ФАКТОРИ ВПЛИВУ МОЛОДІЖНИХ СУБКУЛЬТУР НА СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНУ ФУНКЦІЮ КОСТЮМУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155653Ключові слова:
комунікативна функція костюма, фактори впливу, соціально-символьна складова комунікативної функції костюмуАнотація
Мета роботи. Стаття присвячена аналізу факторів впливу молодіжних субкультур на підвищення інформативності соціально-символьної складової комунікативної функції костюму. Методологія дослідження. Для визначення факторів впливу субкультур на символьну виразність молодіжного костюму застосовано системний підхід як базис до комбінування історико-культурологічного аналізу динаміки розвитку субкультур з контекстним аналізом аксіологічних критеріїв, семантичних кодів та методів символьної ідентифікації субкультур на кожному етапі життєвого циклу. Наукова новизна результатів дослідження полягає в деталізації ролі соціально-символьної складової комунікативної функції костюма в формуванні тенденцій молодіжної моди, що є актуальною проблемою гармонізації дизайнерських рішень моделей молодіжного костюму з особливостями сприйняття одягу споживачами молодшої вікової групи. Показано, що в певній стадії розвитку субкультура активно впливає на вуличну моду, формуючи новий напрямок «стріт-стайл».
Висновки. Виразність символьно-візуального каналу комунікативної функції костюма – характерна особливість субкультур на кожному етапі розвитку, що особливо яскраво проявляється в формуванні позамежних течій певних напрямків «стріт-стайл». Аналіз субкультур як каталізаторів зростання виразності моделей одягу молодіжної моди підтверджує наявність їх впливу на посилення символічної функції костюма. У процесі трансферу семантичних кодів субкультур в фешн-середовище відбувається втрата їх автентичності, але зростає інформаційний потенціал соціально-символьної складової комунікативної функції костюма. У цьому полягає феномен впливу субкультур на соціально-комунікативну функцію молодіжного костюма.Посилання
Bogomolov, K. (2015). ‘The industry of cult images’. Shkola Imidzha Bogomolovа [Bogomolov Image Scool], [online]. Available at: <http://www.bogomolov.lv/uploads/images/pdf/publikatsii-ru/collection/Industry-NS.pdf> [Accessed 12.20.2017].
Bodryiiar, Zh. (2006). Consumer Society. Its Myths and Structures. Moscow : Kulturnaya Revolyutsiia.
Vasil’eva, Zh. (2015). ‘Modern subcultural vestimental paradigm: a conceptual riot or an organic part of the cultural mainstream?’. Pedagogika Iskusstva [The Pedagogy of Art], no.1, Available at: <http://www.art-education.ru/AEmagazine> [Accessed 12 October 2017].
Hardabkhadze, I. (2015). “The communicative function of clothing in the conditions of cultural transformations”. Visnyk Kyivskoho Natsionalnoho Universytetu Kultury i Mystetstv. Seriia «Mystetstvoznavstvo» [Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series «Art History»], no. 32, pp. 37–43.
Eliseenkov, G. (2007) ‘Gnoseological aspects of modeling the design in the socio-cultural context’. Vestnik Kemerovskogo Gosudarstvennogo Universiteta Kul’tury i Iskusstv [Bulletin of Kemerovo State University of Culture and Arts], no. 2, pp. 122–127.
Kikot’, A. (2013). ‘The functions of clothing in the modern sociocultural space’. Aktualni Problemy Istorii, Teorii ta Praktyky Khudozhnioi Kultury [Topical Problems of History, Theory and Practice of Artistic Culture], [online], no. 30, pp. 81–88. Available at: <http://nbuv.gov.ua/UJRN/apitphk_2013_30_15> [Aaccessed 10.12.2017].
‘Computer games in modern culture: theory and practice’. Tomskii Gosudarstvennyi Universitet [Tomsk State University], [online]. Available at: <https://moodle.tsu.ru/enrol/index.php?id=2692> [Accessed 21.02.2017].
‘Costumes of «Die Antwoord» musicians. 2nd period: 2011–2013’. The Vigilant Citizen [online]. Available at: <https://vigilantcitizen.com/wp-content/uploads/2012/10/lead-dieantwoord.jpg> [Accessed 19.10.2017].
‘Youth subcultures. The Cosplay’. Publiclibrary [online]. Available at: <http://www.publiclibrary.ru/readers/25kadr/mol-subculture-cosplay.htm> [Accessed 21.02.2017].
‘Youth subcultures’ (2005). Chasopys [online], no. 38. Available at: <http://www.ji.lviv.ua/n38texts/38-zmist.htm> [Accessed 18.12.2017].
‘Data driven fashion and home design forecast’. Trendsquire Bureau [online]. Available at: <http://trendsquire.com> [Accessed 10.11.2017].
‘Die Аntwoord – freak show’, Afro-Forum [online]. Available at: <http://afroforum.ru/showthread.php?p=3054> [Accessed 18.12.2017].
‘Lolita fashion: Japanese street style’. Victoria and Albert Museum [online]. Available at: <http://www.vam.ac.uk/content/articles/j/japanese-street-style> [Accessed 05 October 2015].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Ірина Анатоліївна Гардабхадзе
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.