ВІЗУАЛІЗОВАНА ОБ’ЄКТИВАЦІЯ ДИЗАЙНЕРСЬКОГО СВІТОСПРИЙМАННЯ В ДИЗАЙН-ПРОДУКТІ

Автор(и)

  • Олена Вікторівна Костюченко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155654

Ключові слова:

дизайн, дизайн-продукт, дизайн предметного середовища, дизайн-проектування, дизайнер, образ, проектний образ, візуальна комунікація, образ світу, світосприймання

Анотація

Мета роботи – проаналізувати особливості актуального дизайн-продукту як результату візуальної об’єктивації образу світу дизайнера в умовах візуальної комунікації. Методи дослідження. Здійснено теоретичний аналіз, узагальнення й систематизація наукових досліджень щодо визначення сутності дизайну в сучасному світі, понятійного поля проблеми дизайну предметного середовища на основі відображення образу світу дизайнера у продуктах його діяльності; розкриті особливості «образного підходу» до розуміння дизайн-проектування, а також специфічність дизайнерської діяльності в умовах медіаперцептивної комунікації, складові успішності дизайнерської діяльності. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про особливості дизайну предметного середовища як візуалізованої об’єктивації світосприймання дизайнера в багатовимірних і багатофункціональних проектувальних образах в умовах візуальної комунікації. Висновки. Обґрунтовано місце та роль візуальної об’єктивації образу світу дизайнера в формуванні актуального предметного середовища в умовах візуальної комунікації, в ході активного здобуття й обробки інформації, на основі специфічного синтезу внутрішнього відображення дійсності та попереднього досвіду сприйняття подібних дизайн-об’єктів і взаємодії з ними.

Біографія автора

Олена Вікторівна Костюченко, Київський національний університет культури і мистецтв

доктор психологічних наук

Посилання

Arnkheim, R. (2008). ‘Visual thinking’. Psikhologiya myshleniya [Psychology of thinking], Moscow: Astrel, рp. 182–190.

Ganzen, V., Gostev, A. (1989). ‘Systematics of mental images’. Psikhologicheskiy zhurnal [Psychological journal], vol.10, no. 2, pp. 23–37.

Glazychev, V. (2011). Design as it is. Moscow: Evropa.

Derrida, Zh. (2000). On grammatology. Moscow: Ad Marginem.

Zhidkov, V., Sokolov, K. (2005). Art and Society. Saint Petersburg: Aleteyya.

Zavalova, N., Lomov, B., Ponomarenko, V. (1986). The image in the system of mental regulation of activity. Moscow: Nauka.

Zakharova, S. ‘Design as a cultural phenomenon: theoretical and methodological analysis’. Humanitarnyi visnyk Zaporizskoi derzhavnoi inzhenernoi akademii [Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy], issue 42, pp. 80–88.

Zinchenko, V. (1995). Living knowledge. Samara: Publishing house of Samara State Pedagogical University.

Zinchenko, V. (1998). Affect and intellect in education. Moscow: Trivola.

Kagan, M. (1991). A new word in the theory of design. Moscow: Technicheskaya estetika.

Klochko, V. (2002). ‘Mental space as the object of professional psychological comprehension’. Lichnost v paradigmakh i metaforakh: mentalnost – kommunikatsiya – tolerantnost [Personality in paradigms and metaphors: mentality – communication – tolerance], pp. 30–44.

Kovalev, G. (1987). ‘Three paradigms in psychology – three strategies of psychological impact’. Voprosy psikhologii [Questions of Psychology], no. 3, pp. 41–49.

Lavrent’ev, A. (2007). The history of design. Moscow: Gardariki.

Lichkovah, V. (2004). ‘Kant’s aesthetic ideas in the projection of avant-garde art’. Fіlosofska dumka. [Philosophical thought], no. 5, р. 160.

Lola, G. (2016). Design code: methodology of semiotic discursive modeling. Saint Petersburg: IPK Beresta.

Masterman, L. (1993). Language training for the media. Spetsialist [Specialist], no 5, pp. 31–32.

Prazdnikov, G. (1981). ‘The direction of an art form. Hudozhnik i publika [Artist and public], pp. 42–52.

Zinchenko, V.P. and Meshcheryakova, B.G. (2004). Psihologicheskij slovar [Psychological dictionary]. Moscow: Astrel’, AST, Tranzit kniga.

Rozenson, I. (2013). Fundamentals of Design Theory. Moscow, Saint Petersburg: Pechatnyj dvor imeni A. M. Gor'kogo

Shpara, P. (1984). Technical aesthetics and the basics of artistic design. Kyiv: Vyshcha shkola.

Yakobson, P. (1964). The psychology of artistic perception. Moscow: Iskusstvo.

Gitlin, T. (1980). The Whole World Is Watching: Mass Media in the making and unmaking of the new Left. Los Angeles and London: University of California Press, рр. 6–7.

Goffman, E. (1974). Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience. Boston: Northern University Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-10

Як цитувати

Костюченко, О. В. (2017). ВІЗУАЛІЗОВАНА ОБ’ЄКТИВАЦІЯ ДИЗАЙНЕРСЬКОГО СВІТОСПРИЙМАННЯ В ДИЗАЙН-ПРОДУКТІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (37), 292–303. https://doi.org/10.31866/2410-1176.37.2017.155654

Номер

Розділ

ДИЗАЙН