ХАРАКТЕРНІ РИСИ ВИКОНАВСЬКОГО СТИЛЮ Ч. ПАРКЕРА В АСПЕКТІ ЕВОЛЮЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ ДЖАЗОВОЇ МУЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153677Ключові слова:
музичний стиль bebop, Ч. Паркер, виконавський стиль, еволюція, традиційний джаз, ера Modern JazzАнотація
Мета роботи. Метою статті є виявлення характерних рис виконавського стилю Ч. Паркера в контексті еволюційних процесів джазової музики. Методологічною основою дослідження є метод системного аналізу. Крім того, також використані методи порівняння та узагальнення. Наукова новизна. У результаті проведеного дослідження, вперше в українському мистецтвознавстві виявлені характерні риси виконавського стилю Ч. Паркера, який є засновником музичного стилю bebop, який уособлює собою еволюційний перехід від ери традиційного джазу до сучасного. Висновки. Оцінюючи вклад Ч. Паркера в розвиток джазової музики необхідно зазначити, що саме він вплинув на створення основних тенденцій ери сучасного джазу. Вплив його творчості мав масштабний характер, тому започатковані ним традиції отримали широке розповсюдження серед цілої плеяди джазових музикантів.Посилання
Berendt, J. and Huesman, G. (2009). The Jazz Book. From Ragtime to the 21st Century. USA: Chicago Review Press.
Brooks, A. Charlie Parker and the Meaning of Freedom, [online] Available at:<http://www.nytimes.com/2017/08/29/opinion/charlie-parker-freedom.html> [Accessed 10 August 2018].
Deveaux, S., Giddins, G. (2009) Jazz. New York: W. W. Norton & Company.
Farley, J. (2008). Making America’s Music: Jazz History and the Jazz Preservation Act. D.Ed. University of Glasgow.
Shapiro, N. and Hentoff, N. (1992). Hear Me Talkin To Ya : Story of Jazz by the Men Who Made it. USA: Souvenir Press Ltd.
Kollier, D. (1984) Stanovlenie dzhaza [The Making of Jazz]. Translated from English by A. Medvedev. Moscow: Raduga.
Morgenstern, D. (2004). Living with Jazz. New York: Pantheon Books.
Nicholas, A. (2017). The History of Jazz and the Jazz Musicians, [online] Available at:<https://books.google.com.ua/books?id=byShDgAAQBAJ&printsec=fro
ntcover&hl=ru#v=onepage&q&f=false/2018-07-20> [Accessed 20 July 2018].
Novikova, E. (2011). Reprezentatsiya improvizatsii v dzhazovoi muzyke [Representation of improvisation in jazz music]. Tsennosti i smysly, no. 6(15), pp. 77–84.
Petrov, A. (2012). Marginal’nost’ kak proyavlenie svobody myshleniya [Marginality as a manifestation of freedom of thought]. Vestnik Omskogo universiteta, no.3, pp. 26–29.
Peshev, D. (2015). Klassifikatsiya afroamerikanskikh muzykal’nykh zhanrov severnoi ameriki: istoriya voprosa [Classification of African American music genres in North America: background]. Sovremennye naukoemkie tekhnologii, no.12(5), pp. 924–928.
Priestley, B. (2007) Chasin’ the Bird: The Life and Legacy of Charlie Parker. USA: Oxford University Press.
Voelpel, M. (2001). Charlie Parker for Guitar. USA: Hal Leonard.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Володимир Валерійович Журба
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.