РЕПЕРТУАР БАЛЕТНОГО ТЕАТРУ УКРАЇНИ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ:ТИПОЛОГІЯ ТА ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157682Ключові слова:
балетний театр, репертуар, балет, хореографіяАнотація
Мета дослідження – систематизувати репертуар балетного театру України кін. ХХ – поч. ХХІ ст. та виявити основні мистецькі проблеми його формування. Методи дослідження поєднують аналіз репертуарної політики балетних театрів та типологізацію у процесі упорядкування балетних вистав з репертуару за групами. Наукова новизна статті полягає у запропонованій типології творів з репертуару балетного театру сучасної України та виявленні проблем його формування. Висновки. Досить умовно репертуар балетних театрів України кін. ХХ – поч. ХХІ ст. можна розділити за групами: редакції балетів класичної спадщини в традиційній естетиці; інтерпретації балетів «Російських сезонів»; відновлення балетів радянського періоду, зокрема, балетів національної тематики; оригінальні постановки в традиційній естетиці засобами класичного та неокласичного танцю; балетні експерименти в естетиці модерну та постмодерну. Нині відчутні певні зрушення на шляху осучаснення вітчизняного балетного театру, що сприяє не лише інтеграції у світову хореографію, а й підвищує мистецький рівень вітчизняного балетного театру. Гострими залишаються проблеми: збагачення репертуару балетами, створеними засобами сучасної хореографії, також творами національної тематики; співпраця балетного театру із сучасними українськими композиторами; інтенсивний графік творчої роботи, коли одночасно необхідно підтримувати діючий репертуар та створювати нові вистави.Посилання
Zahaikevych, M. (1978). The dramaturgy of Ballet. Kyiv: Naukova dumka.
Kasianova, O. (2011). Manifestations of the postmodernism aesthetics in the Ukrainian choreographic theater. Chasopys Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy im. P. I. Chaikovskoho [The journal of the National Music Academy of Ukraine named after. P. I. Tchaikovsky], no. 4 (13), pp. 110–116.
Kovalenko, Ye. (2017). Ballet Art of the National Opera of Ukraine in 1991–2015: performing traditions, creative figures, plays. D.Ed. Institute of Art Studies, Folklore Studies and Ethnology named after M.T. Rylsky, National Academy of Sciences of Ukraine.
Kurinnaya, M. (2015). Experiments within the tradition. Tanets v Ukrayne y myre [Dance in Ukraine and in the world], no. 2 (10), рр. 22–23.
Petryk, O. (2012). Ballet Theater of Ukraine in the social and cultural situation of the present. Visnyk Lvivskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: mystetstvoznavstvo [Visnyk of Lviv National University. Series of art studies], no. 11, рр. 267–275.
Stanishevskyi, Yu. (2003). Ballet Theater of Ukraine: 225 years of history. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Ushchapivska, O. (2014). Donetsk Opera and Ballet Theater as an area of inalienable communication. Mystetstvoznavchi zapysky [Art studies notes], no. 26, рр. 123–130.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Аліна Миколаївна Підлипська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.