ОСОБЛИВОСТІ СЦЕНАРНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ В. ЗЕМЛЯКА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155606Ключові слова:
сценарії, кіноповісті, українське кіномистецтво, автор сценарію, письменникАнотація
Мета дослідження. Дослідити та проаналізувати особливості сценарної майстерності В. Земляка в контексті розвитку українського кіномистецтва 1960–1970-х рр. Методи дослідження становить органічна сукупність методів персонології, об’єктивності, багатофакторності, системності, комплексності та історико-біографічного методу. Наукова новизна статті полягає в дослідженні сценарної спадщини В. Земляка в контексті життєвих колізій як фактора впливу на формування світогляду, ідейно-художньої системи та авторського стилю митця. Висвітлено особливості творчої діяльності В. Земляка при створенні кіносценаріїв героїко-пригодницьких художніх фільмів та воєнних драм («Донька Стратіона», «На Київському напрямку», «Совість», «Зухвалість»). Висновки. Внесок В. Земляка в збагачення української літератури та кіномистецтва важко переоцінити. Присвятивши дане дослідження аналізу сценарної спадщини письменника 1960–1970-х рр. у контексті життєвих колізій як фактора впливу на формування світогляду, ідейно-художньої системи та авторського стилю митця, з’ясовано, що проблема вибору в найскладнішому аспекті – самопожертви, проблема совісті й честі, не у дріб’язкових ситуаціях, а коли від моральних орієнтирів і принципів залежить життя чи смерть друзів, рідних і близьких, обов’язку людини, яка бачить себе, передусім патріотом, дієвого пошуку виходу із найскрутніших, фатальних ситуацій щоразу порушується В. Земляком у контексті філософського осмислення душевних переживань персонажів у складні, переломні моменти життя, змін людської долі та характерів під час війни.Посилання
Anashkin, A. (1967). To success! Iskusstvo kino [The art of cinema], no. 2, p. 1.
Brukhovetska, L. (2012). On Volodymyr Denisenko and the Soviet system. The fate of one film: How the «Duma About the City» under the pressure of bureaucratic censorship turned into the motion picture «On the Way To Kiev». Den [Day], September 7, p. 4.
Burkatov, B. (1960). Steel and tenderness. Vitchyzna [Homeland], no. 8, pp. 213–214.
Denysenko, H. (2007). ‘Can you hear me, my brother’. Kino-Teatr [Cinema-Theater], [online] issue 3. Available at: [Accessed 15 January 2018].
Zemlyak, V. (1983). Angry Strathion. Kyiv: Dnipro.
Zemlyak, V. (2005). I will lead you to eternity. Kyiv State Library of Ukraine for Youth.
Zemlyak-Chubar, O. (1983). Three sprouts of guelder. Zapovit liubovi [The will of love: collection]. Kyiv: Radianskyi pysmennyk.
Nikoriak, N. (2011). Zhanrova avtentychnist kinostsenariiu yak spetsyfichnoi literaturnoi formy (ukrainskyi dosvid) [Genre authenticity of the screenplay as a specific literary form (Ukrainian experience)] : Extended abstract of candidate’s thesis. Chernivtsi : B.V.
Pohribna, L. (1971). Works by M. Kotsyubinsky on the screen. Kyiv: Naukova dumka.
Reflections on several military films. (1966). Sovetskii ekran [Soviet screen], no. 8, p. 6.
Rohovyi, O. (2011). War youth of Vasyl Zemlyak. Local studies: historical experience and development prospects: Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference, Ukraine, Vinnytsia, October 13–15, [online] Available at: [Accessed 08 January 2018].
Tkachenko, A. (2004). Gogol and cinema: intertextual and inter-semiotic models. VII Mizhnarodni Hoholivski chytannia [VII International Gogol’s readings], pp. 29–33.
Trymbach, S. (2016). ‘On Volodymyr Denysenko and the motion picture «Conscience»’. Natsionalna spilka kinematohrafistiv Ukrainy [National Union of Cinematographers of Ukraine], [online] Available at: [Accessed 12 January 2018].
Ellis J. (1982). The literary adaptation. An introduction. Screen, no. 23(1), pp. 3–5.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Микола Миколайович Дубина

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.