ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ГРИ НА БАНДУРІ Я. Г. ПУХАЛЬСЬКОГО

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153686

Ключові слова:

звуковидобування, техніка, удар, щипок, виконавська майстерність, транскрипція-переклад

Анотація

Мета роботи. Дослідити особливості викладання в бандурній педагогіці, поряд із узагальненою методикою сучасного викладання на інших інструментах, зокрема на гітарі, як щипковому інструменті. Правильна постановка апарата музиканта, його технічний розвиток, розглядається як детермінанта відтворення художнього змісту виконуваного музичного твору. Методологія дослідження. Поєднуються методи біографічного опису, аналізу актуальних педагогічних проблем у викладанні гри на бандурі та систематизації основних виконавських принципів у навчальному процесі. Наукова новизна полягає у виявленні основних принципів та методів підвищення виконавської майстерності в зв’язку з еволюційним шляхом розвитку бандури і її репертуару, в контексті виконання оригінальних творів та транскрипцій-перекладень, які запропонував Я. Г. Пухальський. Висновки. Зазначається, що утвердження та розвиток навичок застосування перенесення лівої руки на приструнки (бандура київського типу), відкриває широкі можливості для виконання складних поліфонічних творів. Набуття технічної досконалості, що складається з цілого комплексу необхідних елементів, дає можливість виконавцю точно відтворити звукову, ритмічну, динамічну та інші сторони музичного твору. Констатується, що розширення діапазону на існуючому інструменті шляхом додавання приструнків, автор тлумачить як прогресивний шлях від кобзи до бандури.

Біографія автора

Taras Yanytskyi, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений артист України, доцент кафедри музичного мистецтва,

Посилання

Davydov, M. (1998). Kyivska akademichna shkola narodno-instrumentalnoho mystetstva [Kyiv academic school of folk instrumental art]. Kyiv: National Music Academy of Ukraine named after P. I. Tchaikovsky.

Kabachok, V., Yutsevych, Ye. (1958). Shkola hry na banduri [Bandura School]. Kyiv: Muzychna Ukraina.

Khotkevych, H. (2013). Muzychni instrumenty ukrainskoho narodu [Musical instruments of the Ukrainian people]. Kharkiv: Vydavets Savchuk O.O.

Kogan, G. (1972). O transkriptsii [On transcription]. Izbrannyie stati [Selected Articles]. Issue 2, pp. 63–68.

Lysenko, M. (1978). Kharakterystyka muzychnykh osoblyvostei ukrainskykh dum ta pisen u vykonanni kobzaria O. Veresaia [Characteristics of musical features of Ukrainian dumas and songs performed by the kobzar O. Veresaya]. Kyiv: Muzychna Ukraina.

Neygauz, G. (1958). Ob iskusstve fortepiannoy igryi: Zapiski pedagoga [On the art of the piano performance: Teacher’s notes ]. Moscow: Muzyka.

Pukhalskyi, Ya. (1976). Metodika obucheniya igre na bandure [Methods of teaching bandura]. Kyiv: Kiev Tchaikovsky State Conservatory.

Suprun, N. (1997). Hnat Khotkevych – muzykant [Hnat Khotkevych the musician]. Rivne: Lista.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Yanytskyi, T. (2018). ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ГРИ НА БАНДУРІ Я. Г. ПУХАЛЬСЬКОГО. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (39), 176–182. https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153686

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО