ОДАРКА БАНДРІВСЬКА: ТВОРЧИЙ ПОРТРЕТ ВИДАТНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ВОКАЛІСТКИ

Автор(и)

  • Олег Андрійович Дзюба Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155637

Ключові слова:

вокальна школа, мистецтво співу, Львівська консерваторія, вокальна педагогіка, Одарка Бандрівська, Соломія Крушельницька

Анотація

Мета роботи: дослідити життєвий та творчий шлях української співачки Одарки Бандрівської (1902–1981), здійснити аналіз деяких науково-методичних праць та принципів її вокальної школи. В основу методології статті закладено комплексний підхід. Дослідження базується на історико-біографічному, теоретичному, компаративному методах. Особливого значення набуває аналіз літератури з історії галицької музичної культури, видатних представників її вокальних шкіл. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві окреслено етапи професійного становлення О. Бандрівської в контексті західноукраїнської культури ХХ ст. та розглянуто її науково-методичні здобутки крізь призму виконавської та викладацької діяльності. Висновки. У результаті дослідження було встановлено, що видатна представниця львівської вокальної виконавської школи – О. Бандрівська залишила цінний теоретичний спадок – наукові праці, що торкаються питань стильових особливостей камерно-вокальної лірики європейських композиторів, принципів вокальних шкіл різних століть. Це дозволяє зробити глибинні висновки щодо виконавського стилю видатних українських вокалістів, зокрема, її родички Соломії Крушельницької. О. Бандрівська з’ясувала вплив італійської (Фр. Ламперті) та австро-німецької (Ф. Генсбахер) школи на формування вокальної манери Крушельницької, що дозволяє О. Бандрівській теоретично осмислити власну концепцію камерного співу.

Біографія автора

Олег Андрійович Дзюба, Київський національний університет культури і мистецтв

народний артист України, викладач кафедри хорового академічного мистецтва

Посилання

Antoniuk, V. (2007). Vocal pedagogy (solo singing). Kyiv: ZAТ Vipol

Antoniuk, V. (2001). Ukrainian vocal school: Ethno-cultural aspect. Kyiv: Ukrainska ideia.

Bandrіvska, O. (2002). Scientific-methodical works, articles, reviews // Naukova zbirka Lvivskoi Derzhavnoi Muzychnoi Akademii im. M. Lysenka [Scientific collection M.Lysenko State Military Academy of Lviv], ussue 6, p. 147.

Dziuba, I. (Ed.) (2007). Encyclopedia of modern Ukraine. Vol. 7. Kyiv: Polihrafknyha.

Didyk, T. (2004). Exercises for the Voice and Development of Vocal Technique (based on the Urtexts of Associate Professor of the Lviv Conservatory Odarkа Bandrіvska). Lviv: Kraі.

Liudkevych, S. (2000). Research. Articles. Reviews: In 2 Vols. vol. 2. – Lviv: Vydavnytstvo Kots.

‘Odarka Bandrivska – a singer and a teacher’. (2008) Kataloh tematychnykh vystavok muzychno-memorialnoho muzeiu Solomii Krushelnytskoi [Catalog of thematic exhibitions of the Musical-Memorial Museum of Solomia Krushelnytska]. pp. 47–51

Protseviat, M. (2013). The significance of M. Lysenko’s creativity for the concert and pedagogical activity of Odarka Bandrivska. Scientific collection of M.Lysenko National Musical Academy of Lviv, issue 27, pp.120–125.

Golovashchenko, M. (Eds.). (1978). Solomiya Krushelnytska. Memoirs. Correspondence materials. In 2 Parts, Part 1. Memories. Kyiv: Muzychna Ukraina.

Filts, B. (2000). Myroslav Skoryk, a descendant of the ancient lineage of the Galician family of Savchynskys. Myroslav Skoryk [Myroslav Skoryk], pp. 57–68.

Freiman, Y. (2009). The Emission of Voices of Future Teachers. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia : Pedahohika [Scientific notes of Volodymyr Hnatyuk Ternopil National Pedagogical University. Series: Pedagogy], no. 1, pp. 198–200.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-10

Як цитувати

Дзюба, О. А. (2017). ОДАРКА БАНДРІВСЬКА: ТВОРЧИЙ ПОРТРЕТ ВИДАТНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ВОКАЛІСТКИ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (37), 176–183. https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155637

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО