СУЧАСНІ МЕТОДИ МУЗИЧНОГО ОФОРМЛЕННЯ ЗАНЯТЬ КЛАСИЧНОГО ТА НАРОДНОГО ТАНЦЮ В ДІЯЛЬНОСТІ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ХОРЕОГРАФІЇ

Автор(и)

  • Natalia Koresandovych Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155646

Ключові слова:

концертмейстер, метод музичної імпровізації, музичні твори, композиторська діяльність, студенти-хореографи

Анотація

Мета дослідження. Проаналізувати особливості сучасних методів музичного оформлення концертмейстером занять класичного та народного танцю. Методологію дослідження становить органічна сукупність базових принципів дослідження: об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, розвитку та плюралізму, а для досягнення мети дослідження використані наступні методи дослідження: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна статті полягає в обгрунтуванні методу поєднання виконання музичних творів з елементами імпровізації під час музичного оформлення занять з класичного і народного танцю для студентів-хореографів вищих мистецьких навчальних закладів. Висновки. У результаті проведеного комплексного дослідження та аналізу сучасних методів музичного оформлення занять з класичного та народного танцю концертмейстерами хореографії, обгрунтовано доцільність використання методу поєднання виконання музичних творів з елементами імпровізації, який дає можливість створення стилізацій, фактурної розробки заданої теми на основі творів відомих композиторів, поєднання власного та авторського варіантів, імпровізувати музичні вступи та фінали, з урахуванням характеру й жанру конкретного музичного твору.

Біографія автора

Natalia Koresandovych, Київський національний університет культури і мистецтв

здобувач

Посилання

Bezuglaya, G. (2005). Ballet accompanist: Background music for the classical dance lesson. Work with repertoire. St. Petersburg: The Academy of Russian Ballet named after A. Vaganova.

Bogdanov-Berezovsky, V. (1968). Music and questions of choreographic education. Printsipy muzikal'nogo oformleniya urokov klassicheskogo tantsa [Principles of arranging background music for classical dance lessons], pp. 3–7.

Vanslov, V. (2006). On music and musicians. Moscow: Znanie.

Vilyaudas, L. (1994). Improvisation and musical aesthetics. Ekzotika [Exotic]. no. 2, pp. 58–60.

Voloshyna, L. (2010). ‘Basic principles of arranging background music for the classical dance lesson’. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia» [Scientific notes of National University «Ostrog Academy»], vol. 16, pp. 31–40.

Holdrych, O. (2004). ‘Shadows of forgotten dance’. Ukrainskyi shliakh [Ukrainian way], February 19–25. pp. 8.

Egorova, S. (2014). ‘Specifics of the accompanist’s work in a choreography class’. Nauchno-metodicheskii elektronnyi zhurnal «Kontsept» [Scientific-methodical electronic journal «Сoncept»],[online].Vol. 20, pp. 4361–4365. Available at: http://e- [Accessed 28 September 2017].

Kravchenko, I. (2010). Basic principles of arranging background music for classical dance exercises. Kherson.

Lyublinsky, A. (1972). Theory and practice of accompaniment: Methodological foundations. Leningrad : Muzyka.

Matkovskyi, A. (2014). Peculiarities of working as an accompanist-accordionist in a dance class (folk dance classes). Zbirnyk naukovykh prats [Collection of scientific works], issue 6, pp. 211–216.

Mun, L. (2008). ‘Improvisation in the history of arts and in the educational process’. Muzykal'naya akademiya [Music Academy], no. 1, pp. 99–106.

Nastiuk, O. (2013). ‘Peculiarities of working as an accompanist at lessons of classical dance’. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of Taras Shevchenko National University of Luhansk], no. 10, part II, pp.117–123.

Revskaya, N. (2004). Classical dance: Music in the classroom. Exercise. Methods of arranging backgroumd music for the classical dance lesson. St. Petersburg: Kompozitor.

Slupska, N. (2017). ‘The principles of working as an accompanist in a choreography class in higher educational institutions’. Molodyi vchenyi [Young Scientist], no. 11, pp. 679–684.

Yarmolovich, L. (1968). Principles of arranging background music for classical dance lessons. Leningrad : Muzyka.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-10

Як цитувати

Koresandovych, N. (2017). СУЧАСНІ МЕТОДИ МУЗИЧНОГО ОФОРМЛЕННЯ ЗАНЯТЬ КЛАСИЧНОГО ТА НАРОДНОГО ТАНЦЮ В ДІЯЛЬНОСТІ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ХОРЕОГРАФІЇ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (37), 222–232. https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155646

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО