ВІЗУАЛІЗОВАНА ОБ’ЄКТИВАЦІЯ ДИЗАЙНЕРСЬКОГО СВІТОСПРИЙМАННЯ В ДИЗАЙН-ПРОДУКТІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155654Ключові слова:
дизайн, дизайн-продукт, дизайн предметного середовища, дизайн-проектування, дизайнер, образ, проектний образ, візуальна комунікація, образ світу, світосприйманняАнотація
Мета роботи – проаналізувати особливості актуального дизайн-продукту як результату візуальної об’єктивації образу світу дизайнера в умовах візуальної комунікації. Методи дослідження. Здійснено теоретичний аналіз, узагальнення й систематизація наукових досліджень щодо визначення сутності дизайну в сучасному світі, понятійного поля проблеми дизайну предметного середовища на основі відображення образу світу дизайнера у продуктах його діяльності; розкриті особливості «образного підходу» до розуміння дизайн-проектування, а також специфічність дизайнерської діяльності в умовах медіаперцептивної комунікації, складові успішності дизайнерської діяльності. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про особливості дизайну предметного середовища як візуалізованої об’єктивації світосприймання дизайнера в багатовимірних і багатофункціональних проектувальних образах в умовах візуальної комунікації. Висновки. Обґрунтовано місце та роль візуальної об’єктивації образу світу дизайнера в формуванні актуального предметного середовища в умовах візуальної комунікації, в ході активного здобуття й обробки інформації, на основі специфічного синтезу внутрішнього відображення дійсності та попереднього досвіду сприйняття подібних дизайн-об’єктів і взаємодії з ними.Посилання
Arnkheim, R. (2008). ‘Visual thinking’. Psikhologiya myshleniya [Psychology of thinking], Moscow: Astrel, рp. 182–190.
Ganzen, V., Gostev, A. (1989). ‘Systematics of mental images’. Psikhologicheskiy zhurnal [Psychological journal], vol.10, no. 2, pp. 23–37.
Glazychev, V. (2011). Design as it is. Moscow: Evropa.
Derrida, Zh. (2000). On grammatology. Moscow: Ad Marginem.
Zhidkov, V., Sokolov, K. (2005). Art and Society. Saint Petersburg: Aleteyya.
Zavalova, N., Lomov, B., Ponomarenko, V. (1986). The image in the system of mental regulation of activity. Moscow: Nauka.
Zakharova, S. ‘Design as a cultural phenomenon: theoretical and methodological analysis’. Humanitarnyi visnyk Zaporizskoi derzhavnoi inzhenernoi akademii [Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy], issue 42, pp. 80–88.
Zinchenko, V. (1995). Living knowledge. Samara: Publishing house of Samara State Pedagogical University.
Zinchenko, V. (1998). Affect and intellect in education. Moscow: Trivola.
Kagan, M. (1991). A new word in the theory of design. Moscow: Technicheskaya estetika.
Klochko, V. (2002). ‘Mental space as the object of professional psychological comprehension’. Lichnost v paradigmakh i metaforakh: mentalnost – kommunikatsiya – tolerantnost [Personality in paradigms and metaphors: mentality – communication – tolerance], pp. 30–44.
Kovalev, G. (1987). ‘Three paradigms in psychology – three strategies of psychological impact’. Voprosy psikhologii [Questions of Psychology], no. 3, pp. 41–49.
Lavrent’ev, A. (2007). The history of design. Moscow: Gardariki.
Lichkovah, V. (2004). ‘Kant’s aesthetic ideas in the projection of avant-garde art’. Fіlosofska dumka. [Philosophical thought], no. 5, р. 160.
Lola, G. (2016). Design code: methodology of semiotic discursive modeling. Saint Petersburg: IPK Beresta.
Masterman, L. (1993). Language training for the media. Spetsialist [Specialist], no 5, pp. 31–32.
Prazdnikov, G. (1981). ‘The direction of an art form. Hudozhnik i publika [Artist and public], pp. 42–52.
Zinchenko, V.P. and Meshcheryakova, B.G. (2004). Psihologicheskij slovar [Psychological dictionary]. Moscow: Astrel’, AST, Tranzit kniga.
Rozenson, I. (2013). Fundamentals of Design Theory. Moscow, Saint Petersburg: Pechatnyj dvor imeni A. M. Gor'kogo
Shpara, P. (1984). Technical aesthetics and the basics of artistic design. Kyiv: Vyshcha shkola.
Yakobson, P. (1964). The psychology of artistic perception. Moscow: Iskusstvo.
Gitlin, T. (1980). The Whole World Is Watching: Mass Media in the making and unmaking of the new Left. Los Angeles and London: University of California Press, рр. 6–7.
Goffman, E. (1974). Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience. Boston: Northern University Press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Олена Вікторівна Костюченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.