ЕВОЛЮЦІЯ ТЕХНОЛОГІЙ КОЛЬОРОКОРЕКЦІЇ В КІНО ТА НА ТБ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155610Ключові слова:
кольорокорекція, грейдинг, віражування, колоризаціяАнотація
Мета роботи. Здійснити аналіз функцій кольорокорекції в кіно та на телебаченні в системі організації візуального рішення аудіовізуальних творів, виявити особливості її застосування в різних фільмах та визначити способи її реалізації за допомогою комп’ютерних програм для кольорокорекції. Методологія дослідження передбачає застосування візуального аналізу фільмів, що дозволить перейти до розуміння основних функції кольорокорекції в сучасних аудіовізуальних творах. Наукова новизна дослідження в тому, що практично вперше проаналізовано зв’язок розвитку технологій кольорокорекції з творчими колористичними рішеннями, а також розглянуті основні принципи роботи і використання програм для кольорокорекції та описано процес виконання комп’ютерної кольорокорекції. Висновки. Вдаючись до кольорокорекції режисер та колорист повинні подбати про те, щоб глядач зрозумів їх творчий задум. Колір привносить певні емоційні й смислові асоціації в зображення. Колір може використовуватись як ілюстративно, так і творчо, як драматургічний елемент і як візуальний символ. Еволюція технологій кольорокорекції пройшла шлях від простого віражування кіноплівки і електронної корекції відео до сучасних комп’ютерних програм кольорокорекції, які надають режисерові та колористу практично необмежені можливості для творчості. Таким чином, аналіз розвитку технологій кольорокорекції дозволив автору статті проаналізувати їх вплив на творчі рішення кіномитців, що має суттєве значення для практики візуального вирішення кінофільму.Посилання
Bezklubenko, S., Rutkovskyi, O. (2006). Ukrainian Encyclopedic Dictionary. Vol. 1. Basic terms and concepts. Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts
Harmash, Yu., Priadko, O. (2017). From color symbols to the drama of color in screen arts. Kyiv: Millenium.
Horpenko, V. (1995). Сolor. Kyiv: Kyiv National I. Karpenko-Karyi Theatre, Cinema and Television University.
Dovzhenko, O. (1984). Works. In vol. 5. Vol. 4. Kyiv: Dnipro.
Izvolov, N. (2005). The phenomenon of cinema. Moscow: Materik [in Russian].
Filipov, S. (2005). Film language and history. In vol. 6. vol.3. Moscow: Klub «Al’ma Anima».
Eisenstein, S. (1964). Selected Works. In vol.6. vol. 3. Moscow: Iskusstvo.
Lackey, Richard. (2018). 5 Common Film Color Schemes – Learning Cinematic Color Design. Available at: <https://www.cinema5d.com/film-colorschemes-cinematic-color-design/> [Accessed 29 January 2018].
Alexis Van Hurkman, (2014). Color Correction Handbook.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Микола Володимирович Моженко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.