СКУЛЬПТУРА ЯК ПРОДУКТ ПРОМИСЛОВОГО ДИЗАЙНУ. ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ В ПРОЕКТНІЙ ПРАКТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153688Ключові слова:
промислова скульптура, промисловий дизайн, проектна практикаАнотація
Мета дослідження полягає у виявленні та розгляді терміну «промислова скульптура» в діяльності промислового дизайнера. Методи дослідження полягають у застосуванні комплексу загальнонаукових методі (хронологічний та історико-порівняльний, метод термінологічного аналізу), що сприяв виявленню і розгляду об’єктів промислової скульптури в проектній дизайнерській практиці. Наукова новизна роботи полягає у позначенні певного відокремлення об’єктів промислової скульптури і їх розгляд у вгляді окремого сегмента в сучасній предметній культурі. Висновки. Положення, викладені в статті, свідчать про те, що скульптурні композиції, виконані в жанрі монументально-декоративної пластики можуть бути розглянуті як об’єкти промислового дизайну. Абстрагування від основного об’єкта скульптури – людини (результату), і зосередження на роботі скульптора (процесі) дозволяє виявити певну тотожність з процесом роботи промислового дизайнера, якого можна вважати скульптором промислової форми.
Об’ємна дизайнерська форма також будується згідно законів композиції, в тому ж реальному просторі і з урахуванням антропометричних особливостей споживачів, тому створювані дизайнером декоративні композиції формально-абстрактного характеру для внутрішнього архітектурного і зовнішнього урбаністичного середовища можна назвати терміном промислова скульптура. Ілюстративний матеріал об’єктів промислової скульптури представлений проектною діяльністю авторів статті.
Крім того, встановлено, що застосування 3D-моделювання позитивно впливає на проект до самого останнього моменту роботи над ним, має більш високу якість об’єкта і сприяє інтеграції дизайнерського проекту в виробничий процес. Такий спосіб дозволяє проводити глобальні модифікації виробу як у процесі дизайн-проектування, так і в процесі виробництва нових об’єктів, і їх майбутніх модифікацій. На основі розглянутих авторських та студентських проектних розробок промислових скульптур можна зазначити, що сприйняття цих об’єктів базується не на понятті масштабності, а на понятті масштабу в контексті пропорційних відносин. Таким чином, головним моментом виступає незмінне співвідношення зорових мас об’єкта, незалежно від його лінійних розмірів.Посилання
Balitskа, T. ed. (2007). Iskusstvo. Sovremennaya illyustrirovannaya entsiklopediya [Art. Modern illustrated encyclopedia]. Moscow: Rosmen-Press.
Valerius, S. (1973). Progressivnaya skul’ptura XX veka. Problemy i tendentsii [Progressive sculpture of the 20th century. Problems and Trends]. Moscow: Izobrazitel’noe iskusstvo.
Inter’ery chastnogo ofisa v g. Khar’kove [Interiors of a private office in Kharkiv], [online] Available at: <http://gira.com.ua/konkurs2010.php?view=144> [Accessed 24 October 2018].
Ozhegov, S., Shvedova, N. (2006). Tolkovyi slovar’ russkogo yazyka
[Explanatory Dictionary of the Russian Language]. Moscow: A TEMP.
Papanek, V. (2004). Dizain dlya real’nogo mira [Design for the real world]. Moscow: Aronov.
Ulrich, K., Eppinger S. (2007). Promyshlennyi dizain : sozdanie i proizvodstvo produkta. [Product design and development]. Moscow: Vershina.
Ushakov, D. (2014). Tolkovyi slovar’ sovremennogo russkogo yazika [Explanatory Dictionary of the Modern Russian Language]. Moscow: Adelant.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Наталія Сергіївна Вергунова, Сергій Віталійович Вергунов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.