DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.39.2018.153693

ЧОЛОВІЧИЙ КОСТЮМ 1960-х рр.: «РЕВОЛЮЦІЯ» ЧИ «ЕВОЛЮЦІЯ»?

Iryna Chubotina

Анотація


Мета роботи. 1960-рр. – це зламний період для світової моди, коли відбувається одна з найбільш значущих трансформацій чоловічому костюмі. Важливість розуміння змін 1960-х рр. важко переоцінити, адже саме його здобутки справили найбільший вплив на чоловічий одяг сьогодення. Стаття присвячена дослідженню характеру цих змін та виявленню «ідейної» функцію в дизайні, котра стає основоположною в цей час. Викладено основні характеристики поняття «революційності» у моді, та розглянуто доцільність використання цього терміну відносно чоловічої моди означеного періоду.  Методологія дослідження. Застосовано системний підхід для вивчення змін у костюмі в означений час, та проведено аналіз понять «революційності» та «еволюційності» стосовно трансформацій у чоловічому одязі, та проведено історичний огляд застосування цього терміну відносно костюму. Використано порівняльний аналіз для визначення результатів стильових та конструктивних перетворень у 1960-і рр. Наукова новизна полягає в тому, що вперше розглядаються поняття «революція» та «еволюція» у контексті чоловічої моди 1960-х рр. з метою виявлення особливостей розвитку дизайну чоловічого костюму та його внеску у сучасну модну індустрію. У висновках підсумовано характер змін у чоловічому костюмі та виявлено «ідейну» функцію образу, через остаточне відторгнення принципу «краси, заради краси» в дизайні 1960-х рр. Доведено, що естетичні та технологічні інновації чоловічого костюма, які мали місце в цей час, здійснюють суттєвий вплив і на сучасний чоловічий одяг.

Ключові слова


мода 1960-х рр.; революція; еволюція; чоловічий костюм

Повний текст:

PDF

Посилання


Busel, V. ed. (2001). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Great Dictionary of the Modern Ukrainian Language]. Kyiv; Irpin: Perun.

Heseleva, N., Zaritska, N. (2013). Emerdzhentni vlastyvosti systemy [Emergent Properties of the System]. Biznes Inform, no 7. pp. 93–97.

Golovastikov, K., Kalitievskaya, I. (2017). Klassika i rok-n-roll: vzglyad sotsiologa : Mark Simon [Classics and rock’n’roll: a sociologist’s viewpoint: Mark Simon]. Arzamas, [online] Available at: <https://arzamas.academy/materials/938> [Аccessed 18.07.2018].

Zaitsev, V. (1983). Takaia izmenchivaya moda [This fickle fashion]. Moscow: Molodaya gvardiya.

Camus, A. (1990). Buntuiushchyi chelovek. Filosofiya. Politika. Iskusstvo [The Rebel. Philosophy. Politics. Art] Translated from French by Y. Volevich, Y. Denisov, A. Rutkevich, Y. Stefanov. Moscow: Politizdat.

Karpenkov, S. (2003). Kontseptsii sovremennogo estestvoznaniya [Concepts of modern natural science] 6nd ed. Moscow: Vysshaya shkola.

Kibalova, L., Gerbenova, O., Lamarova, M. (1987). Illyustrirovannaya entsiklopediya mody [Illustrated encyclopedia of fashion]. Translated into Russian by Y. Ilyinskaya, A. Loseva. Prague: Artiya.

Komlev, N. (2000). Slovar’ inostrannykh slov [Dictionary of foreign words]. Moscow: Eksmo-Press.

Kon, I. (2001). Muzhskie issledovaniya: menyayushchiesya muzhchiny v izmenyayushchemsya mire [Men’s studies: changing men in the changing world]. Vvedenie v gendernye issledovaniya, no. 4.1, pp. 562–605.

Minaiev, A. (2006). Molodizhnyi rukh druhoi polovyny 60-kh rr. XX st. v krainakh Zakhidnoi Yevropy i SShA: retrospektyvnyi analiz [Youth movement of the second half of the 1960s in Western Europe and the USA: retrospective analysis]. D.Ed. Chernivtsi National University named after Y. Fedkovych.

Plekhanov, G. (1956). Izbrannye filosofskie proizvedeniya v pyati tomakh [Selected philosophical works in five volumes], Vol. 5. Sochineniya po estetike. [Aesthetics]. Moscow: Gospolitizdat.

Fankort, D. (2016). Dvoinaya zhizn’ frantsuzskogo dzhaza [The double life of french jazz], Music and the Holocaust. [online] Available at: <http://holocaustmusic.ort.org/ru/resistance-and-exile/francuzskoe-soprotivlenie/double-life-of-french-jazz/> [Accessed 23 June 2018].

Bourke, J. (1996). ‘The Great Male Renunciation: Men’s Dress Reform in Inter-war Britain’. Journal of Design History, vol. 9, issue 1, pp. 23–33. DOI: https://dx.doi.org/10.1093/jdh/9.1.23.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. та голов. ред. В. Т. Бусел. Київ ; Ірпінь: Перун, 2001. 1440 с.

2. Геселева Н. В., Заріцька Н. М. Емерджентні властивості системи. Бізнес Інформ. Київ, 2013. № 7. С. 93–97.

3. Головастиков К., Калитиеевская И. Классика и рок-н-ролл : взгляд социолога: Марк Симон. Arzamas [сайт]. URL : https://arzamas.academy/materials/938. (дата звернення 18.07.2018).

4. Зайцев В. М. Такая изменчивая. Москва : Молодая гвардия, 1983. 206 с.

5. Камю А. Бунтующий человек. Философия. Политика. Искусство / пер. с фр. И. Я. Волевич, Ю. М. Денисов, А. М. Руткевич, Ю. Н. Стефанов. Москва : Политиздат, 1990. 415 с.

6. Карпенков С. Х. Концепции современного естествознания. Москва : Высш. шк., 2003. 488 с.

7. Кибалова Л., Гербенова О., Ламарова М. Иллюстрированная энциклопедия моды / пер. на рус. И. М. Ильинской и А. А. Лосевой. Прага : Артия, 1987. 608 с.

8. Комлев Н. Г. Словарь иностранных слов. Москва : Эксмо-Пресс, 2000. 671 с.

9. Кон И. С. Мужские исследования: меняющиеся мужчины в изменяющемся мире. Введение в гендерные исследования. Санкт-Петербург; Харьков, 2001. С.562–605.

10. Мінаєв А. В. Молодіжний рух другої половини 60-х рр. ХХ ст. В країнах Західної Європи і США: ретроспективний аналіз: дис.. канд. іст. наук / Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. Чернівці, 2006. 204 с.

11. Плеханов Г. В. Избранные философские произведения : В 5-ти т. Москва : Госполитиздат, 1956. Т. 5 : 1958. 903 с.

12. Фанкорт Д. Двойная жизнь французского джаза. Музыка в период Холокоста [сайт]. URL : http://holocaustmusic.ort.org/ru/resistance-and-exile/francuzskoe-soprotivlenie/double-life-of-french-jazz/. (дата звернення: 23.01.2017).

13. Bourke J. The Great Male Renunciation: Men’s Dress Reform in Inter-war Britain. Journal of Design History. 1996. Vol. 9. Issue 1.1. P. 23–33. DOI: https://dx.doi.org/10.1093/jdh/9.1.23





Copyright (c) 2018 Ірина Михайлівна Чуботіна

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.