ХОРЕОГРАФІЧНА АЛЕАТОРИКА В ТВОРЧОСТІ НОВАТОРІВ М. КАННІНГЕМА ТА ДЖ. КЕЙДЖА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157678Ключові слова:
хореографія, сучасна хореографія, постмодерн, танець, балетмейстер, алеаторикаАнотація
Сьогодні немає цілісного уявлення про сучасне мистецтво, зокрема й про сучасне хореографічне мистецтво, саме тому неможливо дослідити сучасні процеси в даній галузі. Мета. Дослідити новітнє явище в сучасній хореографії – метод Дж. Кейджа ‑ алеаторику, розуміння якого є необхідною складовою для вдосконалення сучасних мистецьких процесів. Дати визначення хореографічній алеаториці, як одного з особливих методів сучасної хореографії. Дослідити застосування хореографічної алеаторики Дж. Кейджа в постановах М. Каннінгема. Методологія дослідження полягає у використанні науково-теоретичного, аналітичного, термінологічного методів та узагальненні отриманих результатів щодо хореографічної алеаторики Дж. Кейджа та М. Каннінгема. Наукова новизна полягає у застосуванні алеаторики Дж. Кейджа в перформансах М. Каннінгема. Висновки. Алеаторика в ХХ ст. стала одним з видів професійної імпровізаційної творчості, основоположниками якої в хореографічному мистецтві були М. Каннінгем і Дж. Кейдж. Основна ідея базується на непередбачуваній зміні рухів – зміні ритму, швидкості й напрямків, одночасність декількох дій, творча свобода, відсутність залежності між танцем і музикою, танець, щоб танцювати, без аналізу. Танцівника і композитора об’єднала ідея «випадковості» як способу створення художнього цілого.Посилання
Volkova, T., Kislitsa, A. and Koshman, S. (2016). The culture of postmodern in modern western choreography. Vestnik Kemerovskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv [Bulletin of Kemerovo State University of Culture and Arts], рр. 102–108.
Dubinec, E. (2006). I’m painting but not in the harmony language. Made in the USA: Muzyka – eto vse, chto zvuchit vokrug [Made in the USA: Music is everything that sounds around], рр. 205–238.
Kiseeva, E. (2015). Features of the embodiment of the principles of musical experimentation in choreographic performances. Juzhno-Rossijskij muzykal’nyj al’manah [South-Russian musical almanac], no. 4, рр. 37–42.
Kіseeva, E. (2014). Stages of formation and development of postmodern dance in the second half of the 20th – the beginning of the 21st century. Yuzhno-Rossiiskii muzykal’nyi al’manakh [South-Russian musical almanac], no. 2, рр. 88–97.
Pereverzeva, M. (2013). Modular form in music and the method of its analysis. Obschestva teorii muzyki [Societies of Music Theory], no. 1, р. 152.
Pereverzeva, M. (2007). Musical culture of the USA of the 20th century. Moscow: P. I. Tchaikovsky Musical State Conservatory.
Hlopova, V. (2015). American dance of the 20th century: why Terpsichore put on sneakers. Teatr [Theater], no. 20. Available at: [Accessed 10 November 2017].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Богдана Тарасівна Аббязова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.