ВАРІАТИВНЕ ПРОЕКТУВАННЯ КОНСТРУКЦІЇ ТЕЛЕВІЗІЙНОЇ ДРАМАТУРГІЇ: ТРАНСФОРМАЦІЇ ФІНАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155609Ключові слова:
сценарій, телесценарій, телевізійна драматургія, драма, сучасне мистецтвоАнотація
Мета роботи. Дослідження пов’язане з аналізом стану варіативного проектування конструкту сучасної теледраматургії на прикладі третього фінального акту сценарної побудови та визначенням його подальших векторів розвитку в контексті екранного мистецтва. Методологія дослідження ґрунтується на структурно-функціональному підході, який дозволяє виділити основні структурні елементи телевізійної драматургії, використовуючи методи структуризації та мистецтвознавчого дослідження. Наукова новизна. Сучасна вітчизняна теледраматургія, в контексті теорії створення сценарію екранного твору, сьогодні знаходиться в стані постійних трансформацій. Зважаючи на малу ступінь теоретичних досліджень українських науковців у галузі теледраматургії, наукова новизна полягає в спробі такого теоретичного вивчення в контексті представленої наукової статті. Висновки. Доведено, що зважаючи на активний розвиток екранних мистецтв, який ми нині спостерігаємо, виникнення нових телевізійних жанрів призводить до нових форм оповідей – оповідей варіативних. Сутність варіативності на телебаченні – в залученні глядача в процес творення, співучасті в драматургічній складовій телетвору. Варіативність конструкту фіналів на телебаченні особливо яскраво виражена в жанрах телевізійних шоу, таких як ток-шоу, талант-шоу, реаліті-шоу.
Трансформації фіналу в драматургічній телевізійній структурі є важливим процесом розвитку сучасного телевізійного мистецтва, а його вивчення потребує самостійного дослідження теоретиками драматургії екрану, відкриваючи нові перспективи в цьому процесі.Посилання
Vajno, M.E., (2015). Screenwriting: writing a play, writing a script. In vol. 2. vol.1. Ivano-Frankivsk: Misto-NV.
Kurinna, G.V. . (2013). Screenwriting on television. Television dramaturgy. Kharkiv: Kharkiv State Academy of Culture.
Lyahov, A. (2005). ‘A TV in the house: a friend or an enemy?’ [Teleradiokurier], no. 2 (43). pp. 22–23.
Makky, R. (2010). A million-dollar story: a master class for screenwriters, writers and not only them. Moscow: Alpina non-fiction.
Ozhehov, S. (1985). Dictionary of the Russian language. 17th ed. Moscow: Russkiy yazyk.
Poluekhtova, I. (2007). ‘Can I do without ratings?’ Iskusstvo kino. [Art of cinema], no, 11. pp. 115–125.
Sokolov, A. (2010). Editing: television, cinema, video. Moscow: Izdatel A. Dvornikov.
Frumkin, G. (2007). Screenwriting: cinema – television – advertising. 2nd ed. Moscow: Akademicheskiy proekt.
Khramushyna L. (2012). ‘The text-organizing role of the final paragraph of a sentence in an artwork’. Molodyi uchenyi [Young scientist], no. 3. pp. 274–279.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Ганна Вікторівна Курінна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.