КОНТАМІНАЦІЯ ЯК ПРОЯВ ЕКЛЕКТИЧНОСТІ В СУЧАСНІЙ СТИЛІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДНО-СЦЕНІЧНОГО ТАНЦЮ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153668Ключові слова:
контамінація, еклектика, стилізація, народно-сценічний танець, хореографи, мистецький простір ХХІ ст.Анотація
Мета статті – дослідити особливості та сучасні тенденції контамінації в процесі стилізації українського народно-сценічного танцю. Методологія дослідження полягає в застосуванні методів наукового пізнання: логіко-аналітичний для окреслення концептуальних підходів та виявлення основних тенденцій розвитку українського народно-сценічного танцю, діалектичний для вияву творчих суперечностей у стилізації народно танцю, історичний, що дозволяє простежити основні етапи становлення сценічної хореографії. Наукова новизна одержаних результатів полягає у системному, цілісному аналізі специфіки сучасних постановок народно-сценічного танцю та обґрунтуванні доцільності застосування інноваційних форм та авторських інтерпретацій контамінації сучасної хореографії. Висновки. Український народно-сценічний танець, лексика якого сформована провідними балетмейстерами ХХ ст. на основі фольклорних джерел шляхом трансформації, відповідно законам сценічної хореографії, збагачується та еволюціонує завдяки набуткам вітчизняних хореографів, їх досягненням в процесі застосування інноваційних методів контамінації, задля винайдення сучасних виражальних засобів. Серед пріоритетних тенденцій контамінації у процесі створення народно-сценічного танцю визначено: створення хореографічних композицій на основі фольклорних першоджерел; висококваліфікований підхід до аналізу лексичного матеріалу та малюнку танцю; особливості техніки хореографічної стилізації та професійний підхід до стилістичної інтерпретації матеріалу; органічне поєднання елементів локальної танцювальної лексики з сучасними ритмами та рухами; відповідна трансформація музично-ритмічної формули, сюжетної будови та ін.
Посилання
Vasylenko, K. (1997). Ukrainskyi tanets [Ukrainian dance]. Kyiv: IPKHIK.
Zatsepina. (1976). K. Narodno-scenicheskij tanec [Folk-stage dance]. Moscow: Iskusstvo.
Narodnyi khudozhnii kolektyv ansambl folklorno-stylizovanoho tantsiu «Plai» [The folk art group folk-style dance ensemble ‘Play’]. Poltavskyi oblasnyi tsentr estetychnoho vykhovannia uchnivskoi molodi, [online] Available at: <http://www.ocevum.pl.ua/groups/hudozhno-estetichniy-napryam/narodniy-ansambl-folklorno-stilizovanogo-tancyu-play> [Accessed 6 Nowember 2018].
Churko, Ju. (1989). Osnovnye principy izuchenija i razrabotki horeograficheskogo fol'klora : informacija, opyt [Basic principles of the study and development of choreographic folklore: information, experience]. Moscow: VNMCNT i KPR.
Pisklova, I. (2015). Osoblyvosti obrobky tantsiuvalnoho folkloru (na prykladi suchasnykh postanovok) [Features of processing dance folklore (through the example of modern productions)]. Narodna tvorchist ta etnolohiia, no. 5, pp. 64–70.
Rozanova, O. (2018). Narodno-scenicheskij tanec segodnja – dostizhenija i utraty. Tanec v dialoge kul'tur i tradicij : VІІІ Mezhvuzovskaja nauchno-prakticheskaja konferencija [Dance in the dialogue of cultures and traditions: VІІІ Interuniversity scientific and practical conference], Russia, St. Petersburg March 2 2018. St. Petersburg: St. Petersburg Humanitarian University of Trade Unions, pp. 20–25.
Stanishevskyi, Yu. (2003). Baletnyi teatr Ukrainy: 225 rokiv istorii [Ballet Theater of Ukraine: 225 years of history]. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Reed, S. (1998). The Politics and Poetics of Dance. Annual Review of Anthropology, no. 27, рр. 503–532.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ольга Степанівна Бойко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.