СУТНІСТЬ ТА ЗНАЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОГО СОЛЬНОГО ВИКОНАННЯ В УКРАЇНСЬКІЙ МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155639Ключові слова:
музика, спів, академічний вокал, опера, оперета, виконавецьАнотація
Мета роботи – дослідити та висвітлити сутність академічного вокалу, проаналізувати значення творчості артистів, які володіють манерою академічного виконання, та визначення їх ролі в мистецькому просторі країни. Методологія дослідження. Для досягнення мети було проаналізовано науково-теоретичну, мистецтвознавчу і методичну літературу. Зроблений аналіз академічного сольного співу дозволив розкрити його сутність. За допомогою спостереження окреслено значення академічного сольного виконання в мистецькому просторі. Визначено реальний стан оперних театрів. Шляхом аналізу встановлено рівень прихильності мешканців Києва щодо відвідування оперних театрів. Метод узагальнення дозволив сформулювати поняття щодо сутності вокального академічного виконавця. Шляхом порівняння виявлено реальний стан означеної проблематики. За допомогою методу дедукції означено висновки та перспективи подальшого дослідження, запропоновано практичне розв’язання проблеми. Наукова новизна роботи. Вважається, що вперше конструктивно проаналізовано місце та роль виконавців академічної манери виконання в мистецькому житті нашої країни. Стисло розроблено рекомендації щодо удосконалення та відображення значимості академічного сольного виконання в культуротворчих процесах країни, зокрема в театрах опери та оперети. Висновки. Доведено, що на сучасному етапі формування культурно-мистецької галузі академічне сольне виконання в Україні потребує якісних зрушень. Виявлено, що сьогодні необхідним є залучення нової молодої аудиторії прихильників до оперного мистецтва. З’ясовано, що в нашому сьогодення перед оперою постає багато проблем. Означено, що вагомою є проблема щодо фінансування закладів. Визначено збайдужілий інтерес населення до виконавців академічного сольного виконання.Посилання
Antoniuk, V. (2008). Culturological Essence of Ukrainian Vocal Art Chasopys NMAU imeni P. I. Chaikovskoho [Chronicle of NMAU named after P. Tchaikovsky], no 1, pp. 29–41.>[Accessed 27 January 2017]
Berehova, O. (2010). Modern Ukrainian Opera as Music Communication. Art-kursyv [Art-italics], no. 4, pp. 5–8.> [Accessed 27 January 2017]
Berehova, O. (2000) Ukrainian opera as exotica for foreigners. Den [Day], [online]. Available at: https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/ukrayinska-opera-yak-ekzotika-dlya-inozemciv>[Accessed 27 January 2017]
Hnyd, B. (1997). History of vocal art. Kyiv: NMAU.
Dan’ko, L. (2010). Classical crossover: evolution and forms of manifestation. Izvestiya Ural’skogo gosudarstvennogo universiteta: Ser. 1: Problemy obrazovaniya, nauki i kul’tury [Proceedings of Ural State University Ser. 1: Problems of education, science and culture], vol. 84, no. 5, pp. 284–289.
Datsenko, A. (2013). Solo singing: method recommended for students of «Musical art» specialization «Academic vocal». Luhansk : Taras Shevchenko NU.
Drozhzhyna, N. (2008) Vocal performance in the system of musical art of the stage. PhD.Ed. Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University.
Zakrasniania Zh., Ostapenko L., Hrobets T. (2017). Academic vocal and rock music: crossings. Molodyi vchenyi [Young scientist], no. 11 (51), pp. 548–55, [online]. Available at: <http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/11/132.pdf> [Accessed 27 January 2017].
Kyiv National Academic Theater of Operetta. (2018) [online]. Available at: <http://operetta.com.ua/ru/afisha/>.
Lastovetska, T. (2016). Formation of skills of vocal-academic sound formation in future specialists in musical art. Aktualni pytannia mystetskoi osvity ta vykhovannia [Topical issues of artistic education and upbringing], no. 2 (8), pp. 171–182.
Nakonechna, S. (2010). Opera and Europe. Ukrainska pravda [Ukrainian truth]. [online]. Available at: <https://life.pravda.com.ua/columns/2010/07/27/55484/> [Accessed 27 January 2018]
Nakonechna, S. (2017). Opera of Europe 2017. Ukraina Moloda [Ukraine Young]. [online]. Available at: <http://www.umoloda.kiev.ua/number/3163/164/111916/> [Accessed 27 January 2017]
National Opera of Ukraine. (2018). [online]. Available at: <https://tickets.opera.com.ua/web/afisha>.
Händel-Festspiele. (2017) [online]. Available at: <https://www.haendelhaus.de/en/hfs/festspiele/programs> [Accessed 27 January 2018].
Shvachko, T. (2011). God-sent singer and actress. Muzyka [Music], no. 3, pp. 28–33.
What’s on: the most expensive shows on Ukrainian television. (2014). [online]. Available at: <http://biz.liga.net/all/all/stati/2828934-chto-posmotret-camyedorogie-teleproekty-oseni-2014-go-.html> [Accessed 27 January 2017].
Yutsevych Yu. (2009). Music: dictionary-reference. 2nd edn. Ternopil: Educational book – Bogdan.
Yutsevych Yu. (1998). Theory and methodology of formation and development of the singer’s voice. Kyiv: Ministry of Education and Science of Ukraine.
Classicalmusic news, Yurii Samoilov [online]. Available at: <http://www.classicalmusicnews.ru/tag/yuriy-samoylov/>.
History Opera Europe [online]. Available at: <https://www.scenicusa.com/search-results?q=%20A%20History%20of%20Opera%20in%20Europe>.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Світлана Альбертівна Добронравова, Вікторія Володимирівна Шевченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.