ГОЛОВНІ СТРУКТУРНІ РІЗНОВИДИ СТОВПОВОГО (НЕВМЕНОГО) РОЗСПІВУ ТА ЙОГО НОТОПИС
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153680Ключові слова:
нотопис, невма, розспів, силабічна, невматична, мелізматична формиАнотація
Мета – з’ясувати причини появи та еволюції структурних різновидів старокиївського Стовпового розспіву. Методологія дослідження. Використано методи аналізу та синтезу для виявлення взаємодії головних структурних різновидів Стовпового (невменого) розспіву, хронологічний і статистичний методи – для окреслення часових і кількісних характеристик зібраного матеріалу, компаративний метод – для виявлення загального і особливого в різноманітних нотованих богослужбових рукописах. Наукова новизна. З’ясовано витоки Стовпового (невменого) нотопису, його структурні різновиди. Висновки. Досліджено структурні різновиди Стовпового (невменого) розспіву, його виникнення та розвиток, проаналізовано будову піснеспівів. Київська Русь перейняла від греків і болгар богослужбові піснеспіви. У процесі засвоєння київські півчі не тільки переробили, а й створили власні піснеспіви і нотопис, які суттєво відрізняються від грецького та болгарського богослужбового співу. Розкрито неправдивість тверджень російських вчених та доведено, що саме Україна, а не Росія є спадкоємницею Київської Русі.Посилання
Belyaev, V.M. (1962) Drevnerusskaya muzykal’naya pis’mennost’ [Old Russian musical writing]. Moscow: Sovetskii kompozitor.
Vladyshevskaya, T. (2006) Muzykal’naya kul’tura Drevnei Rusi [Musical culture of ancient Russia]. Moscow: Znak.
Gardner, I.A. (2004) Bogosluzhebnoe penie Russkoi Pravoslavnoi Tserkvi [Liturgical singing of the Russian Orthodox Church.]. Moscow: Pravoslavnyi Svyato-Tikhonovskii Bogoslovskii institut.
Keldysh, Yu.V., O.E. Levasheva, A.I. Kandinskii.. (1983) Istoriya russkoi muzyki v desyati tomakh: Monografiya [History of Russian music in ten volumes], vol. 1. Drevnyaya Rus’ XI–XVII veka. Moscow: Muzyka.
Lozovaya, I.E. Znamennyi raspev [Famous chant], [online] Available at: <https://w.histrf.ru/articles/article/show/znamiennyi_raspiev_znamiennyi_rospiev_znamiennoie_pieniie_ kriukovoie_pieniie> [Accessed 14 September 2018].
Nevmatichnii spіv [Nevomatic singing], [online] Available at: <https://uk.wikipedia.org/wiki/> [Accessed 17.09.2018].
Pravoslavie. В 2. т. [Orthodoxy. In vols 2.] Ilarion, mitropolit (Alfeev), [online] Available at: <https://predanie.ru/ilarion-alfeev-mitropolit/book/217338-pravoslavie-toma-i-i-ii/> [Accessed 21 September 2018].
Lozovaya, I.E. (2006). Nauchnye trudy Moskovskoi gosudarstvennoi konservatorii im. P. I. Chaikovskogo. Sb. 55: «Idu v nevedomyi mne put’...» : pamyati Eleny Filippovoi [Scientific works of the Moscow State Conservatory. P. I. Tchaikovsky. Collection 55: “I am going in a way unknown to me ...”: the memory of Elena Filippova] Moscow : Moskovskaya konservatoriya imeni P. I. Chaikovskogo.
Uspenskii, N.D. (1965). Drevnerusskoe pevcheskoe iskusstvo [Old Russian singing art.]. Moscow: Muzyka.
Fleischer, O. (1904). Neumen-studien: Abhandlungen über mittelalterliche Gesangs-tonschriften, [online] Available at: <https://archive.org/details/neumenstudienab00fleigoog/> [Accessed: 04 October 2018].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Микола Анатолійович Підгорбунський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.