ІЗОМОРФНИЙ ПРОЕКТНИЙ ПІДХІД В АРХІТЕКТУРИ ТА ДИЗАЙНІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155652Ключові слова:
ізоморфні поверхні, ізоморфізм, метасфера (метаболл), монокок, блоб-об’єктАнотація
Мета дослідження полягає у виявленні та розгляді теоретичних викладок ізоморфного проектного підходу на прикладі архітектурних і дизайнерських об’єктів для подальшого уточнення інтеграції методів архітектурного і дизайнерського проектування, які сформувалися в мистецтві постмодернізму другої пол. XX ст. і, мабуть, отримають подальший розвиток в XXI ст. Методи дослідження полягають у застосуванні комплексу загальнонаукових методів (історико-порівняльний і хронологічний, метод термінологічного аналізу), що сприяв виявленню й розгляду прикладів практичного впровадження ізоморфного проектного підходу в архітектурній і дизайнерській практиці. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про ізоморфний проектний підхід в архітектурі і дизайні на сучасному етапі. Розглянута концепція відкриває нові можливості використання механізму народження проектної ідеї та ефективних засобів її реалізації. Висновки. Виявлені теоретичні викладки ізоморфного проектного підходу в архітектурі та дизайні свідчать про нівелювання проектних меж між ними і встановлення тісного зв’язку з іншими науковими дисциплінами, їх досягненнями та науковими відкриттями. Зокрема, з математичними закономірностями, що лежать в основі цифрових технологій та інших досягнень цифрової революції, зокрема бурхливого розвитку автоматизації в другій пол. ХХ ст., який не відбувся би без залучення математики в усі можливі їй сфери людської життєдіяльності, зокрема й архітектури та дизайну. Поява перших ЕОМ, їх поступове перетворення на ПК і подальше настання ери пост-ПК дозволило вийти на новий рівень проектного моделювання в архітектурній діяльності. Не менш математизована професія дизайнера, з огляду на спільність методології дизайнерського і архітектурного проектування, яка побудована на одних законах і принципах композиції, центром яких є математичне подання навколишнього світу.Посилання
Isomorphism, [online] Available at: <https://en.wikipedia.org/wiki/Isomorphism> [Accessed 01 March 2018].
Metab, [online] Available at: <https://en.wikipedia.org/wiki/Metaballs> [Accessed 03 March 2018].
Januszkiewicz K., Balinski G. (2016). ‘Digital Tectonic design as new approach to architectural design methodology’. World multidisciplinary Civil Engineering Architecture Urban Planning-Symposium (WMCAUS). Prague, Czech Republic, 12–18 jun. 2016.
Januszkiewicz K. (2013). ‘Structural “skin” of free forms. Semi-monocoque and monocoque’. World multidisciplinary Civil Engineering Architecture Urban Planning-Symposium (WMCAUS). Prague, Czech Republic, 10–17 apr. 2013.
Greg L. (2004). Folds, Bodies & Blobs. Bruxelles: La Lettre volee, 257 p.
Waters J.K. (2003). Blobitecture: Waveform Architecture and Digital Dеsign. Rockport: Rockport Publishers.
Novak M. (2000). ‘Transarchitectures and Hypersurfaces. Hypersurface Achitecture’. Architectural design, vol. 133, pp. 52–65.
Burry M. (2001). ‘Paramorph. Hypersurface Architecture’. Architectural design, vol. 139, pp. 58–67.
Muschamp H. (2000). ‘Architecture’s Claim on the Future: The Blob’. The New York Times, July.23, pp.27–45.
Kurv Architecture, [online] Available at: <https://www.kurvarchitecture.com> [Accessed 03 March 2018].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Наталія Сергіївна Вергунова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.