ОСОБЛИВОСТІ СЦЕНАРНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ В. ЗЕМЛЯКА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155606Ключові слова:
сценарії, кіноповісті, українське кіномистецтво, автор сценарію, письменникАнотація
Мета дослідження. Дослідити та проаналізувати особливості сценарної майстерності В. Земляка в контексті розвитку українського кіномистецтва 1960–1970-х рр. Методи дослідження становить органічна сукупність методів персонології, об’єктивності, багатофакторності, системності, комплексності та історико-біографічного методу. Наукова новизна статті полягає в дослідженні сценарної спадщини В. Земляка в контексті життєвих колізій як фактора впливу на формування світогляду, ідейно-художньої системи та авторського стилю митця. Висвітлено особливості творчої діяльності В. Земляка при створенні кіносценаріїв героїко-пригодницьких художніх фільмів та воєнних драм («Донька Стратіона», «На Київському напрямку», «Совість», «Зухвалість»). Висновки. Внесок В. Земляка в збагачення української літератури та кіномистецтва важко переоцінити. Присвятивши дане дослідження аналізу сценарної спадщини письменника 1960–1970-х рр. у контексті життєвих колізій як фактора впливу на формування світогляду, ідейно-художньої системи та авторського стилю митця, з’ясовано, що проблема вибору в найскладнішому аспекті – самопожертви, проблема совісті й честі, не у дріб’язкових ситуаціях, а коли від моральних орієнтирів і принципів залежить життя чи смерть друзів, рідних і близьких, обов’язку людини, яка бачить себе, передусім патріотом, дієвого пошуку виходу із найскрутніших, фатальних ситуацій щоразу порушується В. Земляком у контексті філософського осмислення душевних переживань персонажів у складні, переломні моменти життя, змін людської долі та характерів під час війни.Посилання
Anashkin, A. (1967). To success! Iskusstvo kino [The art of cinema], no. 2, p. 1.
Brukhovetska, L. (2012). On Volodymyr Denisenko and the Soviet system. The fate of one film: How the «Duma About the City» under the pressure of bureaucratic censorship turned into the motion picture «On the Way To Kiev». Den [Day], September 7, p. 4.
Burkatov, B. (1960). Steel and tenderness. Vitchyzna [Homeland], no. 8, pp. 213–214.
Denysenko, H. (2007). ‘Can you hear me, my brother’. Kino-Teatr [Cinema-Theater], [online] issue 3. Available at: <http://ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=703> [Accessed 15 January 2018].
Zemlyak, V. (1983). Angry Strathion. Kyiv: Dnipro.
Zemlyak, V. (2005). I will lead you to eternity. Kyiv State Library of Ukraine for Youth.
Zemlyak-Chubar, O. (1983). Three sprouts of guelder. Zapovit liubovi [The will of love: collection]. Kyiv: Radianskyi pysmennyk.
Nikoriak, N. (2011). Zhanrova avtentychnist kinostsenariiu yak spetsyfichnoi literaturnoi formy (ukrainskyi dosvid) [Genre authenticity of the screenplay as a specific literary form (Ukrainian experience)] : Extended abstract of candidate’s thesis. Chernivtsi : B.V.
Pohribna, L. (1971). Works by M. Kotsyubinsky on the screen. Kyiv: Naukova dumka.
Reflections on several military films. (1966). Sovetskii ekran [Soviet screen], no. 8, p. 6.
Rohovyi, O. (2011). War youth of Vasyl Zemlyak. Local studies: historical experience and development prospects: Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference, Ukraine, Vinnytsia, October 13–15, [online] Available at: <http://www.library.vn.ua/publications/2011/Konferentsia_2010.html> [Accessed 08 January 2018].
Tkachenko, A. (2004). Gogol and cinema: intertextual and inter-semiotic models. VII Mizhnarodni Hoholivski chytannia [VII International Gogol’s readings], pp. 29–33.
Trymbach, S. (2016). ‘On Volodymyr Denysenko and the motion picture «Conscience»’. Natsionalna spilka kinematohrafistiv Ukrainy [National Union of Cinematographers of Ukraine], [online] Available at: <http://www.ukrkino.com.ua/about/spilkanews/?id=4035> [Accessed 12 January 2018].
Ellis J. (1982). The literary adaptation. An introduction. Screen, no. 23(1), pp. 3–5.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Микола Миколайович Дубина
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.