ВАРІАТИВНЕ ПРОЕКТУВАННЯ КОНСТРУКЦІЇ ТЕЛЕВІЗІЙНОЇ ДРАМАТУРГІЇ: ТРАНСФОРМАЦІЇ ФІНАЛУ

Автор(и)

  • Ганна Вікторівна Курінна Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Україна https://orcid.org/0000-0003-2728-8465

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155609

Ключові слова:

сценарій, телесценарій, телевізійна драматургія, драма, сучасне мистецтво

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов’язане з аналізом стану варіативного проектування конструкту сучасної теледраматургії на прикладі третього фінального акту сценарної побудови та визначенням його подальших векторів розвитку в контексті екранного мистецтва. Методологія дослідження ґрунтується на структурно-функціональному підході, який дозволяє виділити основні структурні елементи телевізійної драматургії, використовуючи методи структуризації та мистецтвознавчого дослідження. Наукова новизна. Сучасна вітчизняна теледраматургія, в контексті теорії створення сценарію екранного твору, сьогодні знаходиться в стані постійних трансформацій. Зважаючи на малу ступінь теоретичних досліджень українських науковців у галузі теледраматургії, наукова новизна полягає в спробі такого теоретичного вивчення в контексті представленої наукової статті. Висновки. Доведено, що зважаючи на активний розвиток екранних мистецтв, який ми нині спостерігаємо, виникнення нових телевізійних жанрів призводить до нових форм оповідей – оповідей варіативних. Сутність варіативності на телебаченні – в залученні глядача в процес творення, співучасті в драматургічній складовій телетвору. Варіативність конструкту фіналів на телебаченні особливо яскраво виражена в жанрах телевізійних шоу, таких як ток-шоу, талант-шоу, реаліті-шоу.

Трансформації фіналу в драматургічній телевізійній структурі є важливим процесом розвитку сучасного телевізійного мистецтва, а його вивчення потребує самостійного дослідження теоретиками драматургії екрану, відкриваючи нові перспективи в цьому процесі.

Біографія автора

Ганна Вікторівна Курінна, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Vajno, M.E., (2015). Screenwriting: writing a play, writing a script. In vol. 2. vol.1. Ivano-Frankivsk: Misto-NV.

Kurinna, G.V. . (2013). Screenwriting on television. Television dramaturgy. Kharkiv: Kharkiv State Academy of Culture.

Lyahov, A. (2005). ‘A TV in the house: a friend or an enemy?’ [Teleradiokurier], no. 2 (43). pp. 22–23.

Makky, R. (2010). A million-dollar story: a master class for screenwriters, writers and not only them. Moscow: Alpina non-fiction.

Ozhehov, S. (1985). Dictionary of the Russian language. 17th ed. Moscow: Russkiy yazyk.

Poluekhtova, I. (2007). ‘Can I do without ratings?’ Iskusstvo kino. [Art of cinema], no, 11. pp. 115–125.

Sokolov, A. (2010). Editing: television, cinema, video. Moscow: Izdatel A. Dvornikov.

Frumkin, G. (2007). Screenwriting: cinema – television – advertising. 2nd ed. Moscow: Akademicheskiy proekt.

Khramushyna L. (2012). ‘The text-organizing role of the final paragraph of a sentence in an artwork’. Molodyi uchenyi [Young scientist], no. 3. pp. 274–279.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-10

Як цитувати

Курінна, Г. В. (2017). ВАРІАТИВНЕ ПРОЕКТУВАННЯ КОНСТРУКЦІЇ ТЕЛЕВІЗІЙНОЇ ДРАМАТУРГІЇ: ТРАНСФОРМАЦІЇ ФІНАЛУ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (37), 46–53. https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155609

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ