DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157673

ЖАНРОВИЙ СПЕКТР ДОКУМЕНТАЛЬНИХ ФІЛЬМІВ СТУДІЇ «УКРКІНОХРОНІКА» ПОЧАТКУ ХХI СТОЛІТТЯ

Олена Миколаївна Москаленко-Висоцька

Анотація


Мета дослідження. У роботі подається визначення палітри жанрового спектру документальних кінострічок українських кінодокументалістів періоду початку 2001-го р. Об’єктом наукового дослідження виступає сукупність фільмотворчих процесів, що мали місце у творчо-виробничій лабораторії Української студії хронікально-документальних фільмів. Мета дослідження. На основі аналізу кількох фільмів студії «Укркінохроніка» окреслити жанрові та тематичні засади специфіки документального кіно зазначеного періоду. Методологію дослідження складають емпіричний та теоретичний аналізи антологіону фільмів, створених на державному підприємстві «Укркінохроніка». Розгляд екранних творів, а саме – кількох короткометражних докуменальних фільмів, проводиться на основі аналізу взаємовідношення авторів та їх творчих практик з матеріалом життя, а також методом порівняння художніх стилів та авторських концепцій, що умотивовуються певними жанрами. Предметом дослідження стали короткометражні документальні фільми українських режисерів Валентина Васяновича та Олеся Саніна. Висновки. На основі результатів дослідження документальних фільмів ДП «Українська студія хронікально-документальних фільмів» зроблено послідовне обґрунтування різновиду жанрово-тематичних особливостей фільмів, створених на початку 2001-го р. У роботі усебічно визначено жанровий спектр фільмів, що створювались у перехідний для країни період соціально-економічних зрушень. Досліджено процес створення контенту неігрових фільмів через зазначення творчих методів кінорежисерів нового покоління. У роботі здійснено аналіз різнопланового використання жанрів як прояву авторського відношення до екранного матеріалу. Представлена наукова робота є першою у низці робіт автора, присвячених дослідженню жанрово-тематичного спектра фільмів студії «Укркінохроника» періоду від 2001 по 2017 рр. У наступних роботах планується продовження тематично-жанрового дослідження, в якому вперше буде узагальнено досвід кінематографістів ДП «Українська студія хронікально-документальних фільмів» в контексті соціальних перетворень українського суспільства на початку нового тисячоліття.

Ключові слова


жанри; документальні фільми; авторське рішення; екранний образ; режисер фільму; звукова драматургія; фільм-портрет; пастораль; драма; арт-хаус

Повний текст:

PDF

Посилання


Bulaho, S. (2005). The Foray of Paganism. Soty [Honeycombs], 11, pp. 2–14.

Illiashenko, V. (2006). Theory of Meanings of The World Cinema. Vol. 2. Kyiv: Neopalyma kupyna.

Kara-Vasylieva, T. (2006). New Approaches to the History of Ukrainian Art of the Twentieth Century. Mystetstvo, istoriia, suchasnist, teoriia [MIST: Art, History, Contemporaneity, Theory], 3, pp. 145–166.

Nikoriak, N. (2013). Screenplay as Kvazidramatic Genre. Naukovi zapysky Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. H. S. Skovorody Seriia : Literaturoznavstvo [Scientific Notes of Kharkiv National Pedagogical University named after H. Skovoroda, Series: Literary criticism], 3(1), pp. 110–115.

Protas, M. (2006). Ukrainian sculpture of the twentieth century. Kyiv: Intertekhnolohiia.

Radynskyi, A. (2002). The spring of documentary filmmaking. Kino-Teatr [Movie-Theater], 6(44), pp. 48–49.

Radynskyi, A. (2002). Our movie lacks the living beings. Kino-Teatr [Movie-Theater], no 6(44), p. 50.

Soloviov, O. (2006). Turbulent Gateways. Kyiv: Intertekhnolohiia.

Smith A. (2001). Universal Dictionary and Encyclopedia, 2nd еd. Kyiv; Lviv: Atlas.

Shyrman, R. (2008). The Alchemy of Direction. Workshop. Kyiv: Teleradiokurier.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2019 Олена Миколаївна Москаленко-Висоцька

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.