист естради напряму спілкується з глядачем засобами сценічної виразності. Визначення ефективних прийомів застосування імпровізації, висвітлених у даних матеріалах, дадуть можливість сучасним артистам естради вдосконалювати свій професійний досвід та акторську майстерність у сучасному сценічному просторі.

Біографія автора

Myroslava Melnyk, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Chekhov, M. (1995). Literaturnoe nasledie [Literary heritage.] Moskva: Iskusstvo.

Fisher, V.M. (2016). Kulturotvorchi aspekty stendapu yak novitnoho zhanru estrady [Kulturotvorchesky aspects of stand-up as new genre of stage]. Ukraina i svit u tretomu tysiacholitti: politychnyi, ekonomichnyi, pravovyi ta kulturnyi vymiry: Materialy II Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Ukraine, Odesa, December 9 2016. Odessa: State institution “South-Ukrainian National Pedagogical University named after KD Ushinsky”, pp. 184–186.

Grotovskii, E. (2003) Ot Bednogo teatra k Iskusstvu-provodniku [From Poor Theater to Art Guide]. Translated from Polska by N. Z. Bashindzhagyan. Moskva: Artist. Rezhisser. Teatr.

Kisin, V.B. (1999). Rezhysura yak mystetstvo ta profesiia Zhyttia. Aktor. Obraz: Iz tvorchoi spadshchyny [Direction as art and profession of Life. Actor. Character: Froma creative inheritance]. Kyiv: Vydavnychyi dim «KM Academia».

Klitin, S.S. (1987). Estrada: Problemy teorii, istorii i metodiki: Uchebnoe posobie [Stage: Problems of theory, history andmethodology]. Leningrad: Iskusstvo.

Krypchuk, M.V., Koltak, K.I. (2018). Problemy rozvytku ta udoskonalennia psykhotekhniky artysta estrady [Problems of development and improvement of psycho-technique of the stage artist], Kultorolohichnyi almanakh, issue 10, pp. 43 – 45.

Stanislavska, K.I. (2016). Mystetsko-vydovyshchni formy suchasnoi kultury [The artistic and spectacular forms of modern culture]. Kyiv: National Academy of Cultural and Arts Management.

Tolshin, A.V. (2014). Improvizatsiya v obuchenii aktera [Improvisation in training of the actor]. Sankt-Peterburg: Gosudarstvennaya akademiya teatral’nogo iskusstva.

Uvarova, E.D. (2011). Arkadii Raikin [Arkady Raikin]. Moskva: Molodaya gvardiya.

Zvereva, N.A., Livnev, D.G. eds. (2008). Sozdanie akterskogo obraza: teoreticheskie osnovy [Creating an actor’s image: theoretical foundations]. Moskva: Izd-vo «GITIS».

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Melnyk, M. (2018). ІМПРОВІЗАЦІЯ ЯК ОДИН ІЗ НАЙВАЖЛИВІШИХ АСПЕКТІВ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ АРТИСТА ЕСТРАДИ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (39), 50–57. https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153653

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ