МНОГОЛІТТЯ В МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ ГАЛИЧИНИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX ‒ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155651Ключові слова:
многоліття, традиція многолітствування, ГаличинаАнотація
Мета роботи: дослідити особливості побутування жанру многоліття в музичній культурі Галичини другої пол. XIX ‒ першої пол. XX ст. Методи дослідження полягають у застосуванні методів історизму, аналізу, узагальнення та систематизації численного теоретичного та музичного матеріалу. Наукова новизна роботи полягає у визначенні місця та особливостей побутування давньої традиції многолітствування в музичній культурі Галичини другої пол. XIX ‒ першої пол. XX ст. Висновки. Традиція многолітствування активно побутувала в культурному житті Галичини другої пол. XIX ‒ першої пол. XX ст. Співом многоліть завершувались богослужіння та святкові імпрези, популярні зразки жанру були включені до музично-дидактичної літератури. Це мало особливе життєстверджуюче значення в контексті активного формування української національної ідеї та професійної композиторської школи.Посилання
Boichuk, O. (2011). ‘The activity of the choirs of Prosvita Society in Ternopil voivodship (1919–1939)’. Muzychna Ukrainistyka: Suchasnyi Vymir: Zbirnyk Naukovykh Statei [Musical Ukrainian Studies: Modern Dimension: Collection of Scientific Articles], vol. 6, pp. 380‒387.
Verbytskyi, M. (2004). Spiritual works. Kyiv: Library of Chamber Choir «Kyiv».
Zahaikevych, M. (1998). Mykhailo Verbytskyi. Pages of life and creative work. Lviv: Misioner.
Zvarychuk, Zh. (2009). Divine Choral Performance of Galicia of the 19th Century, D.Ed., M. Rylsky Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology of the National Academy of Sciences of Ukraine, Kyiv, p. 191.
Kyshakevych, Y. Wedding: for men’s choir. Lviv, part 2, p. 12.
Kyianovska, L. (2007). Galician musical culture of the 19th - 20th century. Chernivtsi: Knyhy – ΧΧI.
Kyianovska, L. (2007). ‘«Peremyska school» as a cultural phenomenon’, Visnyk Lvivskoho universytetu [Bulletin of Lviv University], vol. 7, pp. 65‒71.
Matiichyn, I. (2016). ‘Use of collections of church songs as manuals for musical education of schoolchildren (end of the 19th – first half of the 20th century)’. Molod i rynok [Youth and the market], vol.1, pp. 97‒102.
Matiuk, V. (Ed.) (1884). Ruskyi spivanyk dlia shkil narodnykh [A collection of Russian songs for national schools]. Lypsk: Lytohr. Ts. H. Redera, part 1, p. 72.
Navrotskyi, V. (Ed.) (1923). Spivanyk dlia shkil narodnykh [A collection of songs for national schools]. New York City: Published by H. E. Smolen, part 3, p. 65.
Vakhnianyn, A. (Ed.) (1889). Spivanyk tserkovnyi dlia shkil narodnykh [A collection of church songs for national schools], Lviv, p. 68
Cherepanyn, M. (1997). Musical culture of Galicia (late 19th – early 20th century). Kyiv: Vezha.
Gherasim, Fr. F. (2011). The Polychronion in the Romanian Music of Byzantine Tradition from the XVIth Century Until Today. Abstract of the PhD diss.(music sci.), Babes-Bolyai University,Cluj-Napoca, 12 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Раїса Василівна Сахарчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.