СУЧАСНІ МЕТОДИ МУЗИЧНОГО ОФОРМЛЕННЯ ЗАНЯТЬ КЛАСИЧНОГО ТА НАРОДНОГО ТАНЦЮ В ДІЯЛЬНОСТІ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ХОРЕОГРАФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155646Ключові слова:
концертмейстер, метод музичної імпровізації, музичні твори, композиторська діяльність, студенти-хореографиАнотація
Мета дослідження. Проаналізувати особливості сучасних методів музичного оформлення концертмейстером занять класичного та народного танцю. Методологію дослідження становить органічна сукупність базових принципів дослідження: об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, розвитку та плюралізму, а для досягнення мети дослідження використані наступні методи дослідження: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна статті полягає в обгрунтуванні методу поєднання виконання музичних творів з елементами імпровізації під час музичного оформлення занять з класичного і народного танцю для студентів-хореографів вищих мистецьких навчальних закладів. Висновки. У результаті проведеного комплексного дослідження та аналізу сучасних методів музичного оформлення занять з класичного та народного танцю концертмейстерами хореографії, обгрунтовано доцільність використання методу поєднання виконання музичних творів з елементами імпровізації, який дає можливість створення стилізацій, фактурної розробки заданої теми на основі творів відомих композиторів, поєднання власного та авторського варіантів, імпровізувати музичні вступи та фінали, з урахуванням характеру й жанру конкретного музичного твору.Посилання
Vilyaudas, L. (1994). Improvisation and musical aesthetics. Ekzotika [Exotic]. no. 2, pp. 58–60.
Voloshyna, L. (2010). ‘Basic principles of arranging background music for the classical dance lesson’. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia» [Scientific notes of National University «Ostrog Academy»], vol. 16, pp. 31–40.
Holdrych, O. (2004). ‘Shadows of forgotten dance’. Ukrainskyi shliakh [Ukrainian way], February 19–25. pp. 8.
Egorova, S. (2014). ‘Specifics of the accompanist’s work in a choreography class’. Nauchno-metodicheskii elektronnyi zhurnal «Kontsept» [Scientific-methodical electronic journal «Сoncept»],[online].Vol. 20, pp. 4361–4365. Available at: <http://e-koncept.ru/2014/55137.htm> [Accessed 28 September 2017].
Kravchenko, I. (2010). Basic principles of arranging background music for classical dance exercises. Kherson.
Lyublinsky, A. (1972). Theory and practice of accompaniment: Methodological foundations. Leningrad : Muzyka.
Matkovskyi, A. (2014). Peculiarities of working as an accompanist-accordionist in a dance class (folk dance classes). Zbirnyk naukovykh prats [Collection of scientific works], issue 6, pp. 211–216.
Mun, L. (2008). ‘Improvisation in the history of arts and in the educational process’. Muzykal'naya akademiya [Music Academy], no. 1, pp. 99–106.
Nastiuk, O. (2013). ‘Peculiarities of working as an accompanist at lessons of classical dance’. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of Taras Shevchenko National University of Luhansk], no. 10, part II, pp.117–123.
Revskaya, N. (2004). Classical dance: Music in the classroom. Exercise. Methods of arranging backgroumd music for the classical dance lesson. St. Petersburg: Kompozitor.
Slupska, N. (2017). ‘The principles of working as an accompanist in a choreography class in higher educational institutions’. Molodyi vchenyi [Young Scientist], no. 11, pp. 679–684.
Yarmolovich, L. (1968). Principles of arranging background music for classical dance lessons. Leningrad : Muzyka.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Наталя Миколаївна Коресaндович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.