ДІЯЛЬНІСТЬ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНИХ ПОГЛЯДІВ СТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ

Автор(и)

  • Liudmyla Bakalo Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155624

Ключові слова:

концертмейстер, музичні твори, хореографічна освіта, студенти-хореографи, естетичні погляди

Анотація

Мета дослідження. Розглянути та проаналізувати особливості концертмейстерської діяльності в контексті вищої хореографічної освіти в Україні, а також дослідити її вплив на формування естетичних поглядів студентів-хореографів. Методологію дослідження становить органічна сукупність базових принципів дослідження: об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, розвитку та плюралізму, а для досягнення мети дослідження використані наступні методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна статті полягає в комплексному дослідженні концертмейстерської діяльності в контексті особливостей вищої хореографічної освіти в Україні та визначенні факторів її впливу на формування естетичних поглядів студентів-хореографів. Висновки. Діяльність концертмейстера в процесі формування естетичних поглядів студентів-хореографів залежить від багатьох факторів, серед яких правильно підібране музичне оформлення занять, що допомогає осмислено ставитися до музичного твору, навчитися орієнтуватися в характері музики, ритмічному малюнку та динаміці, а відтак сприяє формуванню естетичних смаків; високопрофесійний рівень виконання музичних творів та творча віддача, з якою концертмейстер працює під час занять, вільне володіння й оперування знаннями теорії та історії хореографічного мистецтва, адже, безумовно, це є важливим компонентом педагогічного аспекту діяльності; особистісні психологічні якості концертмейстера хореографа, які впливають на емоційний стан викладача та студентів під час занять; власні морально-етичні цінності, високий рівень естетичного виховання та духовних прагнень концертмейстера, оскільки саме вони, у симбіозі з виключними теоретичними знаннями, талантом та досконалою технікою виконавської майстерності створюють необхідні умови для гармонійного поєднання танцю й музики, а відтак сприяють збагаченню внутрішнього світу, формуванню та розвитку естетичних поглядів студентів-хореографів.

Біографія автора

Liudmyla Bakalo, Київський національний університет культури і мистецтв

викладач кафедри класичної та народної хореографії

Посилання

Aksionov, O. (2017). The specifics of choreographic accompanist’s work in higher education institutions of art. Molodyi vchenyi (Young scientist), no.12 (52), pp.147–150.

Borisova, N. (1982). The content of the lesson of the accompaniment course at the MPF of Pedagogical Institute. Voprosy ispolnitelskoi podgotovki uchitelia muzyki [Questions on performance training of a music teacher], рр. 130–140

Ivanova, E. (2010). Performance aspects of the accompanist's activity in choreographic education process. [pdf]. Pedagogika iskusstva [Pedagogy of art], no. 3. Available at : http://www.art-education.ru/AE-magazine> [Accessed 12 November 2017].

Accompanist. Musical encyclopedia (6th ed.) (1976). Moscow: Sovetskaia entsyklopediia.

Kravchenko, I. (2014). The specifics of a choreographic accompanist’s work. Art education in Ukraine: Problems of theory and practice. Abstracts based on the materials of all-Ukrainian scientific-methodical conference-workshop. Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University, рр. 120–122.

Cui, C. (1952). Selected articles. Leningrad: Muzgiz.

Lyublinskiy, A. (1972). Theory and practice of accompaniment. Moscow: Muzyka.

Molchanova, T. (2014). Cultural and historical context of the formation of the profession of accompanist in the 19th – early 20th century. [pdf] GESJ : Musicology and Cultural Science, 1(10). Available at : http://gesj.internet-academy.org.ge/ru/list_artic_ru.php?b_sec=muz&issue=2014-12 [Accessed 20 Oct. 2017].

Ostrovskaya, E. (2006). Psychological aspects of the accompanist’s activity in the music and education sphere of instrumental performance. Extended abstract of candidate’s thesis. Saratov : Saratov State Conservatory.

Tarasov, N. (1981). Classical dance. School of men’s performance. Moscow: Iskusstvo.

Chachava, V. and Moore, D. (1987). Singer and accompanist. Memory Lane. Reflections on music. Moscow: Raduga.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-10

Як цитувати

Bakalo, L. (2017). ДІЯЛЬНІСТЬ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНИХ ПОГЛЯДІВ СТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (37), 135–144. https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155624

Номер

Розділ

ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО