КОМПОЗИЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ ХОРЕОГРАФІЧНОГО ЕТЮДУ

Автор(и)

  • Андрій Іванович Крись Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157681

Ключові слова:

хореографічний етюд, композиція, музично-хореографічний сценарій, хореограф-постановник

Анотація

Мета дослідження. Розглянути та проаналізувати композиційні особливості хореографічного етюду, а також дослідити тенденції становлення принципів хореографічної композиційної побудови та драматургії постановок. Методологію дослідження становить органічна сукупність базових принципів дослідження: об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, а для досягнення мети дослідження використані наступні методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна статті полягає в комплексному аналізі композиційних особливостей хореографічного етюду та висвітленні головних принципів композиційної побудови та драматургії постановок. Висновки. З’ясовано, що своєрідність створення хореографічного етюду як невеликого за обсягом, але багатокомпонентного самостійного завершеного сюжетного твору полягає в урахуванні таких компонентів як оранаментальність танцю, що наділяє хореографічну композицію змістовністю та декоративністю, композиція танцю, яка складається зі змісту (драматургії), відповідного музичного супроводу, хореографічного тексту і малюнка, ракурсів, проте найголовнішим та пріоритетним лишається творча особистість хореографа, його темперамент, уява, образне мислення, цілісність переконань при визначенні надзавдання, сміливість експериментувати задля втілення неординарних, новаторських хореографічних постановок.

Біографія автора

Андрій Іванович Крись, Київський національний університет культури і мистецтв

викладач кафедри сучасної та бальної хореографії

Посилання

Vasiljeva, T. (1968). Dance. Moscow: Iskusstvo.

Wolkenstein, V. (1969). Dramaturgy. Moscow: Radyansky pysmennyk.

Zaharov, R. (1983). The creation of dance: pages of teaching experience. Moscow: Iskusstvo.

Nikitin, V. (2007). Composition in contemporary choreography. Moscow: Moskovskij gosudarstvennyj universitet kul’tury i iskusstv.

Nover, J. (1965). Letters on dancing and ballets. Moscow: Iskusstvo.

Truskinovskaja, D. (2010). 100 great ballet masters. Moscow: Publishing house «Veche».

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-10

Як цитувати

Крись, А. І. (2017). КОМПОЗИЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ ХОРЕОГРАФІЧНОГО ЕТЮДУ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (36), 77–85. https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157681

Номер

Розділ

ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО