КОМПОЗИЦІЯ ЯК ЧИННИК ХУДОЖНЬОЇ ВИРАЗНОСТІ ТВОРІВ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153687Ключові слова:
композиційна організація, комунікативні елементи, рекламно-графічна продукціяАнотація
Мета – дослідити вплив композиції на змістове наповнення й декодування візуальних повідомлень. Методологія дослідження - в досліджені впроваджені метод теоретичного та структурно-семіотичного аналізу. Завдяки схематизації інформаційно-змістових елементів доведено вплив композиції на швидкість та точність декодування інформації; висвітлено залежність декодування змісту від різних способів композиційної організації. Наукова новизна полягає у виявленні залежності змістового декодування відносно нейтральних комунікативних елементів від способів їх композиційної організації та у виявленні ролі композиції в формуванні візуально-стилістичної єдності носіїв фірмового стилю. Встановлено, що спосіб кодування інформації на основі асоціативного варіювання властивостями геометричних примітивів, або наближених до них форм призводить до формування логіки сприйняття знаків – образологіки, що дозволяє співвідносити схематизовані площинні зображення з об’єктами, процесами та явищами навколишнього світу. Закономірності такої образологіки співвіднесено з принципами гештальду, сформованими в психологічній галузі. Висновки. Зміст візуальних повідомлень сприймається як відповідність цілісності образної побудови інформаційної структури до сутності візуально кодованих зображень. Також постає значущість композиційної структури як цілісності, здатної набувати синергічних ознак й передавати інформацію значно більшу, ніж сукупність окремо взятих елементів. Дієвість механізмів «переробки» значної кількості образного, змістового та емоційного матеріалу в набор стереотипних уявлень, що активно продукуються і споживаються масовою культурою, забезпечується завдяки схематизації і дотримання умов композиційного представлення інформаційних кодів, дієвість впливу яких є подібною до творів образотворчого мистецтва. Утримання принципів композиційної організації інформації, висвітлених у даній публікації, забезпечує єднання ідеї та форм її графічного втілення.Посилання
Bertin, J. (1983). Semiology of graphics. Wisconsin: University of Wisconsin Press.
Hanotska, O. (2011). Dialektychna yednist poniat «forma» ta «zmist» u hrafichnomu dyzaini [The dialectical unity of the concepts of “form” and “content” in graphic design]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv. Seriia: Mystetstvoznavstvo. Arkhitektura, no.6, pp. 19–22.
Mykhailenko, V., Yakovliev, М. (2004). Osnovy kompozytsii (heometrychni aspekty khudozhnioho formotvorennia) [Fundamentals of composition (geometric aspects of artistic shaping)]. Кyiv: Karavela.
Tafty, E. ‘Presentation of information’. Ridli, [online] Available at: <http://readli.net/predstavlenie-informatsii/> [Accessed 15 February 2018].
Shevchenko, V. (2004). Kompozitsiia plakata [Poster composition]. Kharkiv: Koloryt.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Тетяна Олександрівна Божко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.