ПРОБЛЕМАТИКА МЕТОДУ ФІЗИЧНИХ ДІЙ К. С. СТАНІСЛАВСЬКОГО В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОГО ТЕАТРАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157674Ключові слова:
метод фізичних дій, метод дієвого аналізу, етюдний метод, партитура фізичних дій, механізми активації сценічних почуттівАнотація
Мета роботи. Дослідити проблематику «Методу фізичних дій» (МФД) К. Станіславського в контексті сучасного театрального процесу та визначити психологічні механізми активізації сценічних почуттів актора-образу. Методологія дослідження передбачає застосування структурно-функціонального, дедуктивно-гіпотетичного методу, що дозволяє аналізувати структурні елементи, принципи МФД і формулювати власні гіпотези. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше досліджена проблематика МФД К. С. Станіславського на основі психології творчості й визначені психофізичні механізми активації сценічних почуттів актора на шляху до створення сценічного образу. Висновки. К. С. Станіславський заснував МФД на принципі єдності фізичного й психічного існування актора на сцені та експериментально розвивав його в театральній педагогіці. Наразі окремі теоретичні засади «методу» переосмислюються практиками театру, і він розвивається в межах «Методу дієвого аналізу» та «Етюдного методу». Сучасний театральний процес збагачується науковими концепціями, які визначають продуктивні механізми активації сценічних почуттів актора на шляху до створення сценічного образу.Посилання
Barba, Ye. (2001). Paper canoe. Lviv: Litopys.
Butenko, Ye. (2004). Imitation theory of stage impersonation. Moscow: Prikosnovenie.
Gracheva, L. (2003). Actor’s training: theory and practice. Saint Petersburg: Rech.
Hrotovskyi, Ye. (1999). Theater, ritual, performer. Lviv: Mystetstvo teatru.
James, U. (2003). Scientific fundamentals of psychology. Moscow: Horvest.
Knebel, M. (1982). On active analysis of the play and role. Moscow: Iskusstvo.
Losev, S. eds. (2007). Georgy Tovstonogov rehearses and teaches. Saint Petersburg: Baltiiskie sezony.
Luchinin, A. (2004). Psychophysiology. Rostov-on-Don : Feniks.
Mayerhold, V. (1968). Articles, speeches, conversations. 1917–1939. In. 2. Parts. Part 1. Moscow: Iskusstvo.
Poliakov, S. (2004). Myths and reality of modern psychology. Moscow: Edinoterial URSS.
Sarabyan, E. (2010). Actor’s training according to the system of Georgy Tovstonogov. Moscow: AST.
Simonov, V. (1962). Stanislavski’s Method and physiology of emotions. Moscow: Akademija nauk SSSR.
Smeliansky, A. and Egoshina, O. eds. (1999). Director’s Theater: from Б (Be) to Ю (Yu). Conversations under the curtain of the century. Issue. 1. Moscow: Moskovskij Hudozhestvennyj teatr.
Smeliansky, A. eds (1999).
Stanislavski, K. (1957). Collected works. Moscow: Iskusstvo.
Vygotsky, L. (1996). Psychology of Arts. Moscow: Iskusstvo.
Zahava, V. (1978). Mastery of the actor and director. Moscow: Prosveschenie.
Zaporozhec, A. (1986). Selected psychological works. In vol. 2. vol. 2. The development of arbitrary motion. Moscow: Pedagogika.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Володимир Володимирович Павловський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.