ФАКТОРИ ВПЛИВУ МОЛОДІЖНИХ СУБКУЛЬТУР НА СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНУ ФУНКЦІЮ КОСТЮМУ

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Гардабхадзе Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-8899-3267

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155653

Ключові слова:

комунікативна функція костюма, фактори впливу, соціально-символьна складова комунікативної функції костюму

Анотація

Мета роботи. Стаття присвячена аналізу факторів впливу молодіжних субкультур на підвищення інформативності соціально-символьної складової комунікативної функції костюму. Методологія дослідження. Для визначення факторів впливу субкультур на символьну виразність молодіжного костюму застосовано системний підхід як базис до комбінування історико-культурологічного аналізу динаміки розвитку субкультур з контекстним аналізом аксіологічних критеріїв, семантичних кодів та методів символьної ідентифікації субкультур на кожному етапі життєвого циклу. Наукова новизна результатів дослідження полягає в деталізації ролі соціально-символьної складової комунікативної функції костюма в формуванні тенденцій молодіжної моди, що є актуальною проблемою гармонізації дизайнерських рішень моделей молодіжного костюму з особливостями сприйняття одягу споживачами молодшої вікової групи. Показано, що в певній стадії розвитку субкультура активно впливає на вуличну моду, формуючи новий напрямок «стріт-стайл».

Висновки. Виразність символьно-візуального каналу комунікативної функції костюма – характерна особливість субкультур на кожному етапі розвитку, що особливо яскраво проявляється в формуванні позамежних течій певних напрямків «стріт-стайл». Аналіз субкультур як каталізаторів зростання виразності моделей одягу молодіжної моди підтверджує наявність їх впливу на посилення символічної функції костюма. У процесі трансферу семантичних кодів субкультур в фешн-середовище відбувається втрата їх автентичності, але зростає інформаційний потенціал соціально-символьної складової комунікативної функції костюма. У цьому полягає феномен впливу субкультур на соціально-комунікативну функцію молодіжного костюма.

Біографія автора

Ірина Анатоліївна Гардабхадзе, Київський національний університет культури і мистецтв

доцент кафедри технологій і дизайну

Посилання

Bogomolov, K. (2015). ‘The industry of cult images’. Shkola Imidzha Bogomolovа [Bogomolov Image Scool], [online]. Available at: <http://www.bogomolov.lv/uploads/images/pdf/publikatsii-ru/collection/Industry-NS.pdf> [Accessed 12.20.2017].

Bodryiiar, Zh. (2006). Consumer Society. Its Myths and Structures. Moscow : Kulturnaya Revolyutsiia.

Vasil’eva, Zh. (2015). ‘Modern subcultural vestimental paradigm: a conceptual riot or an organic part of the cultural mainstream?’. Pedagogika Iskusstva [The Pedagogy of Art], no.1, Available at: <http://www.art-education.ru/AEmagazine> [Accessed 12 October 2017].

Hardabkhadze, I. (2015). “The communicative function of clothing in the conditions of cultural transformations”. Visnyk Kyivskoho Natsionalnoho Universytetu Kultury i Mystetstv. Seriia «Mystetstvoznavstvo» [Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series «Art History»], no. 32, pp. 37–43.

Eliseenkov, G. (2007) ‘Gnoseological aspects of modeling the design in the socio-cultural context’. Vestnik Kemerovskogo Gosudarstvennogo Universiteta Kul’tury i Iskusstv [Bulletin of Kemerovo State University of Culture and Arts], no. 2, pp. 122–127.

Kikot’, A. (2013). ‘The functions of clothing in the modern sociocultural space’. Aktualni Problemy Istorii, Teorii ta Praktyky Khudozhnioi Kultury [Topical Problems of History, Theory and Practice of Artistic Culture], [online], no. 30, pp. 81–88. Available at: <http://nbuv.gov.ua/UJRN/apitphk_2013_30_15> [Aaccessed 10.12.2017].

‘Computer games in modern culture: theory and practice’. Tomskii Gosudarstvennyi Universitet [Tomsk State University], [online]. Available at: <https://moodle.tsu.ru/enrol/index.php?id=2692> [Accessed 21.02.2017].

‘Costumes of «Die Antwoord» musicians. 2nd period: 2011–2013’. The Vigilant Citizen [online]. Available at: <https://vigilantcitizen.com/wp-content/uploads/2012/10/lead-dieantwoord.jpg> [Accessed 19.10.2017].

‘Youth subcultures. The Cosplay’. Publiclibrary [online]. Available at: <http://www.publiclibrary.ru/readers/25kadr/mol-subculture-cosplay.htm> [Accessed 21.02.2017].

‘Youth subcultures’ (2005). Chasopys [online], no. 38. Available at: <http://www.ji.lviv.ua/n38texts/38-zmist.htm> [Accessed 18.12.2017].

‘Data driven fashion and home design forecast’. Trendsquire Bureau [online]. Available at: <http://trendsquire.com> [Accessed 10.11.2017].

‘Die Аntwoord – freak show’, Afro-Forum [online]. Available at: <http://afroforum.ru/showthread.php?p=3054> [Accessed 18.12.2017].

‘Lolita fashion: Japanese street style’. Victoria and Albert Museum [online]. Available at: <http://www.vam.ac.uk/content/articles/j/japanese-street-style> [Accessed 05 October 2015].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-10

Як цитувати

Гардабхадзе, І. А. (2017). ФАКТОРИ ВПЛИВУ МОЛОДІЖНИХ СУБКУЛЬТУР НА СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНУ ФУНКЦІЮ КОСТЮМУ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (37), 277–292. https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155653

Номер

Розділ

ДИЗАЙН