ДОСЛІДЖЕННЯ ФУНКЦІЇ ЦИТАТИ В КІНОМУЗИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157675Ключові слова:
кіномузика, цитата в кіномузиці, кінофільм, музикаАнотація
Мета роботи. Здійснити аналіз функцій цитати в кіномузиці в системі організації звукового рішення фільму, виявити особливості її застосування в різних фільмах та визначити способи її реалізації. Методологія дослідження передбачає застосування аудіовізуального аналізу кінофільмів, що дозволить перейти до розуміння основних функції цитати в кіномузиці. Наукова новизна дослідження в тому, що вперше сформовані основні принципи застосування музичних цитат в кінофільмі та показано їх вплив на звукове вирішення кінофільму. Висновки. Вдаючись до цитування, композитор і режисер повинні подбати про те, щоб глядач їх упізнав. Цитата привносить емоційні й смислові асоціації. В німому фільмі музична ілюстрація складена виключно з музичних цитат. Музичні цитати можуть виконувати різноманітні функції: підкреслювати трагізм сцени, використовуватись як іронічний контраст. Також цитата може бути застосована як драматичний елемент і музичний символ, може створювати пародію, характеризувати певний персонаж. Таким чином, аналіз матеріалу про цитату в фільмі дозволив автору статті сформувати систему понять про цитату в кіномузиці з обговоренням її застосування, що має суттєве значення для практики звукового вирішення кінофільму.Посилання
Bezklubenko, S. (2008). Art: terms and concepts. In vol. 2. vol. 2. Kyiv: Mayster-Print.
Eyzenshteyn, C. (1964). Selected Works. Installation.Moscow: Iskusstvo, vol. 2.
Horpenko, V. (2000). Architectonics of the film: directorial means and ways of forming the structure of the screen scenery. In 5 vol. Vol 3. Assembling architectonics of the film. Part 2. Plot creation. Kyiv: Kyiv State Institute named after I. Karpenko-Karyi.
Lissa, Z. (1970). Aesthetics of motion picture music. Moscow: Muzyka.
Mankovskiy, V. (1984). Fundamentals of Sound Operator Robots. Moscow: Iskusstvo.
Riazantsev, L. (2015). Technique of leitmotifs in cinematic music. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia «Mystetstvoznavstvo» [Bulletin of Kiev National University of Culture and Arts. Series «Art Studies»], issue 33, рр. 124–130.
Rozlogov, K. (Eds). (2005). Introduction to Screen Cultures: New Audiovisual Technologies. Moscow: Iskusstvo.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Лев Васильович Рязанцев
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.