МЕТАФОРИКА КИЇВСЬКОГО ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО ТЕАТРУ «ЗОЛОТІ ВОРОТА» ЯК ВІДЛУННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТЕАТРАЛЬНОГО ПОСТМОДЕРНІЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153659Ключові слова:
метафорика театру, театр «Золоті ворота», постмодернізм, «молекулярний метод» режисури, «Театр потрясіння»Анотація
Мета дослідження полягає у з’ясуванні особливостей метафоричної режисури Київського експериментального театру «Золоті ворота» періоду 1984–2014 рр. Наукова новизна. Вперше аналізується феномен унікальної метафоричної лексики Київського експериментального театру «Золоті ворота» Методи дослідження. Історичний метод знадобився авторам для дослідження історії зародження метафорики «Золотих воріт», біографічний метод дозволив виявити коріння образної мови В. Пацунова, мистецтвознавчий метод сприяв аналізу художніх ознак метафорики «Золотих воріт». Висновки. Головною особливістю режисури Київського експериментального театру «Золоті ворота» періоду 1984–2014 рр. є поєднання системи «метафоричного» театру з системою театру «психологічного». Цей синтез грунтується на трьох «китах»: 1. Авторський метод генерування енергетичного поля вистави всіма її складовими: мистецтвом актора, режисера, сценографа та іншими співтворцями видовища. 2. Органічність метафоричної лексики режисера. 3. «Молекулярний» метод режисури. Усі ці ознаки обумовили практичну реалізацію В. Пацуновим концепції «Театру потрясіння» на сцені Київського театру «Золоті ворота». Дослідження унікальної сценічної лексики «Золотих воріт» періоду 1984–2014 рр. має велике значення для теорії та практики театрального мистецтва, для збагачення лексичного інструментарію сцени, для виховання нової генерації вітчизняної режисури.Посилання
Korniienko, V. (2009). Frantsuzki teatralni studii Vladyslava Korniienka. Vid tekstu – do stseny [Vladyslav Korniienko’s French theatrical studios. From the text to the scene]. Kyiv: Znannia Ukrainy.
Patsunov, V. (2003). Teatralna vertykal [Theatrical vertical]. Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts.
Patsunov, V. (2011). Stanislavsky v ХХІ veke.: Kul't? Mif? Ili real'nost'? [Stanislavsky in the twenty-first century: Сult? Myth? Or reality?]. Kyiv: Makros.
Stanislavsky, K. (1954). Sobranie sochinenii. B 8 t. T. 2. [Collection of works. In 8 vol. Vol. 2.]. Moscow: Iskusstvo.
Yudova-Romanova, K. (2017). Tekhnichni zasoby oformlennia stsenichnoho prostoru [The technical means of designing the stage space]. Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Марина Генадіївна Татаренко, Надія Олександрівна Кожухова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.